سومين جلسه ستاد نوروزي كيش برگزار شد

سومين جلسه ستاد نوروزي با هدف تامين رفاه بيشتر گردشگران كيش تشكيل شد

به گزارش روابط عمومي وامور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، سومين جلسه ستاد نوروزي صبح پنج شنبه 4 فروردین با حضور معاونان ومديران سازمان منطقه ازاد كيش و اعضاي كميته هاي ستاد نوروزي در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد كيش برگزار شد.

انتقال گردشگران كمپ هاي چادري به كمپ ستاد بحران واقع در سالننمايشگاه بين المللي كيش ، نظارت بيشتر بر رعايت نكات ايمني توسط گردشگران در كمپ هاي چادري به ويژه سالن نمايشگاه بين المللي و پرهيز از بكارگيري اجاق گازهای مسافرتي در اين كمپ ها ، آماده سازي سالن ورزشي مير مهنا و محوطه مصلي براي اسكان گردشگران وروديدر صورت ادامه بارندگي در روزهاي آتي ، بررسي آمار مسافران ورودي وخروجي و مدت زمان نسبي اقامت گردشگران در جزيره كيش ، اعمال محدوديت هاي زماني براي ماندگاري خودروهاي شخصي در جزيره با توجه به گنجايش معابر وميادين و روان سازي ترافيك شهريوارائه آمارعملكرد واحد هاي نظارتي وبازرسي ورسيدگي به شكايات در راستاي پاسخگويي سريع به گردشگران وارائه راهكارهاي مطلوب و انتقال پيشنهادات وشكايات فرهنگيان مستقر دركمپ فرهنگيان و مدارس به مسئولان آموزش و پرورش كيش كه عهده دار مسئوليت اسكان فرهنگيان هستند از جمله مباحث مطرح شده در اين جلسه بود.

پرهام جانفشان مديرعامل شركت عمران آب وخدمات در اين جلسه با اشاره بهتلاش شبانه روزي نيروهاي اين شركت در جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران وحفظ نظافت و زيبايي معابر وميادين و فضاي شهري گفت : باتوجه به شدت بارندگي در روز گذشته در حال حاضر ظرفيت پذيرش مسافران در كمپ ستاد بحران واقع در سالن نمايشگاه هاي بين المللي كيش تكميل شده است.

وي با اشاره به اينكه گردشگران در 1000 چادر شركتي و 500 چادر شخصي كمپ بحران اسکان داده شده اند گفت : با توجه به تكميل ظرفيت كمپ ستاد بحران براي تعدادي از چادرهاي شخصي كه در مصلي باقي مانده بودند پوشش هاي ضخيم نايلوني تهيه شده است.

جانفشان همچنين با اشاره به حجم بالاي پروازهاي وردي در فرودگاه بين المللي كيش و افزايش تردد گردشگران به بخش هاي غرب جزيره از جمله بازار پديده و كشتي يوناني از ارائه خدمات سريع و مطلوب ناوگان حمل ونقل شهري به گردشگران ابراز خرسندي كرد.

سيدرضا سراج مدير عامل شركت سرمايه گذاري وتوسعه كيش هم از آغاز راه اندازي تورهاي هندورابي خبر داد و گفت: ديروز نخستين گروه 55 نفره از گردشگران عازم هندورابي شدند و با رضايتمندي بسيار خوبي اين جزيره راترك كردند.

وي به برنامه ريزي هاي متنوع براي گردشگران تورهاي هندورابي اشاره كرد وگفت : تفريحات دريايي ، باگي و سافاري ازجمله جاذبه هاي تفريحي بود كه مورد استقبال گردشگران در جزيره هندورابي قرار گرفت.

دكتر رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش در اين نشست با اشاره به استقبال خوب گردشگران ازنمايشگاه بهارانهو جنگ هاي شاد در ساحل مرجان وپارك ماهيگير وتاکید براینکه در جزيره كيش به شدت با تكدي گري برخورد مي شود خواستار نظارت بيشتر در جهت عدم حضور متكديان در اين منطقه شد و گفت : متاسفانه برخي افراد اقدام به مسافركشي با خودروهاي شخصي مي كنند كه براي برخورد قاطع و سريع با اين معضل مي بايست به سرعت نيروي انتظامي رامطلع كنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيشبا اشاره به اينكه نوروز گذشته از 25 اسفند 94 تا 2 فروردين 95 در سطح جزيره4 مورد قطعي برق اتفاق افتاد گفت : امسال با تمهيدات انديشيده شده تنها يك بار قطعي برق در جزيره شاهد بوديم .

وي همچنين از افزايش 34 درصدي مصرف آرد در روزهاي 26 اسفند تا 3 فروردين نسبت به مدت مشابه پارسالخبر داد و با تاكيد بر اينكه ميزان ذخيره آب شرب در جزيره كيش تنها پاسخگوي تامين نياز يك روز گردشگران و ساكنان خواهد بود گفت: با وجود اينكه نيروگاه شماره 2 با ظرفيت عملي توليد روزانه 2500 متر مكعب آب براي تامين آب شرب مورد نياز درمواقع ضروري آمادگي دارد اما گردشگران و ساكنان مي بايست براي استفاده بهينه از آب لوله كشي به ويژه در كمپ هاي چادري توجه ويژه اي معطوف دارند.

