اعلام وظایف و اختیارات شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش

پرهام جانفشان وظایف و اختیارات شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد کیش، پرهام جانفشان مدیر عامل شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش در خصوص حوزه وظایف و مسئولیت های این شرکت گفت: تمامی امور مربوط به اجرای پروژه های عمرانی در زمینه های مختلف که از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به این شرکت ابلاغ می شود مانند پروژه های راه، توسعه شبکه معابر، توسعه پارک ها و فضای سبز، احداث خط لوله آب و فاضلاب، احداث پروژه های زیر ساختی در فرودگاه و بندرگاه، احداث ورزشگاهها و فرهنگسراها وکلیه عملیات عمرانی در سطح جزیره بر عهده این شرکت است.

وی افزود: همچنین خدمات شهری شامل کلیه وظایف مرتبط با شهرداری مانند نظافت معابر، خط کشی، حمل و دفن پسماندها، نظارت بر ساخت و ساز درون جزیره، صدور پروانه و پایان کار ساختمانها، نظارت بر حمل و نقل و ترافیک جزیره، آتش نشانی و اطفاء حریق، رفع سد معبر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و نگهداری فضای سبز شهری نیز در زمره فعالیت های شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش است.

مدیر عامل شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت: در حوزه ورزش و آموزش نیز نظارت بر فعالیت های ورزشی و تدوین برنامه جامع برای توسعه ورزش همگانی در سطح جزیره، بهره برداری از ورزشگاهها، نظارت بر مدارس تحت پوشش و توسعه کمی وکیفی آموزش در این مدارس از وظایف این شرکت است.

به گفته جانفشان شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش دارای 5 معاونت با عناوین شهرسازی، ورزش و آموزش، عمران و ترافیک، مالی و اداری و خدمات شهری است و در ساختمان های پارس بلوار ایران جنب بندرگاه کیش مستقر است.

لازم به ذکر است با پیگیریهای انجام شده در راستای تسریع و تسهیل امور طرح تفکیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش پس از طی مراحل قانونی اجرایی شد و از یکم مرداد وظایف این شرکت به سه شرکت جدید با نام های سرمایه گذاری و توسعه کیش، شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش و شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش تفویض شد.

 شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بر اساس این طرح از این پس در حوزه های سرمایه گذاری، فروش اراضی در اختیار شرکت و پروژه های مشارکتی، ایجاد ارزش افزوده و در آمد زایی برای توسعه جزیره فعالیت می کند.

شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش نیز در زمینه حمل و نقل کالا و مسافر از مبادی دریایی و هوایی خدمات ارائه می کند.