سالانه چه تعداد خودرو وارد کیش می شود؟

معاون سازمان منطقه آزاد کیش از واردات سالانه ۲۰۰۰ دستگاه خودرو با پلاک جدید و نیز پلاک معوض به منطقه آزاد کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی جیرفتی در گفت‌ وگو با ایسنا، با اشاره به این ‌که در منطقه آزاد کیش تمامی خودروها تقریبا خارجی هستند و می‌توان عنوان کرد که در این منطقه خودروهای داخلی تردد ندارند، بیان کرد: در مجموع تعداد خودروهای خارجی در این منطقه زیاد نیست و جمعا کمتر از ۱۰ هزار خودرو پلاک شده تردد دارند.

وی در مورد بخشنامه ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد نیز، اظهار کرد: در سال گذشته کمتر از ۵۰ دستگاه خودروی آمریکایی که حدود ۴۳ دستگاه بود به منطقه آزاد کیش وارد شد که پس از ابلاغ این بخشنامه، ممنوعیت واردات نیز اعمال شده است و دیگر خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد وارد نخواهند شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با بیان این‌ که دو نوع واردات خودرو به منطقه آزاد کیش وجود دارد، عنوان کرد: یک نوع خودروهایی هستند که در منطقه وجود دارند و با توجه به این‌که عمر خودروها در کیش محدود است و نمی‌توانند تا هر زمانی که می‌خواهند در این منطقه کار کنند و باید طی یک مدت زمانی مشخص پس از کار از منطقه خارج شوند، بنابراین به این خودروها، خودروی پلاک معوض می‌گویند و به ازای خروج یک خودرو، خودروی دیگری جایگزین آنها می‌شود.

جیرفتی افزود: نوع دیگر خودروها، خودروهای جدیدی هستند که به منطقه آزاد وارد می‌شوند که به آنها خودروهای پلاک جدید می‌گویند. سالانه مجموع خودروهای پلاک جدید و پلاک معوض وارد شده به منطقه آزاد کیش حدود ۲۰۰۰ دستگاه است.

وی درباره‌ اقبال ساکنان کیش‌ به مدل خودروهای وارداتی نیز، خاطر نشان کرد: معمولا خودروهایی بیشتر مورد توجه است که بتوانند خدمات پس از فروش بیشتری داشته باشند. علاوه بر این یکی از جذابیت‌های منطقه آزاد کیش نیز این است که وقتی گردشگر به منطقه می‌آید و خودروهایی را که پیش از آن حتی امکان ملاحظه نزدیک آنها برایش وجود نداشته، می‌تواند ببیند و از آنها استفاده کند.