بيش از 15 هزار گردشگر در دومين روز فروردين وارد جزيره كيش شدند

شمار گردشگران نوروزي جزيره كيش در يك هفته گذشته به 86 هزار و 456 نفر رسيد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در دومين روز فروردين 15 هزار و 672 گردشگر وارد جزيره كيش شدند كه از اين تعداد 7 هزار و 265 نفر از مسير هوايي و 8 هزار و 407 نفر از طريق مسير دريايي به اين جزيره سفر كردند.  

با آغاز سفرهاي نوروزي در سراسر كشور ،جزيره كيش به عنوان قطب مهم گردشگري كشور در يك هفته گذشته ميزبان بيش از 86 هزار گردشگر بوده است. افزايش شمار پروازها و راه اندازي خطوط مسافري هوايي بين جزيره كيش و بيشتر استان هاي كشور ، استاندارد سازي وارتقاء سطح كمي و كيفي خدمات گردشگري ، افزايش جاذبه هاي نوين گردشگري از جمله ساخت بزرگ ترين تم پارك آبي كشور و مجموعه تفريحي و فرهنگي آواي خليج فارس با آبنماي دريايي موزيكال در كنار اجراي برنامه هاي شاد و سرگرم كننده در نوار ساحلي و پاركهاي زيباي ساحلي جزيره كيش از جمله امكانات وزير ساخت هايي است كه دراين منطقه آزاد وبا هدف رضايتمندي بيشتر گردشگران نوروزي فراهم شده است . همچنين ايجاد كمپ هاي چادري باامكانات مناسب و افزايش شمار لندينگ كرافت ها و شناورها نيز سفرهاي دريايي را براي گردشگراني كه علاقمند هستند باخودروي شخصي به كيش سفر كنند آسان تر كرده است . امسال وباهدف تامين رفاه بيشتر هموطنان با افزايش شناورها، ظرفيت جابجايي مسافران مسير دريايي از 1هزار و 100 صندلي به 1 هزار و 915صندلي افزايش يافت كه همين امر سبب شد بسياري از گردشگران نوروزي مسير دريايي رابراي سفر به كيش انتخاب كنند.

بر اساس اين گزارش شمار گردشگراني كه  از26 اسفند 95 تا دوم فروردين 96 از طريق مسيرهاي هوايي و دريايي وارد جزيره كيش شدند  86 هزار و 456  نفر بودند كه نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد بيش از 8 و نيم درصد همراه بوده است . پارسال و در مدت مشابه 79 هزار و 545 گردشگر وارد اين منطقه آزاد شده بودند.

در اين مدت 32 هزار و 805 گردشگر از مسيردريايي   و53 هزار و 651 گردشگر نيز از مسير هوايي به كيش سفر كرده اند .

گفتنی است اين مسافران توسط 383 پرواز از شهرهاي مختلف كشور و 62 سفرشناور مسافري و 217سفر لندينگ كرافت ويژه حمل خودروهاي سواري از بنادرآفتاب ، چارك و لنگه به جزيره كيش وارد شده اند.