بهره برداري آزمايشي اولین آبنمای موزیکال دریایی كشور در کیش

بهره برداري آزمايشي از اولین و بزرگ ترین آبنمای موزیکال دریایی كشور در مجموعه آوای خليج فارس جزيره کیش آغاز شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اين آبنماي موزيكال كه مراحل ساخت آن از سال 93 در مجموعه تفريحي و گردشگري آواي خليج فارس آغاز شد اولين و بزرگترين آبنماي موزيكال دريايي در كشور است كه در آستانه فرا رسيدن سال نو دوشنبه 23 اسفند با حضور دكتر مونسان و جمعي از مسئولان به طور آزمايشي بهره برداري شد.

بر اساس اين گزارش  مجموعه آواي خليج فارس با حضور دكتر روحاني رييس جمهور در نوروز 96 به طور رسمي  افتتاح می شود.

منحصر بفرد ترين ويژگي اين آبنما كه  بزرگترين آبنماي موزيكال دريايي در كشور محسوب مي شود استفاده از آب شور دريا است كه به عنوان يك مزيت ارزشمند در جهت حفظ محيط زيست دريايي اهميت فراواني دارد.

آبنماي موزيكال آواي خليج فارس كيش با قابليت هاي ديگري مانند لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده های آبی، افکت آتش و رباتهای پیشرفته  از ساير آبنماهايي كه تا كنون در منطقه خاورميانه و كشورهاي حاشيه خليج فارس ساخته شده پيشرفته تر و كامل تر است.

لازم به ذكر است آبنماهاي بزرگي كه پيش از اين در برخي كشورهاي منطقه ساخته و به عنوان جاذبه هاي گردشگري معرفي شده اند با استفاده از آب شيرين كار مي كنند و شيرين سازي حجم وسيعي از آب دريا جهت استفاده در اين آبنماها ضررهاي فراواني را به محيط زيست دريايي تحميل مي كند

مجموعه آواي خليج فارس با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون یورو در فضايي به وسعت  35 هزار متر مربع در ساحل شرقي كيش ساخته و تجهيز شده است.  بزرگ ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت 1340 نفر جهت اجرای نمایش ها و کنسرت های موسیقی، همچنين ویژه برنامه های نوروزی و تورهای روزانه يكي ديگر از بخش هاي مهم اين مجموعه فرهنگي و گردشگري است.

اشتغال زایی مستقیم برای 300 نفر و بیش از 1000 نفر بطور غیر مستقیم از مزیت های مهم این مجموعه به شمار می رود كه با سرمايه گذاري يكي از هموطنان علاقمند به توسعه صنعت گردشگري در جزيره كيش و  با استفاده از  تجهیزات ساخت آلمان به بهره برداري رسيده است.