بهره برداري از ساختمان جديد بهزيستي كيش با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي.

دكتر علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از ارتقاء اداره بهزيستي كيش خبر داد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در نخستين روز از ماه ربيع الاول و به مناسبت فرا رسیدن هفته معلولان ساختمان جدید بهزیستی کیش در مراسمي با حضور دكتر علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دكتر تركان مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد، دكتر محسني بندپي رييس سازمان بهزيستي كل كشور، دكتر مونسان ريس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، حجت الاسلام و المسلمين عليدادي امام جمعه كيش و جمعي از مسئولان نظامي و انتظامي بهره برداري از ساختمان جديد بهزيستي كيش آغاز شد.

استاندارد سازي و ارتقاء سطح كمي و كيفي خدمات ارائه شده به مدد جويان بهزيستي و اجراي طرح هاي متعدد توانمند سازي مدد جويان با ايجاد كارگاههاي مختلف و ارائه خدمات مشاوره اي از جمله اهداف تاسيس ساختمان جديد بهزيستي در كيش است.

دكتر ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين مراسم با تقدير از فعاليت و حمايت هاي گسترده سازمان منطقه آزاد كيش در جهت اجراي طرح هاي توانمند سازي مدد جويان بهزيستي و كميته امداد تاكيد كرد: تعامل و همدلي مديران و روحانيون و انسجام ذهني اين دو گروه در جزيره كيش منشاء بركات فراواني براي جامعه بوده است و سبب شده تا روحيه مسئوليت پذيري اجتماعي در افراد تقويت شده و در سطح جامعه نمود آشكار داشته باشد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين از ارتقاء اداره بهزيستي كيش خبر داد و گفت: با توجه به فعاليت هاي رو به رشد بهزيستي كيش و تلاش مسئولان براي ارتقاء اين اداره با هدف استاندارد سازي خدمات ارائه شده به جامعه هدف، روند پيوستن بهزيستي كيش به ادارات زير مجموعه استان تهران انجام شده و موجب خوشحالي است كه در نخستين روز از ماه پر بركت ربيع الاول و همزمان با گشايش ساختمان جديد بهزيستي كيش اين خبر مسرت بخش را به ساكنان اين منطقه اعلام كنيم.

دكتر تركان دبير شورايعالي مناطق آزاد نيز با تقدير از تلاش هاي مجموعه مديريتي سازمان منطقه آزاد كيش براي جلب مشاركت نهادها و سازمانهاي منطقه در زمينه فعاليت هاي خير خواهانه و تقويت روحيه مسئوليت اجتماعي گفت: نظريه دولت سالاري و در اختيار گرفتن تمام ابزارها توسط دولت براي حل كامل مشكلات جامعه سال هاست كه مطرود شده است و در دهه هاي اخير در تمام دنيا افراد جامعه و نهادهاي مختلف خود تلاش مي كنند تا در زمينه هاي مختلف مشكلات جامعه و محيط زيست را برطرف كرده و به نيازمندان و افراد كم توان كمك كنند.

دبير شورايعالي مناطق آزاد با اشاره به اينكه در آموزه هاي دين مبين اسلام نيز بر كمك به همنوعان و بهبود فضاي زندگي ديگران تاكيد فراوان شده است اظهار داشت: اداره بهزيستي كل كشور با فرهنگ سازي و ترويج سنت هاي حسنه اي نظير وقف و ثلث مي تواند از پتانسيل ها و ظرفيت هاي فراوان جامعه و افراد خير براي بهبود شرايط زندگي نيازمندان و افراد كم توان به بهترين شكل ممكن استفاده كند.

دكتر تركان با بيان اينكه هنوز سنت حسنه ثلث در كشور چندان شناخته شده نيست گفت: با برنامه ريزي و تلاش در جهت ترويج اين روش پسنديده، افراد ترغيب مي شوند تا يك سوم دارايي هاي خود را در امور خيريه اي كه خود انتخاب مي كنند صرف كرده و در جهت بهبود شرايط زندگي هموطنان گامهاي موثر و ماندگاري بردارند.

حجت الاسلام و المسلمين عليدادي امام جمعه كيش نيز با تشکر از زحمات مسئولان به ويژه دكتر مونسان برای توجه به امور معلولان و ناتوانان در جزیره کیش، از بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دو نهادی که در ذات خود تقدس دارند یاد کرد و افزود: بر اساس اصول ديني، اخلاقي و انساني كمك رساني به این دو نهاد برای خدمات رسانی به معلولان و نيازمندان جامعه، ضروري است.

