معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش؛

برگزاری بیستمین جشنواره تابستانی با شعار به وسعت ایران

محمد محب خدایی در آیین تجلیل از نوروز بانان بی نوروز گفت: در ادامه مسیر رو به رشد گردشگری کیش، جشنواره بیستم با شعار به وسعت ایران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین تجلیل از نوروز بانان بی نوروز کیش که با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، روسای جوامع و اصناف و جمعی از فعالان عرصه گردشگری جزیره برگزار شد محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز به ارائه عملکرد این بخش در ایام نوروز پرداخت و گفت: شرایط موجود در کیش و بالا رفتن میزان مطلوبیت و کیفیت ارائه خدمات در کیش سبب شده که امروز کیش پایلوت گردشگری کشور نامیده شود به همین خاطر نیز هر ساله شاهد رشد بیشتر در این عرصه هستیم.

وی با اشاره به رشد مسافران در نوروز 96 گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز شرایط جوی و آب و هوای نا مساعد سبب شد که در بخش سفرهای دریایی شاهد کاهش نسبت به سال قبل باشیم اما در مجموع کیش امسال رشد فزاینده ای را در پذیرش مسافر تجربه کرد به نحوی که ما در یک روز رکورد 9 هزار نفر ورودی از طریق هوایی را به کیش داشتیم.

معاون گردشگری کیش تصریح کرد: در نوروز امسال کیش بالغ بر 168 هزار نفر ورودی داشت که نسبت به سال قبل رشد فزاینده ای را نشان می داد.

خدایی افزود: در نوروز سال جاری بالغ بر 27 درصد اقامت ها در هتل های کیش انجام شد. ضمن اینکه 65 درصد اقامت ها را نیز بخش خانه مسافرها حمایت کردند و البته کمتر از 8 درصد نیز به کمپ ها اختصاص یافت.

وی اقدامات انجام شده جهت جذب گردشگر به کیش را عامل مهمی در عدم خروج ارز از کشور خواند و گفت: امروز ما به واسطه اقدامات انجام شده، توانسته ایم از خروج ارز جلوگیری کنیم به عنوان مثال در بخش تفریحات چیزی معادل 6 میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری شد البته این رقم در بخش اقامت ها به 28 میلیون دلار و در بخش حمل و نقل داخل جزیره به 2 میلیون دلار می رسد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص اقدامات انجام شده برای جذب گردشگر به کیش اظهار کرد: در راستای جذب گردشگر بیشتر و کنترل قیمت ها در آذرماه سال 95 تبلیغات و اطلاع رسانی این بخش از طریق پیامک ها آغاز شد که سبب شد بتوانیم به عنوان فیلتر بسیار مناسبی بین مسافران و تورگردانان عمل کنیم ضمن اینکه پخش برنامه همام از 19 بهمن ماه نیز نقش مهمی در ترغیب مسافران برای حضور در کیش ایفاء کرد.

خدایی ادامه داد: در نوروز امسال علاوه بر اینکه مناطق تاریخ، فرهنگی، تفریحی و دریایی کیش منطقه بندی شد ما توانستیم با کنترل قیمت و ساماندهی آژانس ها به حذف واسطه گری از طریق اتوماسیون فروش خدمات دست پیدا کنیم ضمن اینکه درجه بندی و استاندارد سازی تاسیسات گردشگری و هتل ها و رستوران ها نیز برای ایام نوروز کاملا انجام شد.

وی ارائه خدمات نوین و بخش های گردشگری جدید را در کیش عامل مهمی در جذب گردشگران نوروزی خواند و گفت: افتتاح پارک آبی و مجموعه آوای خلیج فارس در کنار راه اندازی تورهای هندورابی و بهره گیری کشتی از اقیانوس پیمای کروز نقش مهمی در جذب گردشگر داشتند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش درباره برنامه های تابستانی این بخش گفت: با توجه به اینکه امسال بیستمین جشنواره تابستانی کیش را در پیش داریم ما شعار «به وسعت ایران» را برای آن انتخاب کردیم ضمن اینکه طرح همام را نیز در طول این جشنواره با ارائه جوایز خوب و تشویق برای سفر به کیش خواهیم داشت.

خدایی از امکان ارائه تبلیغات بخش های مختلف گردشگری از طریق صدا و سیمای کیش خبر داد و اظهار کرد: بر اساس قوانین کار فرمایانی که بیش از 10 پرسنل داشته و حق بیمه آنها را کاملا پرداخت کرده باشند، می توانند تیزرهای 30 ثانیه ای را برای تبلیغ جشنواره کیش به مدت 300 ثانیه در صدا و سیمای مرکز کیش پخش کنند. در واقع این امکان در راستای تبلیغ بیشتر جزیره و امکان حضور بخش خصوصی با همکاری صدا و سیمای کیش فراهم شده است.