نشست هماهنگي با بخش خصوصی با هدف برنامه ريزي براي بهره برداري هدفمند از کشتی اقیانوس پیمای سانی

نخستین گردهمایی فعالان حوزه گردشگری جزیره کیش برای هم اندیشی و برنامه ریزی برای کشتی مسافربری اقیانوس پیمای سانی برگزار شد.

نخستین گردهمایی فعالان حوزه گردشگری جزیره کیش برای هم اندیشی و برنامه ریزی برای کشتی مسافربری اقیانوس پیمای سانی برگزار شد.

در اين گرد همايي كه با حضور مدیران شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، اعضای جامعه هتلداران جزیره کیش، جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش، آژانس ها و مراکز خدمات گردشگری در سالن جلسات كشتي ساني برگزار شد معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب این جاذبه توریستی که برای رونق گردشگری کیش گفت:

اين كشتي اقیانوس پیما با نام سانی مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات گردشگری در سفرهای کوتاه مدت و گشت های دریایی و تامین رفاه بیشتر گردشگران برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد آبهای جزیره کیش شد.

وي با تاكيد بر اهميت بهره برداري بهينه از اين ظرفيت ارزشمند ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و هم اندیشی سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین مدیران پر تلاش بخش خصوصی گردشگری کیش زمینه مناسب برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت بسیار بالای این کشتی تفریحی تجاری فراهم شود.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در ادامه با اشاره به توانمندیها و امکانات منحصر به فرد این کشتی بزرگ تفريحي گفت: کشتی اقیانوس پیمای سانی دارای 9 طبقه و ۱۷۶ متر طول، 130 کابین و 417 تخت اقامتی و همچنین قابلیت جا به جایی همزمان 250 خودرو به همراه سرنشین را دارا است که برای سوار و پیاده شدن آسان مسافران علاوه بر رمپ انتهایی، هشت درب جانبی نیز در بخش های مختلف کشتی در نظر گرفته شده است.

وي افزود : این کشتی دارای ۳۵۰۰ متر مربع فضای رستوران، دو سالن سینما، اتاق مطالعه، کتابخانه، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش ها و مراسم است.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در ادامه صحبت های خود افزود: همچنین برای این کشتی تفریحی آشپزخانه ایرانی با تجهیزات کامل برای پخت انواع غذاهای ایرانی تعبیه گردیده و با ۱۶۰۰ صندلی گزینه مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در گشت های کوتاه مدت دریایی است.

وي به قابلیت های منحصر به فرد این کشتی اشاره نمود و گفت: کشتی اقیانوس پیمای سانی با قابلیت سفر ایمن در هر شرایط آب و هوایی با سرعت ۲۶ گره یا نات دریایی در ساعت، یکی از سریع ترین کشتی های مسافربری است. سفرهای دریایی در مسیر کیش به قشم، بندرعباس از جمله برنامه هایی است که برای این کشتی تفریحی در نظر گرفته شده است. هموطنان و گردشگران عزیز می‌توانند از جزیره کیش یا بندر عباس و یا قشم و یا چابهار در جنوب ایران به‌ راحتی با این‌ گونه کشتی‌ها به اقصی نقاط دنیا و یا بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس سفر كنند.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش صرف شام در رستوران زیبای کشتی، امکان خرید از فروشگاه، تماشای تلویزیون، قدم زدن بر روی عرشه کشتی و تماشای آرامش دلنشین دریا، استفاده از کافی شاپ و اقامت در اتاقهای هتل کشتی، را گوشه ای از امکانات جالب کشتی اقیانوس پیما برای مسافرانش دانست.

وي در پایان صحبت های خود خواستار مشارکت و هم اندیشی کلیه مدیران آژانس ها، هتل ها و مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کیش و همچنین تور اپراتورهای کشور برای استفاده از ظرفیت های بسیار مناسب این کشتی مسافربری تفریحی برای توسعه و رونق هر چه بیشتر گردشگری و توریسم کشور شد.

مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش نیز ضمن ابراز خشنودی از ورود این کشتی مسافربری اقیانوس پیما به بخش گردشگری جزیره کیش گفت:

جامعه هتلداران جزیره کیش مطمئنا از هر گونه فعالیت و اقدامی که بتواند به رشد و توسعه و رونق گردشگری جزیره کیش منجر شود حمایت نموده و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد نمود و در خصوص این کشتی اقیانوس پیما به نظر من بايد یک اتاق فکر با حضور دست اندرکاران صنعت گردشگری، بخش خصوصی و بخش دولتی تشکیل شود و بعد از رسیدن به یک اجماع کامل با همکاری تور اپراتورهای سرزمین اصلی و همچنین تشکیل هلدینگ های گردشگری پکیج تور این کشتی را در مراکز استانها و تهران بفروش برسانیم.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش در ادامه افزود: من اعتقاد دارم هر کس یا ارگانی که مسئولیت این کشتی بزرگ را بر عهده می گیرد باید سازمان منطقه آزاد کیش یا شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و هم بخش خصوصی جزیره همه باید به تثبیت و رونق این کشتی کمک نمایند که بتوانیم بنحو صحیح و مناسب از ظرفیت های خوب آن در جهت رشد و توسعه بخش گردشگری کیش استفاده كنيم زیرا من معتقدم که کشتی سانی به نوعی آبرو و اعتبار جزیره است و به هیچ عنوان ما نمیتونیم اجازه بدهیم که این کشتی با مشکل و یا رکود مواجه گردد.

صفا در ادامه با درخواست از سرمایه گذاران و فعالین بخش صنعت گردشگری برای حمایت از این ظرفیت ایجاد شده در کشور گفت: من از کلیه سرمایه گذاران و فعالین بخش صنعت گردشگری که دارای تجربه در اين خصوص هستند درخواست می كنم به جای تبليغ و حمايت از گردشگری و تورهای خارجی، همه با هم از این کشتی اقیانوس پیما و این ظرفیت ایجاد شده صنعت گردشگری داخلی کشور حمایت كنيم.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش به پتانسیل بالای این کشتی اشاره نمود و افزود: این کشتی یک پتانسیل بسیار قوی برای جنوب کشور و خلیج فارس است که میتواند کیش ، قشم، هندورابی و به طور کلی جزایر خلیج فارس رو با هم مرتبط كند بطوریکه ما اگر بتوانیم در این زمینه تورهای ترکیبی داشته باشیم که مسافر بتواند با این کشتی تفریحی از کیش به قشم رفته و از قشم با هواپیما به تهران و یا مقصد خود بازگردد و یا بر عکس مسافر از تهران با هواپیما به قشم آمده و از آنجا با کشتی به کیش رفته و بعد از یک سفر مفرح دریایی از کیش با هواپیما به مقصد خود باز گردد میتوانیم یک سفر رویایی و بیاد ماندنی از 2 جزیره زیبای کشورمان برای گردشگران فراهم كنيم.

صفا در ادامه ضمن اعلام حمایت از این کشتی اقیانوس پیما که از جاذبه های جدید گردشگری دریایی جزیره کیش محسوب میگردد گفت:

من برای پیشبرد و رونق این کشتی اقیانوس پیما پیشنهاد ميكنم که هر مدیر هتل برای هتل های خود نسبت به ستاره و تعداد اتاقهایش بین 5 تا 10 تا بلیط خریداری نموده و یك بلیط رایگان به یک خانواده 5 نفره داده که متعاقبا 4 بلیط دیگر را هم خودشان خریداری می نمایند که در نتیجه می توانیم با یک بلیط 4 بلیط دیگر را نیز بفروش رسانده و با یک بلیط 5 نفر را سوار کشتی نماییم و مطمئنا با این کار میتونیم با در اختیار گذاشتن 30 بلیط رایگان در هر حرکت این کشتی بین 150 تا 250 نفر مسافر و گردشگر را به این سفر دریایی مهیج بفرستیم.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش در خصوص ایجاد اتاق فکر برای این کشتی گفت: در خصوص چگونگی حمایت از این کشتی اقیانوس پیما مطالب زیاد می باشد که می بایست با دوستان در اتاق فکر صحبت و مشورت کنیم و ما پیشنهادات و برنامه های خوبی داریم که باید تمام جوانب کار را بسنجیم بعد اجرا كنیم و من امیدوارم خیلی زود این اتاق فکر تشکیل گردیده و تمامی فعالین و دلسوزان بخش گردشگری در این اتاق با همفکری و همدلی بتوانیم هرچه سریع تر این برنامه ها را که مطمئنا به رونق هر چه بیشتر جزیره زیبای کیش منجر خواهد شد اجرایی كنیم.

