بهبود وضعیت اینترنت در جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: 17 کیلومتر فیبر نوری برای بهبود وضعیت اینترنت و تکمیل زیر ساخت های مخابراتی در جزیره کیش ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان در گفتگو با فرینا با اشاره به تکمیل زیر ساخت های مخابراتی در جزیره کیش گفت: از سال گذشته اقداماتی برای توسعه زیرساخت ها در این بخش انجام شده است.

وی افزود: تکمیل زیر ساخت هایی هم چون آب، برق، فاضلاب و امور شهری در کیش ضرورت داشت و اگر انجام نمی شد امور عادی در کیش با مشکل مواجه بود.

مونسان ادامه داد: در همین راستا به سراغ تکمیل زیر ساخت های مخابراتی رفته ایم و تا کنون 17 کیلومتر فیبر نوری در جزیره کیش ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به اجرای پروژه های اسمارت سیتی و مدیا سیتی در کیش اشاره کرد و گفت: در این خصوص همکاری‌ها با وزارت ارتباطات انجام شده و ان شاءالله امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات در جزیره کیش باشیم.

مونسان تاکید کرد: پروژه مدیا سیتی در جزیره کیش را به صورت جدی تعقیب می‌کنیم و شخص آقای ترکان به عنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با جدیت مراحل این پروژه را تعقیب می‌کنند.

وی بر بهبود روند شبکه تلفن همراه در جزیره کیش نیز تاکید کرد و گفت: قرار است شبکه موبایل کیش که یک شبکه محلی با 15هزار مشترک است را ارتقا داده و از نسل دو به نسل چهار برسیم. این یعنی از 15هزار مشترک به سمت 1.5 میلیون مشترک دست یابیم که البته این شبکه می تواند در تمامی مناطق آزاد کشور پیاده شود.

مونسان ادامه داد: بنا داریم در جزیره کیش به  هر خانه فیبر نوری برسانیم که بعد تلویزیون خصوصی و برنامه ‌های مختلفی را که نیاز به چنین زیر ساخت‌هایی دارد را روی فیبر نوری اجرا کنیم.

وی افزود: خوشبختانه شرکت ‌های مختلفی مثل ایرانسل، رایتل و فناپ وابسته به بانک پاسارگاد پیشنهاداتی داشته‌اند که بین اینها بهترین پیشنهاد را انتخاب می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد امسال در حوزه خدمات شبکه تلفن همراه، اینترنت و بسترهای مخابراتی اتفاقات خوبی را در جزیره کیش شاهد باشیم.