در دومين جلسه ستاد نوروزي كيش اعلام شد؛

دوم فروردين، ورود كشتي بزرگ اقيانوس پيما به آبهاي جزيره كيش

در دومين جلسه ستاد نوروزي كيش مدير عامل بنادر وفرودگاه ها از ورود كشتي بزرگ اقيانوس پيما به آبهاي جزيره كيش خبرداد.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، در دومين جلسه ستاد نوروزي كه صبح امروز دوم فروردين با حضور معاونان و مديران سازمان در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد موسوي مدير عامل بنادر وفرودگاه هاي منطقه آزاد كيش گفت: كشتي اقيانوس پيماي 4 طبقه با ظرفيت 1600 صندلي تا بعد ازظهر روز چهار شنبه دوم فروردين وارد حوضچه بندر كيش مي شود.

موسوي با تاكيد بر اينكه پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي تا كنون اين بزرگترين كشتي اقيانوس پيمايي است كه براي سفرهاي تفريحي در داخل كشور بكار گرفته مي شود افزود: در مرحله نخست اين كشتي از مقصد كيش به قشم و يا ساير بنادر داخلي گردشگران را جابجا خواهد كرد ودر مراحل بعدي نيز براي سفرهاي كوتاه مدت دريايي به كشورهاي خارجي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وي بکارگیری اين كشتي را  گام موثري در جهت تقويت گردشگري دريايي كشورمان خواند و گفت: طول اين كشتي 176 متر است و با 152كابين و 404 تخت اقامتي امکان پذیرش بیش از 500 مسافر را دارد. 3500 متر فضای رستورانی ، 2 سالن سینما ، اتاق مطالعه ، کتابخانه ، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش ها و مراسم جشن از دیگر امکانات این کشتی کروز است .

این کشتی قابلیت جابجایی همزمان 135 خودرو با سرنشین را داراست و برای سوار و پیاده شدن مسافران علاوه بر رمپ انتهایی 8 درب جانبي نیز در قسمت های مختلف کشتی تعبیه شده است تا تخلیه بار و سوار و پیاده شدن مسافران به سهولت امکان پذیر باشد. برای رفاه بیشتر گردشگران نیز در این کشتی آشپزخانه ایرانی با تجهیزات مناسب برای پخت انواع غذاهای ایرانی تعبیه شده است .

سيدرضا سراج مدير عامل شركت سرمايه گذاري وتوسعه كيش هم از راه اندازي تورهاي هندورابي خبر داد گفت: امروز نخستين گروه از گردشگران عازم هندورابي شدند .

وي با اعلام اينكه تا كنون 350 نفر براي تورهاي يك روزه هندورابي نام نويسي كرده اند گفت: در يكي دو روزگذشته به دليل شرايط بد جوي تورهاي هندورابي برقرار نشد اما از امروز گردشگران علاقمند مي توانند سفر به جزيره آرامش را آغاز كنند.

سراج با بيان اينكه اقدامات رفاهي و اقامتي مناسبي در هندورابي آماده شده است گفت:هتل اين جزيره با 18 اتاق و 56 تخت اقامتي  با خدمات هتل هاي 4 ستاره در ايام نوروز پذيراي گردشگران است.

مدير عامل شركت سرمايه گذاري وتوسعه كيش نصريح كرد: دو بسته پيشنهادي  براي تورهاي هندورابي درنظرگرفته شده است . تورهاي يك روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر شامل رفت وبرگشت با كشتي ، اقامت چند ساعته در چادرهاي اقامتي، گشت جزيره و ناهار با قيمت 100 هزار تومان براي هر نفر است . براي گردشگراني كه علاقمند به اقامت شبانه در هندورابي هستند نيز تورهايي در نظر گرفته شده كه از ساعت 5 بعداز ظهر تا 11 صبح روز بعد خواهد بود و شامل شام و صبحانه ، گشت جزيره و اقامت در هتل 4 ستاره هندورابي است و قيمت آن 180 هزار تومان براي هر نفر است.

