توسط کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش در5ماه نخست صورت گرفت؛

انجام بیش از 3 هزار وهفتصد بازدید درجهت تامین سلامت عموم مردم

در پنج ماهه نخست سال 96 از سوی مرکز توسعه سلامت کیش 3 هزار و 748 مورد بازديد از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در کیش صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به اهمیت سلامت افراد جامعه برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار يکي از مواردی که در سلامت افراد جامعه دخالت ویژه دارد، مراکز توليد، توزيع و عرضه مواد غذايي، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی هستند. لذا به منظور تحقق اهداف كلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبتنی بر تامين و حفظ سلامتي آحاد جامعه، دسترسي به آب و غذاي ايمن و سالم بعنوان يكي از اساسي ترين نيازهاي جامعه مطرح است و کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش در این راستا در پنج ماهه نخست سال 96 از 3 هزار و 748 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی آرایشی و بهداشتی بازدید کرد.

دکتر رضانیا رئیس مركز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت : واحد بهداشت محیط این مرکز با انجام 3 هزار و 748مورد بازديد از مراكز تهيه و عرضه مواد غذائي ، اماكن عمومي و مراکز آرایشی و بهداشتیو همچنین با 201نمونه برداری ازمواد غذایی ، موفق شد امنيت غذايي و آرامش خاطر قابل قبولي براي ميهمانان وساکنان محترم کیش به ارمغان آورد.

دکتر رضانیا افزود:واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش ، در حوزه آب نيز با انجام 129مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب، رسالت بهداشتي خود را در زمنيه امنيت و بهداشت آب براي شهروندان و ميهمانانعملياتي کرد.

وي تصريح كرد: بالغ بر8 هزار و 703 كيلوگرم مواد غذاییو همچنین لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته دراین بازه زمانی در کیش کشف و معدوم شد.

این مسئولتاكيد كرد: در بازدیدهاي صورت گرفته از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی و اماکن عمومی 72مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده که از این تعداد5 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شد.

همچنین از ابتدای سال 96تا پایان مرداد ماه تعداد 897 مورد کلر سنجیانجام شد.

وی در پایان گفت : در راستای تکریم ارباب رجوعنیز به 70مورد شکایات واصله به این واحد رسیدگی شد.