درنشست خبري دكترخلخالي با اصحاب رسانه عنوان شد:

بيمارستان كيش براي توسعه گردشگري سلامت آمادگي كامل دارد

دكتر خلخالي از عزم راسخ پزشكان و كاركنان بيمارستان كيش براي كسب جايگاه شايسته جزيره كيش در حوزه گردشگري سلامت در منطقه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دكتر خلخالي در نشست خبري كه به مناسبت روز پزشك صبح يكشنبه اول شهريور در بيمارستان كيش برگزار شد با بيان اينكه به تاكيد مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش، در دوسال اخير گردشگري سلامت در بيمارستان كيش به جديت پيگيري مي شود گفت: تمامي پزشكان و متخصصان و كاركنان بخش هاي اداري و پشتيباني بيمارستان كيش هم قسم شده اند تا براي دستيابي به جايگاه شايسته و برابري با مراكز درماني طراز اول منطقه از هيچ كوششي فروگذار نكنند.

وي با اشاره به اينكه بيمارستان كيش خودگردان است و سازمان منطقه آزاد كيش تجهيزات و دستگاه هاي مورد نياز بيمارستان را تامين مي كند اظهارداشت: در راستاي فراهم شدن زير ساخت هاي گردشگري سلامت در دوسال اخير بيمارستان كيش به جديدترين دستگاه هاي پزشكي، سيستم هاي تصوير برداري، پانوركس، تراكم استخوان، فيبرواسكن، اكوكارديوگراف قلب، لاپاراسكوپ و آرتروسكوپ براي بخش ارتوپدي مجهز شده است كه اين روند افزايش رضايتمندي ساكنان وگردشگران را بدنبال داشته است.

دكترخلخالي با اشاره به اينكه حضور پزشكان حاذق در بيمارستان كيش امكان ارائه خدمات در رشته هاي مختلف را به گردشگران سلامت مهيا كرده است گفت: برمبناي نيازسنجي منطقه اي تا كنون بيشتر گردشگران سلامت متقاضي خدمات درماني در بخش هاي پوست، مو، جراحي هاي زيبايي، قفسه سينه، ديسك كمر، اورولوژي، بيماري هاي كبدي، بيماريهاي گوارشي و آندوسكوپي و كلونسكوپي و اعمال جراحي به روش لاپاراسكوپي بوده اند. ضمن اينكه بيمارستان كيش از نظر تجهيزات و پزشكان متخصص آمادگي دارد تا در رشته هاي متنوع تري به گردشگران داخلي و خارجي خدمات مطلوب و استانداردي را ارائه نمايد.

رئيس بيمارستان كيش حضور پزشكان متخصص و فوق تخصص در رشته هاي مختلف، نياز نداشتن به رواديد براي سفر به كيش، امكانات مطلوب اقامتي و پايين بودن هزينه درمان در كيش نسبت به كشور هاي منطقه و ساير شهرهاي كشور را از جمله مزيت هاي رقابتي براي توسعه گردشگري سلامت در كيش برشمرد و گفت: براي دستيابي به جايگاه شايسته جزيره كيش در حوزه گردشگري سلامت نيازمند تعامل گسترده بخش خصوصي و راه اندازي خطوط هوايي جديد به كشورهاي منطقه هستيم.

خلخالي افزود: تا كنون چندين آژانس خدمات مسافرتي براي راه اندازي تورهاي ويژه گردشگران سلامت اعلام آمادگي كرده اند و چنانچه خطوط هوايي جديد نيز راه اندازي شود بيمارستان كيش آمادگي كامل براي ارائه خدمات مطلوب و استاندارد را داراست.

وي همچنين از راه اندازي دپارتمان آي پي وي و دفتر پذيرش بيماران خارجي در بيمارستان كيش خبر داد و اظهار داشت: به زودي اين دفتر راه اندازي خواهد شد تا جذب گردشگران سلامت و ارائه خدمات مطلوب به آنها با روندي منسجم تر پيگيري شود.

به گفته دكتر خلخالي در سال گذشته علاوه بر مهندسان و كارشناسان خارجي مستقر در سكوهاي نفتي، بيش از 60 گردشگر خارجي براي استفاده از خدمات درماني بيمارستان كيش به اين جزيره سفر كرده اند. در 5 ماه نخست امسال نيز30 گردشگر سلامت از خدمات درماني بيمارستان كيش بهره مند شده اند.

وي با بيان اينكه راه اندازي اورژانس هوايي و دريايي در دستور كار بيمارستان قرار گرفته است تصريح كرد: براي بكار گيري بالگرد، و فراهم شدن امكان استفاده از آمبولانس هاي هوايي و دريايي در حال مذاكره با بخش خصوصي هستيم و اميدواريم كه اجراي اين طرح بزودي محقق شود.

