سفیر روسیه در ایران:

کیش یکی از بهترین بخش های گردشگری ایران است

سفیر روسیه در ایران با اشاره به ظرفیت های گردشگری ایران، کیش را یکی از بهترین بخش های کشور خواند که برای توسعه نیاز به تبلیغات فرامرزی دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، لوان جاگاریان در حاشیه برگزاری نمایش هوایی جنگنده های ایران و روسیه، ایران را  از متحدان مهم روسیه خواند و گفت: همواره در سطح جهانی برخورد روسیه و ایران بسیار با یکدیگر نزدیک بوده و تطابق دارد لذا امیدواریم که این همکاری ها در عرصه های مختلف افزایش پیدا کند.

وی از افزایش همکاری های نظامی و تجاری بین ایران و روسیه خبر داد و گفت: در طی سالهای اخیر چهره های نظامی بسیاری بین این دو کشور رفت و آمد کرده اند به نحوی که وزیر دفاع روسیه از ایران بازدید  داشته و وزیر دفاع ایران نیز از روسیه دیدن کرده است لذا شک ندارم که چنین همکاری هایی در آینده افزایش خواهد  داشت. 

سفیر روسیه در ایران، پیشرفت های عرصه تجاری را بسیار مثبت خواند و اظهار کرد: روابط تجاری بین ایران و روسیه بسیار خوب است اما امیدواریم این عرصه پیشرفت بیشتری نشان دهد.

جاگاریان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال میلادی میزان مبادلات تجاری ایران و روسیه به 2 میلیارد دلار برسد.

وی از برگزاری جلسات تجاری طی ماه آینده در تهران خبر داد و گفت: طی یکماه آینده قرار است در تهران جلسه کمیسیون مشترک برگزار شود لذا شاهد حضور تجار بزرگ ایران و روسیه در این مراسم خواهیم بود که باز خورد بسیار مثبتی دارد.

سفیر روسیه در ایران تبادل گردشگر بین ایران و روسیه را مثبت خواند و گفت: ما خیلی به تبادل گردشگران خوش بین هستیم تا جایی که امسال در تهران دفتری گشایش یافته و در مسکو نیز قرار است این دفتر افتتاح شود تا بتوانیم به تبادل گردشگر بپردازیم.

وی افزود: سال گذشته ما 5 هزار روادید گردشگری را صادر کردیم که امسال این رقم به 62 هزار رسیده لذا ما شاهد رشد صد در صدی در این عرصه بوده ایم اما امیدواریم که این تبادل بیش از پیش انجام شود.

سفیر روسیه در ایران کیش را یکی از بهترین بخش های گردشگری ایران خواند و گفت: کیش یکی از بخش های جذاب گردشگری ایران است اما شناخته شدن این منطقه زیبا به تبلیغات فرا مرزی بیشتر نیاز دارد.