جراحی بچه آهوی مصدوم موفقیت آمیز بود

رییس اداره محیط زیست کیش از بهبودی بچه آهوی مصدومی که در اثر تصادف دچار شکستگی ساق پا شده بود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مریم محمدی، رئیس اداره محیط زیست کیش از درمان یک بچه آهوی مصدوم توسط پزشکان خبر داد و در این باره گفت: در پی تماس تلفنی یکی از کارکنان پایگاه هوایی مبنی بر مشاهده یک بچه آهوی زخمی که در کنار پایگاه مشاهد شده است تیم درمان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: این بره آهو بر اثر تصادف در ناحیه ساق پا دچار شکستگی و خونریزی شدید شده بود که بلافاصله به کلینیک دامپزشکی پارس وت منتقل شد.

رئیس اداره محیط زیست کیش ضمن ابراز خرسندی از بهبودی بره آهوی مصدوم شده بیان کرد: خوشبختانه بره آهو که دچار عفونت هم شده بود بلافاصله توسط دکتر محمد بازآیی جراحی شد.

محمدی افزود: طی این عمل سه ساعته، در ساق پای بره آهو پین گذاری انجام شد که خوشبختانه کاملا موفقیت آمیز بوده تا جایی که بعد از گذشت سه روز قادر به راه رفتن و حتی دویدن شده است.

وی با اشاره به روند رشد طبیعی آهوها در جزیره کیش گفت: خوشبختانه در جزیره کیش آهوها به دلیل نداشتن دشمن طبیعی مرگ و میر زیادی ندارند و روند رو به رشد خوبی را تجربه می کنند البته گاهی اتفاقاتی نظیر این مساله در تصادفات جاده ای رخ می دهد که عموما منجر به مرگ نمی شوند.

رئیس اداره محیط زیست کیش تصریح کرد: از سال 63 که بالغ بر 30 رأس آهو از جزیره خارک وارد کیش شدند، این موجودات رشد بسیار خوبی داشته اند تا جایی که امروز شاهد حضور 7500 رأس آهو در سطح جزیره هستیم که آزادانه در کیش زندگی می کنند.

محمدی میزان تصادفات و آمار صدمه دیدن آهوان در جزیره را بسیار اندک خواند و گفت: با توجه به اینکه آهوها در سطح جزیره به صورت آزادانه زندگی می کنند و هیچ محدودیتی ندارند، گاهی تصادفات جاده ای رخ می دهد که در موارد بسیار نادر و معدودی به مرگ و میر می انجامد لذا رشد این گروه از جانوران زیبای کیش را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

بر اساس این گزارش، بره آهوی مصدوم که یک نر سه ماهه است روند بهبودی را طی کرده و طی چند روز آینده تغذیه دستی آن متوقف می شود و با علوفه های سطح جزیره تغذیه می شود.