مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری روز خبرنگار؛

با اقدامات نظارتی انجام شده هیچ پروژه ای بلا تکلیف رها نمی شود

دکتر مونسان در دیدار با اصحاب رسانه از ایجاد واحد کنترل قراردادها برای اولین بار درکیش خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با اصحاب رسانه ضمن تبریک 17 مرداد روز خبرنگار گفت:  در عصر ارتباطات رسانه ها نقش بي بديلي در ارتقاء دانش و توسعه جامعه برعهده دارند.

وی با تاکید براهمیت امانتداری در امر اطلاع رسانی افزود: نقدهای منصفانه خبرنگاران تاثیر بسزایی در رفع نواقص و مشکلات داشته است.

وی درادامه به تشریح اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در ٢٢ ماه گذشته پرداخت و گفت : تجارت و گردشگری دو ماموریت اصلی تعریف شده برای کیش در سند بالادستی است برهمین اساس درگام نخست فعالیت هایمان واگذاری زمین بر مبناي توسعه این دوحوزه انجام شد.

دکتر مونسان افزود: از ٦٣ هكتار زمينی که در 22 ماه گذشته واگذار شده است  ٤٣ درصد استيجاري و30 درصد در قالب قراردادهای مشارکتی بوده و تنها 27 درصد آن قطعی است.

وی با اشاره به واگذاری  30 درصد از اراضی با قراردادهای مشارکتی با هدف ایجاد درآمد پایدار گفت: در آمد ناشی از ارزش افزوده حاصل از پروژه های مشاركتي منبع مناسبی برای پیشبرد پروژه های عمرانی دردست احداث سازمان منطقه آزاد کیش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حجم سرمایه گذاری انجام شده در این مدت را بالغ بر51 هزار و 200 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیش از 46 درصد این حجم سرمایه گذاری در زمینه احداث هتل، مراکز تفریحی، گردشگری،  فرهنگی و ورزشی،  27 درصد واگذاری ها در قالب اقامتی و مسکونی٫ 13 درصد دربخش احداث نیروگاه و 8 درصد درزمینه توسعه فضاهای آموزشی بوده است.

دکتر مونسان این واگذاریها را منطبق با طرح جامع و سیاست های پیش روی جزیره کیش در دو حوزه توسعه تجارت و گردشگری دانست وعنوان کرد : توسعه یک جانبه از جمله مشکلات عدیده جزیره کیش در سنوات گذشته بود که با برنامه ریزی و بررسی همه جوانب تلاش کردیم علاوه بر ایجاد زیرساخت های متناسب با جمعیت درهمه حوزه ها شاهد رشد همزمان و همگام باشیم.

وی از اجرای 93 پروژه بزرگ در زمینی به وسعت هزار متربع خبرداد و افزود: درحال حاضر درجزیره کیش زیربنای درحال ساخت 4 میلیون و800 هزار مترمربع است و بیش از یک میلیون و200 هزار مترمربع هم در 22 ماه گذشته ساخته شده است.

دکتر مونسان در ادامه از ایجاد واحد کنترل قراردادها برای اولین بار در جزیره کیش خبرداد وگفت: با ایجاد این واحد همه پروژه ها هر سه ماه یک بار رصد می شوند تا در صورت توقف پروژه با بررسی علل، موانع را رفع کنیم که سرمایه گذار بتواند به فعالیت خود ادامه دهد وچنانچه پروژه آغاز نشده و سرمایه گذار پس از گرفتن زمین نسبت به آغاز پروژه اقدام نکرده زمین بازپس گرفته شده و به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.

وی در همین راستا از فسخ 11 قرارداد برای نخستین بار در تاریخ سازمان منطقه آزاد کیش با مجموع متراژ 233 هزار و 700 مترمربع خبرداد که این زمین ها پس از بازگشت به سازمان منطقه آزاد کیش در قالب سرمایه گذاری های جدید واگذار شده است.