وي با ابراز خرسندي از فعاليت موفق و موثر اداره بهزیستی کیش گفت: تلاش و سخت كوشي مدير اداره بهزيستي كيش اثباتي بر توانمندي بانوان ايراني در حوزه هاي مديريتي است كه نشان مي دهد بانوان ايران اسلامي تا چه حد مي توانند با فعاليت هاي خود به رشد جامعه كمك كنند.

وی با تقدير از خيريني كه در ساخت بناي جديد بهزيستي مشاركت كرده اند، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر بهزیستی کشور خواست تا براي ارتقاء بهزیستی کیش و اجرايي شدن هر چه سريع تر مصوبه هیأت وزرا مبنی بر ارتقاء مجموعه های ذيربط، تمام توان خود را بكار گيرند.

دكتر رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه توانمند سازي مدد جويان كميته امداد و بهزيستي از سياست هاي مهم و مورد تاكيد دكتر تركان و همچنين مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش بوده است گفت: سازمان منطقه آزاد كيش در سه سال گذشته ضمن تقويت روحيه مسئوليت اجتماعي در نهادها و شركت هاي مختلف براي مشاركت در فعاليت هاي خير خواهانه تلاش كرده است با تغيير نگرش افراد جامعه، نگاه منسوخ دريافت كمك هاي مادام العمر به مدد جويان را اصلاح كرده و آنها را به سمت توانمند سازي و فعاليتهاي مستمر و رو به رشد سوق دهد.

وي افزود: به مدد ايجاد كارگاه هاي توانمند سازي و مشاغل خانگي در سه سال گذشته شمار خانواده هاي تحت پوشش بهزيستي 17 در صد كاهش يافته و مهمتر اينكه اين افراد از كار و فعاليت شخصي خود بيش از 10 برابر كمك هزينه هاي اداره بهزيستي، در آمد دارند كه اين امر ضمن اينكه رفاه بيشتري به همراه داشته است، عزت نفس اين مدد جويان را هم تقويت مي كند.

رضواني اظهار داشت: آموزش، توليد و بازاريابي سه ركن اصلي فعاليت كارگاه هاي مشاغل خانگي است و هدف نهايي سازمان منطقه آزاد كيش اين است كه اين جزيره به زودي نخستين منطقه ايران اسلامي باشدكه شمار مدد جويان كميته امداد در آن به صفر برسد. مدد جويان بهزيستي نيز تنها خدمات مشاوره اي و درماني دريافت كنند و خود به افراد توانمندي در جزيره كيش تبديل شوند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش تاكيد كرد: ما علاوه بر توانمند سازي افراد كم توان و معلولان تلاش مي كنيم تا آنها در زمينه مهارت هاي اقتصادي و اشتغال نيز توانمند شوند و بتوانند شرايط مطلوبي را براي خود در جامعه فراهم كنند.

لازم به ذكر است ساختمان جديد بهزيستي كيش در زميني به مساحت 900 متر مربع و با زير بناي يك هزار و 880 متر مربع، در 5 طبقه ساخته شده است كه شامل بخش هاي مختلفي از جمله اتاق مشاوره، كارگاه هاي گفتار درماني، كار درماني و آب درماني، اورژانس اجتماعي و بخش هاي پيشگيري و توانبخشي است. 12كارشناس نيز مسئوليت ارائه خدمات استاندارد به مدد جويان را بر عهده دارند.

اين ساختمان را چند تن از خيرين جزيره كيش ساخته اند و سازمان منطقه آزاد كيش نيز زمين مجموعه را به طور رايگان در اختيار اين خيرين قرار داده است.

اداره بهزيستي كيش در حال حاضر 115 مدد جو را تحت پوشش دارد.

در پايان اين مراسم به پاس حمايت هاي دكتر مونسان از فعاليت هاي اداره بهزيستي كيش و تسهيل شرايط همكاري خيرين براي ساخت بناي جديد بهزيستي لوح تقديري از جانب اداره كل بهزيستي كشور، توسط وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به ايشان اهدا شد.

همچنين از فعاليت هاي خير خواهانه فريد موسي زاده و سه برادر به نام هاي علي، محمد رضا و عليرضا ريسمان سنج، خيرين سازنده ساختمان جديد بهزيستي كيش نيز با اهداي لوح سپاس تقدير شد.