تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش ۹ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و همچنین رونق چشمگیر صادرات غیر نفتی در این بندر طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری با ارایه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی دوره زمانی دو ماهه سال ۹۶ اظهار داشت: طی این مدت، ۲۸۵ هزار و ۷۰۲ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲۴۱هزار و ۴۳۴ تن به کالای غیر نفتی با رشد ۶ درصدی و ۴۴هزار و ۲۶۸ تن کالای نفتی با ۳۶ درصد افزایش، اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش سهم عملیات مربوط به صادرات غیر نفتی در این بندر را رقمی بالغ بر ۸۷۰ تن با افزایش ۸۴ درصدی اعلام کرد و افزود: طی این مدت، واردات ۶ هزار و ۹۸۶ تن از اینگونه کالاها به ثبت رسید که کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

شهریاری از کاپوتاژ ۲۳۳ هزار و ۵۷۸ تن کالای غیر نفتی با افزایش ۶ درصدی طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش در ماه های فروردین و اردیبهشت را دو هزار و ۶۵۲ فروند اعلام و خاطر نشان کرد: تردد شناورها به این جزیره مرجانی طی مدت یاد شده، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای خرداد ماه، جابجایی ۳۷ هزار و ۲۶۸ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب به انجام رسید.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان ضمن اشاره به ترابری ۱۸۱ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق این بندر طی دو ماهه سال جاری گفت: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۱۳۴ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش ۱۲ درصدی را در این رابطه شاهد بودیم.