شمارش معکوس برگزاری بیستمین جشنواره تابستانی کیش آغاز شد

بیستمین جشنواره تابستانی کیش از 15 تیر با شعار جشنواره کیش به وسعت ایران آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری که با حضور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شنبه 10 تیر ماه برگزار شد، به تشریح برنامه های بیستمین جشنواره تابستانی کیش پرداخت.

وی در این نشست ضمن اشاره به برنامه های جشنواره نوزدهم کیش و ویژه برنامه های نوروز 96 گفت: جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری کشور است که ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف گردشگری از جمله آموزشی، سلامت، کودکان، ورزشی و تجاری است.

محب خدایی در ادامه افزود: در بازار جهانی گردشگری برای رقابت با دیگر مقاصد گردشگری هر ساله با برنامه ریزی های نوین باید انگیزه های جدیدی برای سفر به کیش و ترغیب گردشگران ایجاد کرد.

وی با اعلام شعار جشنواره کیش به وسعت ایران برای تابستان امسال گفت: بیستمین جشنواره تابستانی جشنواره سه جیم است اصطلاح سه جیم به معنی جزیره جشنواره ها و جایزه ها است و امسال جشنواره های مختلف برای تمام سنین و سلایق در نظر گرفته شده است.

 به گفته خدایی در جشنواره امسال هر روز جوایز غیر نقدی شامل لوازم خانگی و جوایز نقدی در قرعه کشی های تالار شهر به شهروندان وگردشگران اهدا می شود و به صورت هفتگی یکدستگاه خودرو و در پایان جشنواره نیز یک واحد آپارتمان به قید قرعه به شرکت کنندگان هدیه می شود که  با مشارکت جامعه بازاریان کیش تامین شده است.

معاون گردشگری سازمان افزود: رویکرد بیستمین جشنواره تابستانی کیش مشارکت سراسری همه مردم ایران و تلفیقی از برنامه های مختلف برای تمامی سنین است به ویژه کودکان به عنوان اثر گذار ترین اعضای خانواده ها سهم بیشتری در برنامه های جشنواره امسال دارند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه در جشنواره امسال با نگاه ویژه  به کودکان برنامه های رایگان برای این مقطع سنی در نظر گرفته شده است گفت: در طول جشنواره تابستانی کیش هر سه روز در یکی از اماکن گردشگری کیش از جمله پارک آبی، محموعه تفریحی پارک دلفین و سافاری کیش برنامه های شاد و مفرح شامل جنگ های کودکان، کلیپ، شعر و موسیقی، مسابقه و نمایش اجرا می شود. در این جشنواره کودکان با عروسک جیم جیم به عنوان شخصیت جزیره جیرینگی آشنا می شوند.

وی در ادامه افزود: بر خلاف جشنواره های گذشته که جنگ های کودکان در تالار شهر اجرا می شد، امسال این جنگ ها بصورت چرخشی با برنامه های خاص و ویژه در بازارها و مراکز تجاری کیش اجرا می شود. برای نوجوانان نیز برنامه های متفاوت و شادی در نظر گرفته شده است.

محب خدایی با بیان اینکه رالی خانوادگی کیش در جشنواره های گذشته با استقبال خوبی مواجه شد، اظهار داشت، در این جشنواره نیز رالی خانوادگی از سراسر کشور به مقصد جزیره کیش انجام می شود. در این برنامه شرکت کنندگان با ثبت تصاویر بصورت عکس و فیلم از مناطق جذاب گردشگری از مبدا تا مقصد کیش، در قرعه کشی جوایز این جشنواره شرکت می کنند.

وی افزود: این برنامه با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اجرا می شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از حضور عوامل برنامه های دور همی و خندوانه به عنوان دو برنامه پر مخاطب تلویزیون در اجرای جنگ های شبانه کیش خبر داد و گفت: در جنگ های شاد و مفرح امسال اتاق فکری با حضور هنرمندان مطرح برنامه سازی و طنز پرداز کشور تشکیل شده که مسئولیت به تهیه و اجرای برنامه ها را بر عهده دارند.