تهيه و نصب 30 چادر اقامتي ،استقرار 2 دستگاه خودرو جهت سافاري وتور تفريحي ، سه دستگاه ماشين باگي ، 3 دستگاه ميني بوس و یک هايس براي گشت جزيره ، ايجاد كاروان جهت پذيرايي با غذاي گرم در ساحل، افزايش ظرفيت هتل با خريداري كاناپه هاي تخت خواب شو، خريداري تجهيزات هتلي و آشپزخانه جهت ارتقاء سطح خدمات، راه اندازي كافي شاپ و ميني سوپر در هتل براي افزايش رفاه گردشگران وامكان دسترسي به اقلام ضروري ، خريداري دو دستگاه ژنراتور 125كيلو وات ، جانمايي4 دستگاه كانكس و احداث يك ساختمان جهت كاركنان ، ساخت 4 چشمه سرويس بهداشتي و 2 باب حمام و رختكن ويژه گردشگران، ايجاد امكان دسترسي به اينترنت، تجهيز سردخانه هاي پيشرفته جهت تامين مواد غذايي گردشگران و خريداري اقلام خوراكي وميوه وتره بار براي پذيرايي از گردشگران از جمله اقدامات انجام  شده در جزيره هندورابي براي ايام نوروز بود.

سراج بابيان اينكه دفاتر فروش مركزي تورهاي هندورابي در شركت توسعه سرمايه گذاري و كانتر هاي مربوطه در فرودگاه وبندرگاه راه اندازي شده است گفت : جهت ارائه خدمات تفريحي به گردشگران هندورابي قراردادي با بخش خصوصي منعقد شده است كه شامل بخش هاي مختلفي از جمله اجراي  برنامه هاي سرگرم كننده در كشتي ، معرفي هندورابي ، ثبت عكس و خاطرات گردشگران در جزيره و سيرك بزرگ و مهيجي با ظرفيت پذيرش 300 نفر همراه با برنامه هاي شاد، نمايش طنز و آتش بازي واجراي موسيقي هاي سنتي ازجمله خدمات تفريحي است كه براي گردشگران نوروزي تدارك ديده شده است.

پرهام جانفشان مديرعامل شركت عمران آب وخدمات نيز از اقامت 10 هزار و 584 مسافر در كمپ هاي چادري كيش در 5 روزپاياني سال و روز نخست فروردين خبر داد و افزود: در اين مدت گردشگران در 2 هزار و 908 چادر اقامت كرده اند .

وي از رشد چشمگير مسافران ورودي  در نخستين روز سال نو خبر داد و گفت : شمار گردشگران پذيرفته شده در كمپ هاي چادري كيش در روز اول فروردين 3 هزار و 670 گردشگر بود.

اين گردشگران در مجموع در 952 چادر شامل  85 چادر در كمپ جانبازان ، 513 چادر سازماني و 354 چادر شخصي در كمپ مصلي ساكن شدند.

عبدالرضاابراهيمي مسئول آمار واطلاعات كميته پشتيباني ستاد نوروزي نيز از رشد حدود 14 درصدي مسافران ورودي كيش در نوروز 96خبر داد و گفت : از 26 اسفند تا اول فروردين70 هزار و 784 گردشگر از مسيرهاي هوايي و دريايي به كيش سفر كردند كه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 14 درصد رشد داشته است. آمار گردشگران ورودي كيش پارسال ودر مدت مشابه 62 هزار و 126 نفر بود. 

وي همچنين از رشد  34و نيم  درصدي سفرهاي دريايي شناورها و لنديگ كرافت ها در اين مدت خبر داد و گفت: امسال  در 5 روزپاياني سال وروزنخست فروردين 222سفر دريايي انجام شده كه نسبت به آمار 165 سفر در سال گذشته 34 و نيم درصد رشد داشته است.

ورود خودروهاي شخصي نيز در اين مدت با رشد بيش از 24 درصد از 4 هزار و 603 خودرودر نوروز سال 95 به 5 هزار و 716 خودرودر نوروز 96 رسيده است.

پروازهاي ورودي جزيره كيش نيز از 26 اسفند تا اول فروردين بيش از 10 درصد رشد داشته و از 300 پروازدر روزهاي 25 اسفند 94 تا اول فروردين 95  به 331 پروازدر حدفاصل 26 اسفند95 تا اول فروردين 96 رسيده است.

  دكتر رضا نيا رييس مركز توسعه سلامت كيش نيز در اين نشست با اعلام اينكه از 25 اسفند تا كنون  در سه پايگاه درماني بوعلي ، وكمپ سحر وصدف 1 هزار و 951 مورد خدمات درماني به مراجعه كنندگان ارائه شده و 271 مورد هم مراجعات بهداشتي  بوده است  گفت : در اين مدت با انجام 345 مورد بازرسي بهداشتي از اماكن عرضه مواد خوراكي ، سلامت مواد خوراكي در جزيره كيش به شدت كنترل شده و 4 هزار و 422 كيلومواد تاريخ مصرف گذشته و فاسد جمع آوري و معدوم شده است. از ابتداي اسفند تا كنون نيز مجموع مواد خوراكي تاريخ مصرف گذشته و فاسد كه ازفروشگاه هاي سطح جزيره كيش جمع آوري شده 14 تن و 600 كيلوگرم بوده است .

