در دیدار حجت الاسلام و المسلمین علیدادی با دکتر مونسان مطرح شد؛

تقدیر امام جمعه کیش از عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش در پی افزایش گردشگری و رونق اقتصادی

امام جمعه کیش در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از رونق اقتصادی و رشد گردشگری در کیش تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان عصر یکشنبه 27 فروردین با حجت الاسلام و المسلمین علیدادی دیدار کردند.

در این دیدار امام جمعه کیش با تقدیر از تلاش های نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: چهار خصوصیت ارزشمند جزو توفیقاتی است که خداوند به دکتر مونسان عطا کرده است. یکی از این ویژگیها انگیزه بالاست که دکتر مونسان از ابتدای فعالیت در جزیره کیش این انگیزه بالا را حفظ کرده است.

وی قرار دادن روابط بر محور تعامل را شاخصه مثبت دیگری خواند که به مدد این ویژگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، شاهد همکاری خوب دستگاهها و ادارات با سازمان منطقه آزاد کیش بوده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی داشتن برنامه را از دیگر شاخصه های رفتاری دکتر مونسان بر شمرد و تاکید کرد: اینکه فعالیت ها و اقدامات انجام شده در دوره کاری دکتر مونسان از ابتدا تا کنون بر اساس برنامه ریزی بوده است و در تمامی کارها شاهد هستیم نقطه آغاز و هدفگذاری مشخص است در نتیجه نتایج خوبی بدست آمده نشان دهنده انسجام در برنامه ریزیها است.

امام جمعه کیش گفت: در گذشته جزیره کیش تنها در یک محدوده مشخص توسعه می یافت اما در طول سه سال گذشته شاهد هستیم توسعه در مناطق مختلف کیش در حال انجام است.

وی افزود: ثبات در مدیریت نیز از صفات خوب مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در تصمیم گیریهاست زیرا هر اقدامی که انجام می شود شاهد نقدهایی هستیم که اگر انجام نمی شد هم همان افراد در مورد عدم انجام انتقاد می کردند. اما اینکه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پس از بررسیها در خصوص انجام طرح ها با جدیت پیگیر است بیانگر ثبات در تصمیم گیریهاست که این موضوع لازمه توسعه در جزیره کیش است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش دارای سه ماموریت جدی است که رونق گردشگری در نوروز امسال در نتیجه اجرای خوب این ماموریت هاست.

وی افزود: در طول سال شاهد هستیم با رسیدن تعطیلات مسافران به کیش سفر می کنند که این رشد گردشگری در نتیجه عملکرد خوب سازمان منطقه آزاد کیش است و به دلیل رونق اقتصادی که از آن حاصل می شود مطلوب ساکنان این جزیره است.

امام جمعه کیش تصریح کرد: ماموریت های بزرگ نیازمند این است که علاوه بر احداث زیر ساخت ها، مردم هم شاهد رونق فضای کسب و کار باشند که این مهم در کیش اجرا شده است و افزایش آمارهای گردشگری نشان دهنده توسعه اقتصادی است.

وی در ادامه ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه گذاران را ماموریت دوم سازمان منطقه آزاد کیش بر شمرد و با اشاره به برنامه های موفق مناطق گردشگری دنیا تشریح کرد: انجام اقداماتی که منجر به افزایش انگیزه های سرمایه گذاری در کیش شود لازمه توسعه این جزیره است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی تاکید کرد: می توان از الگوهای موفق در زمینه گردشگری در چار چوب موازین شرعی و مقررات جمهوری اسلامی بهره گرفت و نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام کرد تا در پی آن با افزایش سفر گردشگران به مقاصد داخلی ضمن جلوگیری از خروج ارز بستری فراهم شود که گردشگران ایرانی با سفر به جزیره کیش به جای برخی مقاصد خارجی از بسیاری مسائل و حواشی که مغایر با موازین ماست دور بمانند.

وی ماموریت سوم سازمان منطقه آزاد کیش را افزایش گردشگری دانست که این امر وابسته به ماموریت دوم و جذب سرمایه گذاران بزرگ است.

خطیب جمعه کیش گفت: امنیت، آرامش، تنوع در امکانات گردشگری، ارائه خدمات بر اساس استاندارد و احترام به گردشگران از جمله شاخصه های گردشگری در جزیره کیش است که باید ضمن تداوم، همگام با توسعه کیش تقویت  شود.

وی حضور مسئولان در کیش را عامل تشویق مردم به سفر به کیش دانست و افزود: وقتی مسئولان برای سفرهای تفریحی و خانوادگی مقاصدی مانند کیش را انتخاب می کنند مردم نیز تشویق می شوند برای سفرهای خود مقاصد داخلی را انتخاب کنند.

در ادامه این نشست پیرامون باز پیرایی سفین قدیم و توسعه مساجد مواردی مطرح و بررسی شد.

دکتر مونسان پس از دیدار با امام جمعه کیش با شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل سنت دیدار کرد.