مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دردیدار نوروزی نیروی انتظامی؛

امنیت زیربنای گردشگری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دردیدار نوروزی نیروی انتظامی ، امنیت را زیربنای گردشگری خواند و گفت: با تدابیری که انجام شده، بخش مهمی از افزایش گردشگری کیش به واسطه امنیت حاکم بر آن است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، فرمانده و جمعی از کارکنان نیروی انتظامی کیش دوشنبه 7 فروردین به منظور تبریک فرارسیدن سال جدید با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دیدار کردند.

سرهنگ رحیم جهانبخش، فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در دیدار نوروزی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، بر اهمیت رشد و توسعه گردشگری در این بخش تاکید کرد و گفت: کیش شاید از نظر جغرافیایی منطقه بسیار وسیعی نباشد اما از نظر تاثیرگذاری دارای اهمیت ویژه ای است.

وی افزود: به همین خاطر کیش به عنوان ایران کوچک و بهشت خانواده های ایران اسلامی مطرح است لذا یکی از عمده ترین مقاصد گردشگری داخلی و جایگزینی برای مقاصد گردشگری خارجی است.

فرمانده نیروی انتظامی کیش، انتخاب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان مدیر جهادی را مایه خرسندی خواند و گفت: با توجه به این رویکرد جهادی در کیش، نیروی انتظامی نیز طی سال گذشته با وجود تعداد کم پرسنل و مشغله های سنگین کاری حائز چندین رتبه اول در سطح کشور شدیم که از جمله آنها کاهش 20 درصدی سرقت هاست.

سرهنگ جهانبخش ادامه داد: نیروی انتظامی کیش با 37 درصد افزایش کشفیات رتبه نخست دیگری را به دست آورده است که البته این میزان براثر افزایش فعالیت بوده و ضمن اینکه در حوزه رضایتمندی مردم از پلیس در بخش 197 نیز با افزایش 36 درصدی رو به رو بوده ایم. همچنین در حوزه رضایتمندی از 110 و سرعت عمل کلانتری ها نیز طبق ارزیابی مرکز که بعد از تماس با 350 مراجعه کننده به صورت رندوم بدست آمده است، بالغ بر 5/98 درصد رضایتمندی را در خصوص حضور به موقع و رفتارهای مناسب پلیس به دست آورده ایم.

وی از کشف بیش از 30 میلیارد تومان قاچاق از راه دریا خبر داد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و مقابله با قاچاق نیز با توجه به اینکه این کالاها به کیش وارد نمی شوند بلکه کیش درمسیر کریدور قاچاق مناطق جنوب خلیج فارس به بندرگاه بوشهر و هرمزگان قرار دارد، موفق به توقیف بالغ بر 30 میلیارد تومان کالای قاچاق از طریق دریابانی شدیم.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش تصریح کرد: در ادامه مسیر جهادی، در حوزه گمرک منطقه آزاد کیش نیز به بررسی پرداختیم و خوشبختانه اطلاعاتی مبتنی بر قاچاق در این منطقه حاصل نشد که جای خوشحالی دارد زیرا نشان می دهد سلامت اقتصادی در حوزه منطقه آزاد کیش قابل قبول و مطلوب نظام است.

سرهنگ جهانبخش در خصوص اعمال قانون حوزه راهور توضیح داد: در حوزه راهور ما با 7 درصد افزایش اعمال قانون برای سالم سازی و ایجاد نظم ترافیکی رو به رو بوده ایم لذا در طول یکسال گذشته نزدیک به 7 میلیارد تومان اعمال قانون انجام شده که این عدد نسبت به سال گذشته از حیث مبلغ 5 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: درحوزه افزایش درآمدها نیز فعالیت هایی در حوزه راهور و شماره گذاری خودرو انجام شده که منجر به 30 درصد رشد در این بخش شده است ضمن اینکه ما در بخش فرودگاه نیز در ایام پایانی سال 95 با افزایش 20 درصدی مسافر رو به رو بودیم که نشان دهنده موفقیت کیش به عنوان یک مقصد رقابتی با مقاصد گردشگری خارج از کشور است لذا امیدواریم که امسال با تدابیر سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری پلیس بتوانیم این هدفگذاری را برای سال 96 به افزایشی بالغ بر 30 درصد برسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش از اشتغالزایی این بخش برای 6 هزار نفر خبر داد و گفت: در حوزه اماکن عمومی و بحث اقتصاد مقاومتی بالغ بر 1500 فقره تشکیل پرونده برای رسیدگی داشتیم ضمن اینکه بدون سرمایه گذاری کلان دولتی نزدیک به 6 هزار نفر نیز در حوزه اماکن عمومی مشغول به کار شدند.

