معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

مشارکت در ساخت پروژه های سینما و تلویزیون در دستور کار تبلیغات قرار گرفته است

محب خدایی گفت: 10 پروژه جذاب تبلیغاتی شامل ساخت سریال، فیلم های سینمایی و حضور در شبکه سینمای خانگی از جمله برنامه هایی است که با همکاری بخش خصوصی به زودی محقق شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دهمین کمیته رویدادها و جشنواره های کیش با حضور معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس جامعه هتلداران، رئیس جامعه بازاریان، رئیس بیمارستان تخصصی کیش و کلیه فعالان حوزه گردشگری جزیره برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تاکید بر اهمیت انسجام بیشتر بخش خصوصی با بدنه دولت گفت: کیش به عنوان یک مرکز گردشگری هیچ مشکلی در جذب توریست ندارد به همین خاطر می توان میزان جذب توریست را در این منطقه تا 4 میلیون نیز افزایش داد اما قطعا در این راستا نیازمند انسجام بیشتر و همکاری بخش های مختلف گردشگری در بدنه خصوصی و دولتی هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل های بالای فرهنگ ایران برای جذب گردشگر اظهار کرد: تمام برنامه های فرهنگی و مذهبی ایران می توانند باعث جذب گردشگر شوند زیرا تمام این موارد از دل فرهنگ ایرانی به وجود آمده لذا جذابیت های خاص خود را دارد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت سیاست گذاری جهت جذب گردشگرهایی که بتوانند اقتصاد بازارها و سایر بخش های تفریحی را تحت الشعاع قرار دهند، بیان کرد: از سال گذشته با افزودن بخش همایش های یک روزه به روند نمایشگاه ها موفق به جذب توریست هایی شده ایم که علاوه بر حضور در جزیره اقتصاد هتل ها ، بازارها و مراکز تفریحی را نیز به سمت رشد مثبت برده اند لذا باز هم نیازمند ایده های مناسب جهت رشد بیشتر این بخش هستیم.

خدایی، افزایش مدت زمان اقامت مسافر در کیش را یک راه حل مناسب جهت تقویت اقتصاد گردشگری کیش خواند و گفت: اگر بتوانیم مدت زمان تورها را از سه روز به 8 روز افزایش دهیم، رشد بسیار بهتری را در روند گردشگری و اقتصاد این عرصه شاهد خواهیم بود اما این امر جز در سایه مشارکت بخش خصوصی و تعریف اتفاقات خاص و جذاب در حوزه گردشگری امکانپذیر نخواهد بود لذا لازم است که بخش های خصوصی نیز برای طراحی اتفاقات جذاب وارد عمل شوند.

وی از برگزاری هر شب جشن خرید در پارک شهر خبر داد و اظهار کرد: به دنبال این هستیم که بعد از جشنواره تابستانی و در ادامه آن روند، جشن خرید را هر شب در پارک شهر اجرا کنیم. در این برنامه شبی 2 میلیون تومان بین کسانی که از بازارها خریده کرده اند قرعه کشی می شود همچنین شبی 500 هزار تومان نیز مخصوص کیشوندان قرعه کشی می شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در ادامه برنامه هایی که برای ایجاد جذابیت طراحی شده،  برای کسانی که از خدمات گردشگری نظیر جنگ های شبانه، کشتی های تفریحی، رستوران ها و ... استفاده کنند نیز قرعه کشی 1 میلیون تومان انجام می شود.

خدایی از برگزاری بازارهای هفتگی در کیش خبر داد و گفت: بخش های طبیعی و تاریخی در کیش از جمله جذابیت هایی است که ما سعی داریم روی آن تمرکز کنیم بر همین اساس نیز بین کلبه هور و کشتی یونانی بازارهای هفتگی فعال خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، تاکید بر حوزه های فرهنگی جزیره را یک نیاز خواند و گفت: ساخت سریال، فیلم های سینمایی و حضور در شبکه سینمای خانگی از جمله برنامه هایی است که ما بنا داریم انجام دهیم بر همین اساس نیز 10 پروژه مد نظر قرار گرفته که امیدواریم با همکاری بخش های خصوصی به زودی محقق شود.

خدایی جذب بیشتر گردشگر در جزیره را وابسته به حضور و فعال شدن تمام بخش ها در جزیره خواند و اظهار کرد: باید تمرکز صرف را از توریست تفریحی برداریم و به سمت گسترده شدن توریست آموزشی، سلامت و ... نیز حرکت کنیم.

در ادامه این جلسه محمد خلخالی، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز ضمن استقبال از حرکت به سمت جذب توریست سلامت گفت: زیرساخت های لازم در حوزه جذب توریست سلامت در کیش وجود دارد تا جایی که برخی از امکانات موجود در بیمارستان کیش قابلیت رقابت با بسیاری از بهترین های داخل ایران و حتی خارج از کشور را نیز داراست اما در این زمینه نیاز است که نگاهی تازه به بحث تبلیغات بین المللی و جذب پروازهای خارجی داشته باشیم.

وی، پتانسیل کیش را برای راه اندازی مرکز درمان نازایی بالا خواند و اظهار کرد: دکتر دبیر اشرفی از جمله برندهای معتبر عرصه درمان نازایی است لذا ما می توانیم از حضور ایشان و بیمارستان ایرانیان درجهت جذب توریست سلامت با شعار درمان نازایی بهره ببریم و از کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای شرقی جذب توریست درمانی داشته باشیم.

دانیار جاویدی، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش نیز با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت های آموزشی بیشتر  جهت حفظ رفاه حال خانواده های کیشوند و جذب سرمایه گذاران مختلف جهت زندگی در کیش گفت: قطعا آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم جهت حفظ رفاه خانواده های کیشوند است که می تواند موجب ماندگاری آنان به عنوان نیروی کار، سرمایه گذار و ... شود لذا لازم است که علاوه بر زیرساخت های موجود وارد بخش ارائه تسهیلات تفریحی و ورزشی شویم تا بتوانیم دانش آموزان با انگیزه تری را در جزیره پرورش دهیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: ما از کلیه پیشنهادات این عرصه استقبال می کنیم ضمن اینکه ما به دنبال جذب گروه های دانش آموزی با حداقل قیمت ها هستیم لذا از همکاری های آموزش و پرورش استقبال می کنیم.

شایان ذکر است که در پایان این جلسه ماهان مدون به عنوان دبیر کمیته رویدادها و جشنواره ها جهت ارتباط بهتر اعضای این کمیته انتخاب شد.