بر پايي مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در كيش با حضور خيل مشتاقان حضرت سيد الشهدا (ع)

مراسم با شکوه سوگواري شب عاشورای حسینی و شهادت ابا عبدالله الحسين (ع) و یاران با وفايش، با حضور انبوه مشتاقان و ارادتمندان آن حضرت و هیئت های عزاداري در جزيره كيش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در شب عاشوراي حسيني جزيره كيش ميزبان خيل سوگوارانی بود که با عزاداری، نوحه خوانی و سینه‌ زنی، دلاور مردیهای حضرت سيد الشهدا و ياران با وفاي ايشان را گرامی داشتند و در رثای شهیدان پاک سیرت حماسه عاشورا اشک ماتم ریختند.

در اين شب 43 هيات عزاداري در قالب دسته هاي سينه زني و زنجيز زني با حمل بيرق هاي سياه و حركت از ميدان سنايي به سمت سه راه پرديس، در رثاي شهادت مظلومانه حضرت سيد الشهدا و يارانش مرثيه سرايي و سوگواري كردند. ساكنان و گردشگران نيز با حركت در حاشيه مسير و همراهي با سوگواران حسيني در ماتم شهادت ابا عبدالله الحسين (ع) و ديگرشهيدان كربلا عزاداري كرده و به پيشگاه حضرت ولي عصر(عج) و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام عرض ارادت كردند. در اين مراسم مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمين عليدادي امام جمعه كيش و فرماندهان نیروی های نظامی و انتظامی و روسای ادارات و نهادهای کیش نيز حضور داشتند.

در اين آيين معنوي سرتاسر معابر مسير ميادين سنايي و امير كبير تا ميدان ساحل و سه راه پرديس مملو از پرچم های عزاداری سیاه و سرخ مزين به نام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بود و حقیقت جویان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت با سر دادن ندای "یا حسین(ع)" و "يا ابوالفضل العباس" بر ادامه راه سرور و سالار آزادگان جهان تاکید كردند و به یاد مظلومیت و رشادت های سومين پيشواي شيعيان جهان اشك ماتم ريختند. تعدادي از ساكنان نيز با توزيع شربت و نذورات و پذيرايي از عزاداران سيد و سالار شهيدان در بر پايي مراسم سوگواري محرم مشاركت داشتند.

مراسم صبح عاشورا نيز با حضور تمامی هیات های مذهبی در مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار می شود. عزاداری هیات ها در مصلی از ساعت 9 تا اقامه نماز ظهر ادامه دارد.

لازم به ذكر است با توجه به اينكه شمار گسترده اي ازساكنان جزيره كيش اهالي شهرهاي مختلف كشور هستند كه براي كار و يا تحصيل به اين منطقه مهاجرت كرده اند، هر ساله در ايام سوگواري محرم هيات هاي عزاداري متعددي از استان هاي مختلف كشور با آيين و رسوم خاص و گويش محلي در غم شهادت حضرت سيد الشهدا و شهيدان كربلا عزاداري و نوحه سرايي مي كنند. به همين دليل جزيره كيش به مجموعه كاملي از آيين و رسوم اقوام ايراني در عرض ارادت به حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) و بر پايي مراسم معنوي سوگواري محرم تبديل شده است.