طی حکمی از سوی رییس جمهور؛

علی‌اصغر مونسان به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب شد

رییس‌ جمهور در حکمی مهندس علی‌اصغر مونسان را به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، متن حکم حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس علی‌ اصغر مونسان

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌ عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به کشور و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌ مداری، اعتدال‌ گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

                                                                                             حسن روحانی

                                                                                    رییس جمهوری اسلامی ایران

 

سوابق مدیریتی رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

دکترعلی اصغر مونسان که با حکم رئیس جمهوری در راس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی قرار می گیرد پیش از این در 4 سال مدیریت بر منطقه آزاد کیش چند بار به عنوان مدیر نمونه برگزیده شده بود.

یکبار بر اساس آراء مردمی دکتر علی اصغر مونسان با کسب 6669 رای از مجموع آرا به عنوان چهره سال صنعت ساختمان در گروه «مدیران دولتی» در سال جاری انتخاب شد. بار دیگر به عنوان مدیر برگزیده جهادی اجرایی جمهوری اسلامی انتخاب و معرفی شد.

مونسان دارای مدرک فوق لیسانس عمران و MBA و دکترا در رشته عمران از دانشگاه صنعتی شریف است و فعالیت به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، عضو هیات مدیره سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتی ساز ( بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی )، عضو هیئت مدیره و معاونت اجرایی شرکت دی ( بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) و عضو هیئت رئیسه فدراسیون انجمن های ورزشی کشور بخشهایی از سوابق اجرایی وی است.

 فعالیت دکتر مونسان از شهریور سال 92 در سمت رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شد. نظارت و کنترل دقیق بر روند فعالیت های عمرانی و واگذاری زمین های ارزشمند کیش، شروع مجدد طرح های رها شده و اتمام بسیاری از پروژه های عمرانی نیمه تمام، فراهم شدن زیر ساخت های انرژی با ساخت نیروگاه جدید و توسعه نیروگاه قدیم، ساخت دومین پایانه بزرگ فرودگاهی، ساخت نخستین باند استاندارد برای هواپیماهای پهن پیکر ایرباس در فرودگاه کیش، انطباق کامل طرح های عمرانی با طرح جامع کیش، ساخت 2700 واحد مسکونی مطابق با تازه ترین استانداردهای طراحی و معماری، ساخت باغ راه ایرانی در بخش توسعه نیافته جزیره کیش با نمادهایی از ابنیه های تاریخی استان های مختلف کشور، ساخت پارک های شهر، خانواده، سیمرغ، هندورابی، نیلوفر، گلستان و هور، ایجاد فرودگاه، بندر گاه و زیر ساخت های انرژی و هتل با رکورد زمانی بی نظیر 18 ماهه در جزیره هندورابی که بدون کوچک ترین امکانات رفاهی در سال 1389 به کیش الحاق شد، از دیگر اقدامات عمرانی دکتر مونسان است.