نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نوروز 96 کیش برگزار شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی سال 96 از آغاز تبلیغات رسانه ای در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی سال 96 سه شنبه 23 آذر ماه با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، معاونین و نمایندگان بخش های مختلف گردشگری و خدماتی کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، علی اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، طی این جلسه از همکاری بخش های مختلف گردشگری و خدماتی جزیره به دلیل تعاملات خوب انجام شده در راستای رشد گردشگری در نوروز 95 و سال جاری تشکر کرد و گفت: امسال جلسه برنامه ریزی برای نوروز 96 زودتر از همیشه آغاز شد تا بتوانیم بیشتر از سال گذشته در عرصه جذب گردشگر موفق عمل کنیم و برنامه ریزی های لازم را با هدف افزایش گردشگر داشته باشیم.

وی از آغاز تبلیغات تلویزیونی کیش خبر داد و افزود: در راستای جذب میزان بیشتر گردشگر نوروزی به کیش تبلیغات تلویزیونی و شهری این بخش از بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد ضمن اینکه برنامه های متنوعی نیز با همکاری بخش های مختلف جهت افزایش جذابیت کیش برنامه ریزی شده که به واسطه آن امیدواریم رشد خوبی را در این عرصه نظیر سال گذشته و حتی بهتر از آن تجربه کنیم.

*برگزاری جشنواره خانه تکانی در کیش

در این جلسه، محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افزایش میزان مسافران در نوروز سال 95، خواستار ادامه همکاری بخش های مختلف برای افزایش میزان جذب گردشگر در نوروز 96 شد و در این باره گفت: کنترل قیمت بلیط هواپیما در کیش ایر که به دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش انجام شد از جمله اقداماتی به شمار می رفت که کمک کرد در نوروز سال 95 علی رغم آزاد سازی نرخ بلیط هواپیماها شاهد کنترل قیمت در این عرصه و در اختیار قرار گرفتن تورهای ارزان برای مسافران باشیم.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره خانه تکانی در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: در راستای جذب بیشتر مسافران در اسفند ماه، جشنواره خانه تکانی از 15 اسفند ماه در کیش اجرا خواهد شد ضمن اینکه برنامه ریزی های متعددی در حوزه های پروازی و بندرگاهی مد نظر قرار گرفته است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با برنامه ریزی بر روی بخش های مختلف گردشگری، تاریخی، طبیعت گردی، ساحلی، بازار و برندها قصد داریم که در نوروز سال 96 میزان ماندگاری مسافران را افزایش دهیم.

خدایی از رشد 30 در صدی مسافر در کیش طی ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه در نوروز سال گذشته ما شاهد رشد 11 در صدی مسافران بودیم و طی ماه گذشته نیز رشد 30 در صدی را تجربه کردیم امیدواریم که در نوروز 96 به حداقل رشد 15 در صدی در این عرصه دست پیدا کنیم.

در ادامه این جلسه، مدیران و فعالان بخش های مختلف گردشگری به بیان دیدگاه های خود و پیشنهادات و انتقادات پرداختند تا نقطه نظرات مورد بررسی و تصمیم گیری نهایی قرار گیرد.

*افزایش ظرفیت 600 تخت به بخش اقامتی

بر همین اساس مسیح الله صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش نیز ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در راستای رشد گردشگری کیش گفت: فعالیت های انجام شده به خصوص کنترل قیمت بلیط هواپیما در کیش ایر طی سال اخیر تحسین بر انگیز بود اما من فکر می کنم که برای افزایش روند رو به رشد جذب مسافر در کیش ضروری است که یک تعامل همه جانبه و بیشتر از این توسط مسئولان و بخش خصوصی انجام شود تا هیچ مسافری ناراضی از کیش خارج نشود.

وی ضمن استقبال از طرح تبلیغات تلویزیونی بیان کرد: من خواهشمندم که برای تبلیغات تلویزیونی بیش از شبکه سراسری تبلیغات روی شبکه های استانی انجام شود چرا که هم این شبکه ها کم هزینه هستند و هم باز خورد بیشتری برای کیش به دنبال دارند زیرا تهران و بخش هایی نظیر آن به نوعی از تبلیغات برای کیش اشباع شده اند لذا لازم است که در بخش های استانی فعالیت تبلیغاتی بیشتری انجام شود.

رئیس جامعه هتلداران کیش از افزایش 600 تخت به ظرفیت هتل های کیش خبر داد و افزود: سال گذشته 8 هتل که متعلق به مسافران چنج ویزایی بودند از رده فعالیت خارج شدند اما با تمهیدات انجام شده از میان این هتل ها، 4 هتل مجددا بهسازی و فعال شده است لذا امروز 200 اتاق و 600 تخت به بخش های اقامتی افزوده شده که قابلیت جذب مسافر داخلی را داراست.