صفا در پایان ابراز امیدواری نمود با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در دولت دوازدهم شاهد افزایش قابل توجه ورود گردشگران داخلی و خارجی به کشور و نیز رونق گردشگری جزیره زیبای کیش باشیم.

حیدر اطهری مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش نیز در ادامه این نشست با اشاره به قابلیت های بالای جزیره کیش در بحث گردشگری گفت:

جزیره کیش به عنوان یکی از برترین مقاصد سفرهای تفریحی و گردشگری در سطح کشور محسوب می شود که قابلیت تبدیل شدن به یکی از پایلوتهای گردشگری در سطح منطقه را داشته و در سالهای اخیر با برنامه ریزی و حمایت های صورت گرفته از طرف سازمان منطقه آزاد کیش سرمایه گذاریهای هدفمند و با ارزشی در زمینه توسعه گردشگری انجام پذیرفته که می توان به مجموعه پارک آبی، مراکز تجاری و تفریحی، اقامتی و سایر پروژه های در حال اقدام اشاره نمود.

اطهری در ادامه صحبت های خود به پتانسیل بوجود آمده توسط کشتی اقیانوس پیمای سانی در رونق گردشگری دریایی اشاره كرد و افزود: یکی از پتانسیل های بالقوه در جزیره کیش موضوع تفریحات و گردشگری دریایي است که مراکز مربوطه و کشتی های مختلف با توجه به نوع برنامه و ساختارهای متنوعی که دارند با رعایت استانداردهای مورد نظر به ارائه خدمات مطلوب به گردشگران می پردازند، یکی از این سرمایه گذاریهای با ارزش و هدفمند ورود کشتی اقیانوس پیمای سانی است که با توجه به قابلیتهای عملیاتی و اجرایی می تواند دریچه جدیدی در بحث گردشگری دریایی در جنوب کشور و با محوریت جزیره کیش در قالب تورهای چند روزه دریایی و استفاده بهینه از امکانات با ارزش این کشتی بوجود آورد.

مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش در پایان صحبت های خود همدلی بخش دولتی و خصوصی را در برنامه ریزی مدون برای این کشتی غول پیکر ضروری خواند و گفت: البته برای دستیابی موثر به این هدف باید تمام نهادهای ذیربط در بخش سازمانی و خصوصی همچون ساير برنامه ها بصورت همگام و موثر برنامه ریزی و اقدام نمایند. جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی گردشگری کیش آمادگی و حمایت خود را همچون سالهای گذشته از فعالیتهایی که در راستای توسعه بهینه در حوزه گردشگری در جزیره کیش صورت می گیرد را اعلام می نماید و امیدوار است با تشکیل اتاق فکر و عملیاتی کردن موضوعات مطروحه شاهد رونق صنعت گردشگری در جزیره زیبای کیش باشیم.

به گفته مسافران و گردشگرانی که در چندین سفر با کشتی سانی، مسافر این کشتی عظیم بودند این مسافرت جزو خاطرات تکرار نشدنی خانواده هاست زیرا این امکان تا کنون برای ایرانیان وجود نداشته که در کشور خود با استفاده از اینگونه کشتی ها بتوانند در قالب یک سفر کوتاه اما با برنامه ریزی بسیار مفرح بین دو جزیره زیبای خلیج فارس سفر نمایند و این سفر در نوع خود بی نظیر است.

لازم به ذکر می باشد که این کشتی مسافربری اقیانوس پیما با حمایت شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش با قابلیت سفر ایمن برای سفرهای تفریحی دریایی داخل کشور بکار گرفته شده و در حال حاضر با تردد در مسیر کیش به قشم به گردشگران خدمات ارائه ميكند.