به گفته دكتر رضانيا 82 مورد نمونه برداري از مواد غذايي مشكوك، 6 مورد نمونه برداري ميكروبي از آب،22  مورد بيماري يابي با محوريت مالاريا،53 مورد درمان گازگرفتگي حيوان هاي خانگي و تزريق واكسن هاري، پست قرنطينه دريايي 80 گروه مسافر، و پست قرنطينه هوايي  مسافر و خدمه پروازي 1077 پرواز خارجي از جمله فعاليت هاي مركز توسعه سلامت كيش دراستقبال از نوروز بود.

دكتر رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش در اين نشست با اشاره به اينكه از 26 اسفند تا پايان روز اول فروردين 3600 نفر از نمايشگاه بهارانه بازديد كرده اند اظهار داشت: در ايستگاه كودك  از427 گردشگر خردسال پذيرايي شده و287 نفر نيز در جشنواره بازي و سرگرمي شركت كرده اند. 1850 گردشگر درپارك ساحلي مرجان و2 هزار گردشگر در  پارك ماهيگيراز برنامه هاي شاد و جنگ هاي نوروزي استفاده كرده اند. امسال در سالن ترانزيت فرودگاه بين المللي جزيره كيش نيز ايستگاه سرگرمي كودكان راه اندازي شده است تا خانوده ها در حين حضور در فرودگاه از فضاي شاد و سرگرم كننده اي براي كودكان خود بهره مند باشند كه از 26 اسفند تا پايان روز نخست فروردين 336 كودك در اين ايستگاه پذيرايي شده اند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش  با اشاره به اينكه نوروز گذشته از 25 اسفند 94 تا 2 فروردين 95 در سطح جزيره  4 مورد قطعي برق اتفاق افتاد گفت : امسال با تمهيدات ا نديشيده شده تنها يك بار قطعي برق رادر جزيره شاهد بوديم .

وي همچنين از افزايش 38 درصدي آرد ورودي به جزيره كيش در اين مدت خبر داد و گفت : از 26 اسفند تا اول فروردين ميزان مصرف آرد نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد فزايش داشته است.

رضواني با تاكيد بر تلاش گسترده واحد نظارت بر ضوابط بهداشت انساني گفت : امسال كالاهاي ورودي 25 درصد و انجام آزمايش ها 85 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينكه در بخش بيمارستان و اورژانس شاهد افزايش مراجعات بوديم گفت : از 26اسفند تا اول فروردين 96 نسبت به مدت مشابه پارسال مراجعات بيمارستاني 9 درصد، اعلام اورژانس 15 درصد و بستري 31 درصد رشد داشته است.در پايگاه هاي هلال احمر نيز رشد 1 و نيم برابري مراجعه كنندگان راداشتيم كه با ارتقاء سطح توانمنديها وافزايش ميزان آمادگي نيروها خوشبختانه درصد اعزام مراجعه كنندگان از پايگاههاي هلال احمر به بيمارستان 33 درصد كاهش داشته است.

دكتر جيرفتي معاون اقتصادي  سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش هم  از انجام 2 هزار و 310 مورد بازديد درروزهاي 26 اسفند تا اول فروردين 96خبر داد و گفت :دراين مدت در راستاي نظارت گسترده تر بر روند عرضه وفروش كالاهادر مراكر تجاري 86 مورد عدم نصب مجوز فعاليت اقتصادي، 187 مورد نصب نكردن برچسب قيمت ، 28 مورد حراجي بدون اخذ مجوز، 9 مورد فروش كالاهاي برند بدون مجوزمربوطه و 13 مورد گرانفروشي گزارش شد.

وي افزود: برخوردقانوني با متخلفان شامل 360 مورد تذكر شفاهي ، 1 مورد اخطار كتبي و 15مورد نيز اعمال جريمه نقدي بود.

از 26 اسفند تا اول فروردين نيز 8 مورد شكايت حضوري داشتيم كه3  مورد غيرمرتبط بود و به 5مورد نيز به طور كامل رسيدگي شد.

لازم به ذكر است در آمارهاي مقايسه اي تمامي اعداد و آمارهاي 5 روز پاياني سال 95 از 25 اسفند محاسبه شد كه امسال با توجه به 30 روزه بودن اسفند آمارهاي 5 روز پاياني سال از 26 تا 30 اسفند محاسبه شده است.