صفا خواستار حفظ قیمت های ارزان در تورهای کیش شد و گفت: طبق اقداماتی که توسط سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده، کیش امروز توانسته رشد مسافر را تجربه کند به نحوی که آبان و آذر امسال ما در صد اشغال خوبی را در هتل ها تجربه کردیم لذا خواهشمندم که این روند دنبال شود زیرا یک ماه گرانفروشی در عید ارزش از دست دادن مسافران یک ساله را ندارد.

*افزایش ساعت کاری بازارها از اواسط دی ماه

رئیس جامعه بازاریان کیش نیز ضمن ابراز خرسندی از برنامه ریزی های انجام شده در حوزه جذب گردشگر به کیش گفت: امسال ما در وضعیت بازارها بر اساس نظر سنجی های انجام شده بهبود خوبی را تجربه کرده ایم به همین خاطر و در راستای رفاه مسافران اغلب بازارها ساعت کاری خود را از 15 دی ماه به صورت یکسره یعنی از 10 صبح الی 10 شب قرار داده اند تا مسافران زمان بیشتری برای حضور و لذت بردن در بازارها را داشته باشند.

وی افزود: تمام تلاش ما در جامعه بازاریان کیش این است که به حفظ قیمت ها و جلوگیری از گرانفروشی کمک کنیم در این راستا نیز کارگروه های تخصصی تشکیل شده تا شرایط قیمت گذاری و حراج مشخص شود و از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

در ادامه این جلسه رئیس اداره آب و برق کیش نیز از تمهیدات لازم این بخش در راستای پیشگیری از کمبود نیرو و مشکلات احتمالی خبر داد و گفت: با توجه به برنامه هایی که در زمینه تعمیرات مد نظر قرار گرفته است ما در بخش آب و برق نه امسال و نه سالهای گذشته مشکل حادی نداریم و این بخش برای پذیرش مسافران نوروزی آمادگی لازم را داراست.

محمد خلخالی، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز از افزایش توریست سلامت به بیمارستان کیش طی نوروز 95 و سال جاری خبر داد و گفت: در نوروز 95 میزان مراجعه کنندگانی که جهت معاینه بیماری خود به بیمارستان کیش مراجعه کردند رشد قابل توجهی داشت و بالعکس میزان مراجعه کنندگان بر اثر سوانح و حوادث به بیمارستان بسیار نا چیز بودند.

وی افزود: رشد تجربه شده در نوروز 95 بیانگر شکل گیری یک نظام بهداشت و درمان پیشرفته در کیش است که توانسته افراد را بر خلاف سال های گذشته به بخش سلامت و درمان کیش جذب کند.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش از آماده باش این بخش طی نوروز خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان و پرسنل آن از 20 اسفند الی 20 فروردین ماه به صورت آماده باش قرار دارند لذا در این مدت همکاران بیمارستان و پزشکان تخصصی و فوق تخصصی در دو شیفت صبح و عصر در بیمارستان حضور خواهند داشت و کلیه خدمات لازم در بخش اورژانس به صورت شبانه روزی ارائه خواهد شد.

*افزایش پروازهای داخلی و خارجی کیش ایر به کیش

کاپیتان عباس جدیدی، مدیر عامل کیش ایر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به خرید دو فروند هواپیمای A321 توسط کیش ایر گفت: افزایش این دو فروند هواپیما علی رغم مشکلاتی که وجود داشت نوید دهنده اتفاقات خوبی در نوروز سال 96 است زیرا در نوروز 95 کیش ایر توانست بیش از 50 در صد مسافران را به کیش انتقال دهد.

وی از افزوده شدن هواپیماهای بیشتر به ناوگان این ایر لاین خبر داد و بیان کرد: به دنبال این هستیم که بر اساس اهداف سازمان منطقه آزاد مقاصد گردشگری تازه تری را برای کیش تعریف کنیم و میزان پروازها را افزایش دهیم به همین خاطر مذاکراتی برای خرید هواپیماهای مسافر بری بیشتر انجام شده که به زودی نهایی می شود.

مدیرعامل شرکت کیش ایر از برنامه ریزی برای جذب توریست خارجی و پروازهای این بخش خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که مسافران و توریست های خارجی را نیز به برنامه کیش بیافزاییم که  این اتفاق نیز به زودی رخ خواهد داد.

در ادامه این جلسه مسئولان و مدیران حاضر بر رفع مشکلاتی نظیر روان سازی ترافیک در ایام نوروز، جلوگیری از معطلی مسافران زمینی در بندر آفتاب و چارک، تسهیل امکانات بندرگاهی، حذف واسطه ها در جهت کاهش قیمت های تمام شده سفر به کیش و .... به بحث و بررسی پرداختند.

شایان ذکر است، نخستین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی سال 96 در راستای افزایش گردشگر کیش با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، معاونین و نمایندگان بخش های مختلف گردشگری و خدماتی کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.