ورود کشتی بزرگ اقیانوس پیمای تفریحی مسافری به کیش

كشتي بزرگ مسافربري اقيانوس پيماي 7 طبقه با ظرفيت 1600 صندلي با حضور مسئولان واستقبال پرشور مردم وارد آبهای جزیره کیش شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کشتی بزرگ اقیانوس پیمای مسافری تفریحی با نام سانی با حضور دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات، دکتر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از معاونان ومدیران سازمان ، مسئولان محلی و استقبال پرشور شهروندان وگردشگران ودرمیان جشن ومراسم نورافشانی با اجرای سرود مقدس کشورمان چهارشنبه دوم فروردین ساعت 21 وارد حریم آبهای جزیره کیش شد.

پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي تا كنون اين بزرگترين كشتي اقيانوس پيمايي است كه براي سفرهاي تفريحي در داخل كشور بكار گرفته مي شود.

البته درمرحله نخست اين كشتي مسافربري از مقصد كيش به قشم و يا ساير بنادر داخلي از جمله بندر عباس گردشگران را جابجا خواهد كرد ودر مراحل بعدي نيز براي سفرهاي كوتاه مدت دريايي به كشورهاي خارجي مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بكار گيري اين كشتي اقيانوس پيما اقدامی اثرگذار در جهت تقويت گردشگري دريايي كشورمان خواهد بود .

طول اين كشتي 176 متر و عرض آن 23 متر است وبا 130 كابين و 417 تخت اقامتي امكانات بسيار مناسبي براي گردشگران در سفرهاي دريايي فراهم خواهد كرد.

3500 متر فضای رستورانی ، 2 سالن سینما ، اتاق مطالعه ، کتابخانه ، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش ها و مراسم جشن از دیگر امکانات این کشتی مسافربري است .

این کشتی قابلیت جابجایی همزمان 200 خودرو با سرنشین را داراست و برای سوار و پیاده شدن مسافران علاوه بر رمپ انتهایی 8 درب جانبي نیز در قسمت های مختلف کشتی تعبیه شده است تا تخلیه بار و سوار و پیاده شدن مسافران به سهولت امکان پذیر باشد. برای رفاه بیشتر گردشگران نیز در این کشتی آشپزخانه ایرانی با تجهیزات مناسب برای پخت انواع غذاهای ایرانی تعبیه شده است .

گفتنی است رونق گردشگری و توجه به توسعه جزایر وسواحل خلیج فارس از تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که با برنامه ریزیهای انجام شده دردولت تدبیروامید وتلاشهای سازمان منطقه آزاد کیش، با ورود این کشتی گام موثری درجهت ایجاد گردشگری دریایی ورشد گردشگری درسواحل وجزایر خلیج فارس برداشته شده است.