وی از انجام اقداماتی برای رفع مشکلات سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور جهت تحصیل در کیش خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 50 هزار تردد در مرز بین المللی و هوایی کیش رخ داده است که عدد قابل توجهی است البته ما در صدد هستیم که با تسهیل در امر گذرنامه این میزان را افزایش دهیم ضمن اینکه در حوزه رفع مشکلات سربازی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای تحصیل در کیش نیز مذاکراتی را با سازمان وظیفه عمومی ناجا داشته ایم تا مشکلات فرزندان ایرانیانی  که در کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه حضور دارند و بنا بر مشکلات وظیفه عمومی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کیش را ندارند، حل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش رفع مشکلات سربازی ایرانیان خارج از کشور را عامل شکوفایی دانشگاه های کیش خواند و بیان کرد: من فکر میکنم که رفع مشکل سربازی ایرانیان خارج از کشور باعث یک شکوفایی جدی در عرصه دانشگاه های کیش می شود.

سرهنگ جهانبخش گفت: تا امروز با وجود حضور بیش از 100 هزار مسافر در کیش، هیچ شکایتی مبنی بر سرقت، مزاحمت و موارد مختلف نداشته ایم که جای خرسندی دارد.

وی ساختارهای پلیس را در خدمت شعار امسال و توسعه اقتصادی دانست و گفت: تمام تلاش ما این بوده که اولویت های مقام معظم رهبری، در کیش عملی شود لذا در بحث مواد مخدر، اقتصاد مقاومتی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی نهایت تلاش خود را به کار بردیم که البته نتیجه بسیاری خوبی را نیز در پی داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن تبریک سال جدید گفت: امیدوارم امسال برای کشور عزیزمان و مردم ایران سرشار از سلامت و خیر و برکت باشد.

وی افزود: بسیار خوشحالم که همه مولفه های مورد دغدغه مقام معظم رهبری به واسطه فضای برادرانه ای که وجود دارد، در کیش موجود داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در مدت سه سال و نیم گذشته ما در کیش بالغ بر 9500 میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری داشته ایم ضمن اینکه نزدیک به 38 پروژه عمرانی سنگین نیز درکیش انجام شده است.

مونسان توسعه هندورابی را امر بسیار مهمی خواند و اظهار کرد: توسعه جزیره هندورابی موضوع بسیار مهمی است زیرا همه می دانند که شروع کار از صفر تا چه اندازه سخت است.

وی ادامه داد: از جمله اتفاقات مثبت دیگر این بود که ما با وجود شرایط سخت اقتصادی در کیش رونق را شاهد بودیم و امسال نیز حدود 27 درصد رشد مسافران فرودگاهی را داشته ایم. این در حالی است که عید سال قبل نیز برای جزیره بسیار پررونق و خوب بود لذا بسیار خوشحالیم که با این افزایش گردشگر توانسته ایم جلوی بخشی از خروج ارز را بگیریم و هم به لحاظ فرهنگی ظرفیت های داخلی را به عنوان مقصد سفر ارائه  دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کیش در قیاس ایران بزرگ جغرافیای عظیمی ندارد اما تاثیرگذاری این بخش بسیار بالاست لذا ما سعی کرده ایم که در جهت دغدغه های مقام معظم رهبری حرکت کنیم که البته این نتیجه خوب به خاطر همدلی مدیران در تمام بخش هاست.

مونسان بر اهمیت امنیت برای رشد و توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: امنیت زیربنای گردشگری است که خوشبختانه با تدابیری که انجام شده، در کیش به خوبی وجود دارد و من بخش مهمی از افزایش گردشگر را به واسطه امنیت حاکم بر آن می دانم.

وی ضمن تشکر از اقدامات نیروی انتظامی بیان کرد: حجم بالای کار و ماموریت در نیروی انتظامی بیانگر تاثیرگذاری این ارگان است لذا من از تلاش های انجام شده در حوزه مواد مخدر تشکر میکنم ضمن اینکه ما در فضاهای عمومی شهری نیز شاهد برخوردهای ارشادی مثبت هستیم که قابل تقدیر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رضایتمندی 98 درصدی مردم از پلیس را باعث خرسندی خواند و اظهار کرد: این درصد از رضایتمندی آن هم در بدنه پلیس بسیار قابل تامل است و نشان می دهد که تا چه حد در این بخش ها موفق عمل شده است.

مونسان بر لزوم ایجاد پروژه های رقابتی گردشگری تاکید کرد و گفت: ما در راستای جذب گردشگر، پروژه های مختلف گردشگری را برای رقابت با کشورهای خارجی ایجاد کردیم که از جمله آنها می توان به پارک آبی و مجموعه آوای خلیج فارس اشاره کرد که بسیار نیز موفقیت آمیز عمل کرده اند و توریست بسیاری را به سمت خود جذب کرده اند.

وی افزود: در طی این مدت ما سعی کردیم که علاوه بر گردشگری به بخش های صنعت نیز بپردازیم و بر مبنای اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم به نحوی که هم اکنون در حال راه اندازی هفتمین شهرک صنعتی هستیم.

درپایان این دیدار دکتر مونسان از خداوند متعال سلاکتی، توفیق وسربلندی خانواده بزرگ نیروی انتظامی را ازخداوند متعال خواستار شد.