جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی:

قدرت نظامی زیرساخت توسعه دریایی کشور است

امیر حاتمی با اشاره به اهمیت برقرار امنیت در دریاها این عرصه را زیرساخت مهمی برای توسعه صنعت دریایی کشور خواند و گفت: اگر قدرت دریایی و نظامی وجود نداشته باشد قطعا نمی توان از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی دریا بهره برداری کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امير سرتيپ امير حاتمي، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی کشور در مراسم اختتامیه هجدهمین همایش صنایع دریایی کشور گفت: خدا را به خاطر نعمت دریا شاکریم و البته این شکرانه باید به وسیله بهره برداری درست از دریا حاصل شود.

وی برگزاری هجدهمین همایش صنایع دریایی را مایه خرسندی خواند و اظهار کرد: ما دارای مرزهای آبی قابل توجهی در کشور هستیم لذا باید با توجه به موقعیت خاص کشور ما در منطقه نسبت به قدرت در عرصه نظامی و غیر نظامی دریایی تلاش کنیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی تصریح کرد: آنچه که امروز می بینیم این است که قدرت بسیاری از کشورها دریا محور است کما اینکه دشمنان ما از این قدرت در مقابل عراق و افغانستان و ... بهره بردند لذا مزیت ایران در عرصه دریایی ایجاب می کند که قدرت دریایی باشیم.

امیر حاتمی افزود: اگر قدرت دریایی و نظامی وجود نداشته باشد قطعا نمی توان از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی دریا بهره برداری کرد لذا قطعا این بستر در کشور وجود دارد و نیروهای مسلح توانسته اند این بخش را مقتدرانه ایجاد کنند تا کسانی که تلاش در دست اندازی دارند نتوانند از این بخش بهره برداری کنند و برای ما و کشورمان محدودیت ایجاد کنند.

وی امنیت ایران را مثال زدنی خواند و گفت: دشمنانی که سعی دارند ایران هراسی ایجاد کنند، موفق نخواهند بود زیرا هر سرمایه گذاری که وارد ایران شود این ایمنی را احساس می کند لذا این ظرفیت در بخش دریایی وجود دارد و بخش نظامی دریایی با قدرت توانسته که امنیت را حاکم کند اما قطعا برای رسیدن به نقطه ایده آل باید فراتر از قدرت نظامی در دریاها حرکت کنیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی بخش دریایی را در ارتباط مستقیم با رشد اقتصادی کشور خواند و گفت: نزدیک به 20 رشته و کسب و کار مرتبط با عرصه دریا وجود دارد لذا دریا ارتباط مستقیم و مهمی با عرصه اقتصاد دارد که باید آن را جدی گرفت.

امیر حاتمی گسترده شدن فعالیت های صنایع دفاعی را در راستای رسیدن به اهداف این بخش موثر خواند و اظهار کرد: ما برای رسیدن به قدرت در بخش صنایع دفاعی تعاریف را تغییر دادیم و این بخش را گسترده کردیم. به این معنی که دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، نیروهای مسلح و بسیاری از بخش های دیگر جزء صنایع دفاع شدند تا در راه یک هدف مشترک گام بردارند لذا این اتفاق بزرگ در دوران تحریم روی دارد.

وی تصریح کرد: امروز ما می توانیم همه نیازهای این حوزه را اعم از ساخت کشتی، زیردریایی و حتی قطعات را به صورت بومی تولید کنیم لذا اگر این روند با قدرت ادامه پیدا کند بسیار خوب است البته ما کسانی را که در دوران تحریم به ما کمک کردند فراموش نمی کنیم و همچنان دست آنان را می فشاریم.

شایان ذکر است که هجدهمین همایش صنایع دریایی با حضور مسئولان و مدیران بلند پایه دریایی، عصر چهارشنبه 28 مهرماه در مرکز همایش های کیش به کار خود پایان داد.