معاون فناوری و نو آوریی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

شاخص های دسترسی به شبکه در کشور 7 تا 10 برابر شده است

معاون فناوری و نو آوریی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از افزایش شاخص های تقریبی دسترسی به شبکه طی 4 سال اخیر در کشور خبر داد و گفت: شاخص های دسترسی شبکه در کشور ما بین 7 تا 10 برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نو آوریی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته بر اهمیت ایجاد اکوسیستم سرمایه گذاری در راستای فناوری های کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ما طی 4 سال اخیر شاهد افزایش 7 تا 10 برابری شاخص دسترسی مردم به شبکه در سطح کشور هستیم باید بر این بخش تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: طی سال های اخیر ظرفیت انتقال دیتا در شبکه داخلی ما به 4 ترابایت افزایش یافته که البته طی چند ماه آینده این میزان به 10 ترابایت نیز خواهد رسید ضمن اینکه در فضای ICT کشور نیز حرکت هایی درون اکوسیستمی که با حمایت های دولتی و همکاری بخش خصوصی به وجود آمده، شکل گرفته است.

معاون فناوری و نو آوریی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروزه شاهد شکل گیری شرکت هایی در این حوزه فناوری هستیم که شاید ایده ای نوآورانه ندارند اما توانسته اند ایده های نو آورانه جهانی را بومی سازی کنند و در سطح ملی به اجرا بگذارند لذا می توان به این نتیجه رسید که زیر ساخت های لازم و اکوسیستمی که شاید کامل نباشد اکنون برای شروع این بخش وجود دارد اما قطعا ما نیازمند ایجاد نکاتی برای پایداری این بخش ها هستیم.

دوایی تغییر فضای کاربری فناوری را یک الزام در دنیا امروز خواند و گفت: امروزه ماهیت کسب و کارهای جدید تغییر یافته است لذا صرفا خرید و فروش در فضای دیجیتالی کافی نیست و باید این قسمت را گسترش داد اما از آنجایی که سرزمین فضای مجازی مربوط به دیتاها و اطلاعات است باید این سرمایه ها را حفظ کرد این در حالی است که ما امروز در کشور خودمان فضایی برای هویت یابی کاربران ایرانی نداریم و این هویت یابی از طریق سیستم هایی نظیر گوگل یا فیس بوک انجام می شود.

وی ادامه داد: امروز وقتی کاربر ایرانی از نرم افزاری نظیر اسنپ استفاده می کند، ناچار است که از مبنای گوگل مپ بهره مند شود که قطعا هویت ایرانی را تحت الشعاع قرار می دهد و از نکات بسیار پیچیده است و از تاکید بر فیلتر کردن محتواهای نامناسب بسیار مهمتر است.

معاون فناوری و نو آوریی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در راستای توسعه فناوری کشور ما باید در سه بخش هویت یابی، اطلاعات مکانی و ورود به نرم افزارهای موتور جستجو و پیام رسان ها وارد شویم زیرا این مباحث به صورت کلی زیرساخت های فضای فناوری را شکل می دهند.

شایان ذکر است که سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته عصر روز پنج شنبه 7 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز به کار کرد و تا 8 بهمن ماه ادامه دارد.