بسم الله النور

25 شوال سالروز شهادت جانگداز ششمين اختر تابناک آسمان ولايت و امامت، حضرت امام جعفر صادق(ع) را به تمامي مسلمانان و شيعيان جهان و هموطنان گرامي تسليت عرض مي كنم.

ششمین شمع روشنگر و وصی پیغمبر(ص) كه دوران ۳۴ ساله امامتش، فرصتی طلایی بود تا تشنه کامانِ معارفِ نابِ الهی از سرچشمه زلال وحی سیراب شوند. او كه به حق برجسته ترين وارث گنجينه علوم نبوي بود و با منطق استوار و علم سرشارش نور اميد را در دلهاي خسته شيعيان روشن نمود.

حضرت امام جعفر صادق(ع) در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخ گهربار اسلام، براي تبين جايگاه امامت، سال ها تبعيد و اسارت را به جان خريدند و با بيان بليغ و كلام فصيح خويش راه را بر توطئه دشمنان دين بسته و با تربيت شاگرداني شايسته، بقاء و استمرار دين مبين اسلام را تضمين کردند. به گونه اي كه تا به امروز مراجع و علماي تربيت يافته در مكتب اين امام همام نقش بسيار تعيين کننده اي در نشر و ترويج عقايد اسلامي بر عهده داشته و اين فرهنگ پويا را حفظ کردند.

رفتار حكيمانه و صبوري آن حضرت نيز در برخورد با گروه های دگر اندیش نمونه اي بسيارسازنده و آموزنده از تاكيد دين مبين اسلام بر كرامت انساني و تكريم عقايد مختلف انسانها بود.

ضمن عرض تسليت مجدد به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق(ع) به تمامي مسلمانان و شيعيان جهان، به ويژه ساكنان و گردشگران جزيره كيش، از خداوند منان توفيق قرارگرفتن در زمره پيروان راستين آن حضرت را مسئلت دارم. اميد است مسمانان و شيعيان جهان بتوانند در پرتو وحدت و آگاهي برگرفته از تعاليم ارزشمند بزرگ پرچمدار شيعه راستین علوی، صادق آل محمد(ص) آينده اي نويد بخش را براي امت اسلامي رقم زده و همواره در مسير حق و حقيقت حركت كنند.

علی اصغر مونسان

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش