گشايش نمايشگاه از شبي خونی تا شبيخون در كيش

نمايشگاه از شبي خونی تا شبيخون به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش، محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی, امام جمعه كيش و جمعي از مسئولان محلي در فرهنگسراي سنايي كيش گشايش يافت.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، این نمایشگاه، شامگاه چهارشنبه 31 شهریور و در نخستین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس با حضور مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش, محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی, امام جمعه كيش، معاونان سازمان و مديران ادارات و نهادها و مسئولان نظامي و انتظامي در فرهنگسراي سنايي كيش آغاز بكار كرد.

گرامیداشت خاطره ایثارگری های رزمندگان اسلام، حفظ دستاوردهاي دوران 8 ساله دفاع مقدس و انتقال ارزش های فرهنگی به نسل جوان جامعه از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه از شبی خونی تا شبیخون در جزیره کیش است.

ماكت هايي از جبهه هاي نبرد حق عليه باطل، عمليات هاي مختلف دوران دفاع مقدس، تصاوير شهدا و فرماندهان شهيد، سنگرهاي رزمندگان، وصيت نامه شهدا و ادوات و تجهيزات جنگي، مین های ضد نفر و ضد تانک، ضد هوایی، تجهیزات ویژه مقابله با سلاح های شیمیایی و اتاق جنگ بخش هاي مختلف اين نمايشگاه است كه در محوطه بيروني و همچنين سالن فرهنگسراي سنايي در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است.

در بخشي از اين نمايشگاه و در غرفه عرضه محصولات فرهنكي بیش از 230 عنوان از تازه ترين كتاب هاي منتشر شده با موضوع جبهه هاي نبرد و رويدادهاي افتخار آفرين هشت سال دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان، زندگينامه فرماندهان شهيد جبهه هاي نبرد حق عليه باطل و لوح هاي فشرده روايت فتح از آثار شهيد آويني به بازديد كنندگان ارائه مي شود.

در بخشي از اين نمايشگاه نيز ماكت بزرگي از منطقه عملياتي والفجر هشت قرار گرفته بود و دكتر جلالي يكي از جانبازان كشورمان كه خود در اين عمليات حضور داشته است چگونگی اين عمليات ٧٩ روزه را با جزئيات دلاور مردي هاي رزمندگان اسلام براي بازديد كنندگان شرح مي داد.

طرح يك خاطره يك عكس هم برنامه تازه اي بود كه مورد توجه تعدادي از بازديد كنندگان قرار گرفت. در این بخش از نمایشگاه بازديد كنندگان به انتخاب خود مقابل تصوير يكي از شهداي گرانقدر دفاع مقدس ايستاده و با استفاده از سيستم هاي صوتي خاطرات شنيدني و جالب آن شهيد را همراه با موسيقي هاي مرتبط با جبهه هاي جنگ مي شنوند.

يكي از غرفه اين نمايشگاه نيز به موضوع مبارزه با مواد مخدر به عنوان يكي از فعاليت هاي مهم فرهنگی و اجتماعی نيروهاي نظامي و انتظامي كشور تعلق دارد. همچنين يك غرفه با ارائه تصاوير و لوح هاي فشرده و بسته های آموزشی به هشدار در خصوص آسيب هاي فضاي مجازي و معرفي روش هاي جنگ نرم اختصاص يافته است.

همچنين در مدت برگزاری این نمایشگاه و در محوطه بيروني فرهنگسرا هنرمندان جزيره كيش هر شب به اجراي نمايشنامه های مختلفی با موضوع زندگينامه فرماندهان شهيد دوران دفاع مقدس مي پردازند. در مراسم گشايش نمايشگاه نيز زندگينامه خلبان شهيد عباس دوران روايت شد.

لازم به ذكر است نمايشگاه از شبي خونی تا شبيخون تا ٧ مهر در محل فرهنگسراي سنايي بر پا است و علاقمندان مي توانند در دو نوبت، صبح ها از ساعت 9 تا 11 و عصرها از ساعت 19 تا 23 از اين نمايشگاه بازديد كنند.