کیش، ایرانی کوچک با حضور هیئت هایی از اقوام مختلف کشورمان در ماه محرم

حضور هیئت های مذهبی اقوام مختلف کشورمان، جلوه دیگری از زیباییهای ماه محرم در جزیره کیش است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جزیره کیش با حضور اقوام مختلف کشورمان به ایرانی کوچک تبدیل شده است و محل تبلور زیبایی این همزیستی، ماه محرم است که هیئات شهرهای مختلف کشورمان در کنار یکدیگر اما هر یک به شیوه و آیین شهر و دیار خود به سوگ سید و سالار شهیدان می نشینند.

حضور 43 هیئت عزاداری که هر یک با گویشی در غم مظلومیت شهیدان کربلا عزاداری می کنند جلوه زیبایی به ماه محرم کیش داده که هر ساله گردشگران زیادی برای حضور در این مراسم به کیش سفر می کنند.

امسال با بهره برداری از فاز اول مصلای بزرگ کیش در ماه مبارک رمضان، مصلای کیش، یکی از محافل برگزاری عزاداری امام حسین (ع ) است که با حضور جمع کثیری از زنان و مردان مومن و خدا جوی جزیره کیش هر شب از ساعت 21 و سی دقیقه  مراسم سخنرانی و عزاداری در مصلی آغاز می شود و این مراسم با توزیع نذورات و پذیرایی از میهمانان سرور شهیدان عالم امام حسین (ع) خاتمه می یابد.

همچنین در این ایام هریک از بازارها و مراکز تجاری کیش با بر پایی هیئات مذهبی به عزاداری می پردازند.

وجود این همه شور و شیدایی در جزیره کیش حال و هوای خاصی به برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم در این جزیره مرجانی بخشیده است و صدای لبیک یا حسین ساحل نشینان هرشب در گوشه و کنار این جزیره مرجانی به گوش می رسد.