استقبال شهروندان و گردشگران از امکانات پلاژ های ساحلی کیش

پلاژهای بانوان و آقایان کیش با امکانات مفرح، هر ساله میزبان گردشگران و شهروندان زیادی هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پتانسیل های طبیعی کیش باعث شده است هرساله بسیاری از گردشگران به واسطه بهره مندی از این طبیعت زیبا به کیش سفر کنند.

یکی از جاذبه های این منطقه آزاد، سواحل مرجانی و زیبایی است که بر خلاف بیشتر سواحل دنیا که پوششی ماسه ای دارند بدلیل وجود مرجان ها دارای رنگی نقره فام و شفاف است. به همین دلیل تفریحات ساحلی در جزیره کیش بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

وجود کلوپ های دریایی با امکانات ورزشها و تفریحات آبی در کرانه های ساحلی  و دو پلاژ مجزا برای بانوان و آقایان جاذبه های بی نظیری هستند که طرفداران زیادی در بین گردشگران جزیره کیش دارند.

 پلاژ های ساحلی کیش از دیر باز مورد استقبال گردشگران و شهروندان بوده اند. در چهار سال گذشته توجه ویژه سازمان منطقه آزاد کیش به توسعه گردشگری و تفریحات خانوادگی در جزیره این دو مجموعه را نیز مشمول گسترش و ارتقاء کیفی کرد تا جایی که در حال حاضر پلاژ بانوان به یکی از انگیزه های سفر خانواده ها به کیش تبدیل شده است و پلاژ آقایان نیز ضمن امکانات تفریحی و ساحلی از امکانات منحصر بفردی مانند زمینهای استاندارد والیبال ساحلی برخوردار شده است.

مجموعه ساحلي پلاژ آقایان با مساحتي در حدود 10 هزار متر مربع در سواحل شمال شرقي واقع شده  و  شامل پلاژ آقايان، 3 باب زمين واليبال ساحلي، يك باب زمين فوتبال ساحلي، هندبال ساحلی، امكانات قايقراني پاروئي ( كانو- تورينگ )، دوش هاي سر پوشيده و رو باز،  رختكن، اتاق ماساژ،  بوفه و نماز خانه است.  

همچنین مجموعه پلاژ بانوان در سواحل شمالي جزيره روبروي ساختمان مركزي شركت مخابرات با وسعت حدود20 هزار  متر مربع احداث شده است. در اين پلاژ امكاناتي از قبيل دوش آب شيرين صحرايي و سرپوشيده، تخت و سايه بان، غرفه های فروش لوازم شنا و بهداشتی، مواد غذایی، آرایشگاه، نقش حنا، بافت مو، زمین والیبال، زمین بدمینتون، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، رختکن با ظرفیت 878 لاکر و امکانات ماساژ  در اختيار استفاده كنندگان قرار می گیرد.

در کنار این امکانات وجود ناجيان غريق  در دو پلاژ آقایان و بانوان تامین کننده ايمني مراجعه کنندگان است.

در طول سال 95 تعداد 82 هزار و 48 نفر و در سه ماه تابستان نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش  تعداد 27 هزار و 41 نفر از  مجموعه  ورزشی آقایان استفاده کردند.

همچنین در طول سال گذشته تعداد 256 هزار و 761 نفر و در فصل تابستان و نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش  تعداد 94 هزار و 380 نفر از پلاژ بانوان استفاده کردند.

گفتنی است در حال حاضر با توجه نزدیک شدن به فصل تابستان هر روزه تعداد زیادی از شهروندان و گردشگران از امکانات پلاژهای ساحلی کیش استفاده می کنند.