رضواني با تاكيد بر تلاش گسترده واحد نظارت بر ضوابط بهداشت انساني و اداره دامپزشكيگفت : در اين مدت434 كيلو مواد خام دامي فاسد وتاريخ گذشته از سردخانه ها كشف ومعدوم شده است.

وي با بيان اينكه در بخش هلال احمر افزايش مراجعات مردمي را شاهد بوديم اظهار داشت : از 26اسفند تاسوم فروردين 96 نسبت به مدت مشابه پارسال مراجعات هلال احمر 82 درصد رشد داشته است.

روح الله مهدي نژاد مدير روابط عمومي سازمان منطقه آ زاد كيش نيز در اين نشست با تقدير ازهمدلي و تعامل معاونت ها و واحد هاي مختلف سازمان منطقه آزاد كيش وساير نهادهاي اجرايي در جهت پذيرايي شايسته از گردشگران نوروزي گفت: به لطف خداوند وبه مدد دقت كافي در ايجاد زير ساخت ها و اجراي برنامه ها ، امسال تعطيلاتنوروزي شاد و پرباري در جزيره كيش آغاز شده است.

وي افزود : حضور گسترده گردشگران در برنامه هاي سرگرم كننده نوار ساحلي وپاركهاي مختلف سطح شهر حكايت از نوآوري و خلاقانه بودن اين برنامه ها و افزايش رضايتمندي گردشگران دارد.

مدير روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش همچنين با اشاره به نظارت گسترده بر روند عرضه كالاها در مراكز تجاري و تاثير مثبت قيمت و كيفيت مناسب كالاهاي عرضه شده بر افزايش حضورگردشگران در مراكز تجاري ابراز اميدواري كرد نوروز 96 براي بازاريان وكسبه جزيره كيش پر رونق باشد.

دكتر رضا نيا رييس مركز توسعه سلامت كيش نيز در اين نشستبا تشكر از مسئولان براي ايجاد جاذبه هاي نوين گردشگري در كيش و تعامل با مسئولان مركز توسعه سلامت در جهت تامين سلامت شهروندان و گردشگران گفت : در يك هفته گذشته 456 مورد بازرسي از اماكن عمومي و مراكز توزيع وفروش مواد غذايي انجام شده كه 14 مورد آن پيرو روند رسيدگي به شكايات بوده است.

وي از برخورد قانوني با يك رستوران در روز سوم فروردين خبر داد و گفت : با وجود اينكه اين رستوران از نظر سلامت غذاي طبخ شده و عرضه آن به مشتريان مشكلي نداشت اما به دليل استفاده از فضاي خارج از رستوران جهت طبخ غذا ، به مسئولان تذكرات لازم داده شد .

رضا نيا همچنين با اشاره به ورود كشتي اقیانوس پیما به جزيره كيش گفت : باتوجه به اينكه انجام آزمايش هاي قرنطينه ايبراي مسافران و خدمه كشتي ها و يا پروازهاي خارجي بخشي از وظايف مركز توسعه سلامت است در يك هفته گذشته تا كنون 17شناور با 140 خدمه ومسافر و 16 پرواز حامل 1391 مسافر وخدمه در بخش قرنطينه دريايي و هواييمورد آزمايش قرار گرفتند.

الوندي رييس پرستاري بيمارستان كيش نيز با اشاره به اينكه اين مركز درماني از 26 اسفند تا 3 فروردين 120بيمار را در بخش بستري پذيرش كرده است گفت : در حال حاضر ظرفيت پذيرش بخش هايICU , CCUتكميل شده است .

وي با تاكيد بر اينكه كاركنان بيمارستان در سه شيفت به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند گفت : از 26 اسفند تا 3 فروردين120 اعزام آمبولانس در نقاط مختلف جزيره انجام شده و در 4700 مورد هم به مراجعه كنندگان حضوري در بيمارستان خدمات درماني ارائه شده است.

مهندس اميري رييس كميته بازرسي كمپ ستاد بحران نيز از با اشاره به فعاليت هاي شبانه روزي اعضاي تيم بازرسي در جهت تامين رفاه ، سلامت وامنيت گردشگران در كمپ چادري ابراز اميدواري كرد گردشگراني كه باخودروهاي شخصي به كيش سفر كرده اند در جهت رعايت نكات ايمني اقامت در اين مجموعه هاي چادري با مسئولان اين كمپ ها همكاري كنند.

دكتر تقي تهراني مدير عامل موسسه آموزشي علوم و فنون كيش نيز از فعاليت 25 تيم پرسشگر در نقاط مختلف كيش براي ثبت نظرها و پيشنهادات و انتقادات گردشگران نوروزي خبر داد و گفت : 50 پرسشگر در قالب 50 تيمدر 12 نقطه جزيره كيش مستقر شده اند كه تا كنون در نظر سنجي از گردشگرانبيش از 5هزار و 200 فرم نظرسنجي تكميل شده است .