عزيزي رئيس پشتيباني بيمارستان كيش نيز در خصوص ارائه خدمات در بخش اورژانس با تاكيد بر اينكه خدمات اورژانس بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بوده و بيمارستان كيش در اين زمينه مسئوليتي برعهده ندارد گفت: تا كنون اورژانس 115 كيش با سه دستگاه امبولانس، 8 پرسنل و هزينه ساليانه يك ميليارد تومان به ساكنان و گردشگران خدمات درماني ارائه كرده است اما در راستاي كاهش زمان ارائه خدمات به مصدومان و نيازمندان و تاسيس پايگاههاي متعدد اورژانس درنقاط مختلف جزيره كيش نيازمند تعامل بخش خصوصي هستيم .

وي افزود: تا كنون چند شركت براي فعاليت در اين عرصه اعلام آمادگي كرده اند كه پس از طي مراحل اداري و با آغاز فعاليت اين شركتها، پايگاههاي اورژانس 115در نقاط مختلف كيش راه اندازي خواهد شد.

رئيس بيمارستان كيش در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص ارائه خدمات به بيمه شدگان تامين اجتماعي با تاكيد بر اينكه بيمارستان كيش تنها مركز درماني كشور است كه مشمول خدمات خاص سازمان تامين اجتماعي است تصريح كرد: با توجه به نبود مراكز درماني متعلق به سازمان تامين اجتماعي در جزيره كيش، و در همكاري گسترده بيمارستان كيش با اين سازمان، بيمه شدگان تامين اجتماعي در بخش بستري تنها 10 درصد از هزينه مداواي خود را مي پردازند و 90درصد اين هزينه ها توسط سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي شود. در بخش مداواي سرپايي نيز سازمان تامين اجتماعي 70 درصد هزينه هاي درماني را پرداخت مي كند.

دكتر خلخالي همچنين از اخذ رتبه درجه يك بيمارستان كيش در سطح بندي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور خبر داد و گفت: با وجود اينكه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي پس از بررسي هاي مكرر بيمارستان كيش را به عنوان بيمارستان درجه يك معرفي كرده است، ما افق هاي گسترده تري پيش رو داريم وهمچنان براي كسب عنوان نشان درجه يك ممتاز تلاش مي كنيم.

وي در خصوص برنامه هاي بيمارستان كيش درنيمه دوم سال 94 گفت: راه اندازي كلينيك فشار خون و ديابت و كلينيك تغذيه در درمانگاه امام علي (ع)، استقلال كامل درمانگاه زنان با تغيير ورودي اين درمانگاه با هدف تامين رفاه مادران باردار و راه اندازي كلينيك مشاوره ويژه پدران، اخذ لوح دوست دار كودك و اجراي كامل طرح تغذيه با شير مادر، راه اندازي سيستم آشپزخانه مستقر در بيمارستان و بازسازي مهمانسراي ويژه پزشكان از جمله برنامه هاي اتي بيمارستان كيش است.

به گفته دكتر خلخالي جداسازي بخش هاي بستري مردان و زنان، ايجاد بخش ويژه بستري اطفال، جدا سازي اورژانس بانوان و آقايان، تخصيص فضاي مناسب درمحوطه بيمارستان براي ايجاد و تجهيز سردخانه، ساخت و راه اندازي سه داروخانه، و سيستم نوبت دهي اتوماتيك از جمله اقداماتي بوده است كه در ماه هاي گذشته و با هدف ارائه خدمات مطلوب تر در بيمارستان كيش اجرا شده است .

همچنين در اين نشست دكتر مهران روشن مدير فني بيمارستان كيش نيز در خصوص ارائه خدمات به بيماران خاص گفت: اگرچه بيمارستان كيش براي سرويس دهي به بيماران خاص هيچ اعتباري را از بخش دولتي دريافت نمي كند اما بنابر سياست مديريت بيمارستان و در راستاي تامين رفاه ساكنان و گردشگران، در حال حاضر به بيماران تالاسمي، هموفيلي و بيماراني كليوي نيازمند به دياليز خدمات كاملي ارائه مي شود به گونه اي كه از مراجعه به سرزمين اصلي بي نياز هستند.

الوندي رئيس پرستاري بيمارستان كيش نيز درخصوص آمار بيماران اعزام شده به سرزمين اصلي با بيان اينكه برخي بيماران بنا به درخواست شخصي تقاضاي اعزام به زادگاه خود را دارند و اعزام بيماران صرفا به معناي اين نيست كه ادامه درمان در بيمارستان كيش ميسر نبوده است گفت: در 5 ماه نخست امسال 19 بيمار به ساير شهرها اعزام شده اند كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 25 درصد كاهش يافته است.

از بيماران اعزامي 3مورد در زمينه جراحي قلب كودك و چند مورد انژيوگرافي قلب بوده و 6 مورد نيز به دليل نبود دستگاه ام آر آي در كيش به سرزمين اصلي اعزام شده اند.