محب خدایی با اعلام اینکه جوایز بیستمین جشنواره تابستانی کیش فقط مختص گردشگران و یا ساکنان کیش نیست، یاد آور شد در تمام شهرها و استان ها، افراد می توانند در قرعه کشی جوایز جشنواره همام کیش شرکت کنند. دراین طرح به قید قرعه از بین افرادی که تراکنش های بانکی خود را با دستگاه های کارتخوان تجارت الکترونیک پارسیان انجام دهند و یا با دریافت کارت اعتباری همام از شعب بانک پارسیان  از این کارت برای تراکنش های بانکی خود استفاده کنند، روزانه 30 سفر رایگان به قید قرعه به این خریداران اهدا می شود. همچنین افرادیکه در طول جشنواره تابستانی کیش با کارت های اعتباری همام خرید های خود را انجام داده و سقف تراکنش های خود را افزایش دهند شانس بیشتری برای برنده شدن یک دستگاه آپارتمان در قرعه کشی های بیستمین جشنواره کیش دارند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص جذب گردشگران خارجی به این جشنواره اعلام کرد: هر شب ویژه برنامه جشنواره تابستانی کیش از شبکه 5 سیما بصورت زنده بر روی آنتن می رود و همزمان این برنامه بر روی ماهواره روسیه از شبکه IRAN TODAY پخش می شود و کلیه پتانسیل های گردشگری کیش از طریق این شبکه به سایر کشورها معرفی می شود.

اهدای جایزه سفر به کیش در مراکز خرید معروف شهرهای کشور  و پخش تیزر های تبلیغاتی از شبکه های استانی از جمله برنامه های تبلیغاتی این جشنواره هستند که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به آن اشاره کرد.

وی از انجام تبلیغات کیش در پروازهای ترکیش و آژانس های بین المللی این ایرلاین خبر داد و افزود: علاوه بر اینکه پرواز ترکیش از مبدا ترکیه به مقصد کیش بر قرار می شود و گردشگران از کشور ترکیه به شهر اصفهان منتقل و سپس به جزیره کیش سفر می کنند تمامی گردشگرانی که از سراسر دنیا از طریق خطوط هوایی ترکیش به جزیره کیش سفر کنند از تخفیف 50 درصدی بلیت بهره مند می شوند.

همچنین محب خدایی در خصوص نظارت بر کیفیت  خدمات گردشگری کیش افزود: در طول این جشنواره کلیه خدمات اماکن گردشگری از جمله، مراکز پذیرایی، تفریحی، دریایی و اقامتی توسط ناظران سناک معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش کنترل می شود تا حداکثر رضایتمندی گردشگران را بدست آوریم.

به گفته خدایی برگزاری جشن های متنوع به همراه قرعه کشی برای خانواده ها هرشب در تالار شهر، اجرای برنامه های تفریحی با حضور گروه های هنری و کارناوالها به صورت چرخشی در بازارها و خیابانهای شهر، قرعه کشی لحظه ای در بازارها، برگزاری جشن های کودکان در بازارها، برگزاری جشنواره کودک با عنوان ماجراهای جیم جیم که به صورت برنامه کودک تلویزیونی با حضور کودکان گردشگر در کیش تولید شده و از شبکه های سراسری پخش می شود، اجرای برنامه تلویزیونی به همراه مسابقه برای شرکت کنندگان حاضر در برنامه و بینندگان سراسر کشور با اهداء جایزه های نفیس و استقبال فرودگاهی با دلقک ها  از جمله برنامه

تخصیص 5 درصد از کل تراکنش های شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به آزاد سازی زندانیان غیر عمد یکی از اقدامات زیبا در بیستمین جشنواره تابستانی کیش است که تمامی مردم کشورمان با پرداخت هزینه های خود از طریق کارتخوان های تجارت الکترونیک پارسیان در این امر خیر و خدا پسندانه سهیم می شوند.

گفتنی است بیستمین جشنواره تابستانی کیش با مشارکت جوامع و اصناف جزیره کیش تا 30 شهریور ادامه دارد.