حجت عبدالملکی: جریان های دانشجویی مبدأ تحول تاریخ هستند.

عبدالملکی در نشستی صمیمانه با دانشجویان جزیره کیش ضمن گرامی داشت 16 آذر روز دانشجو، جریان های دانشجویی و دانشگاهی را مهمترین مبدا تحول تاریخ کشور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت اله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ظهر چهارشنبه 16 آذر در نشستی صمیمانه با دانشجویان کیش که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد؛ جریان دانشجویی و دانشگاهی را به عنوان مهمترین قشر و گروهی معرفی کرد که در کشور تحول ساز هستند.

عبدالملکی با بیان این که کارایی جریان دانشجویی در تحول سازی بیش از اساتید است، اظهار داشت: دانشجویان دارای دو خصوصیت "فرهیخته و فعال" هستند که هیچ گروه دیگری همزمان از این دو مهم برخوردار نیستند.

به گفته عبدالملکی یکی از خدمات بسیار ارزنده ای که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در این زمینه داشت ایجاد ظرفیت بالا برای جذب دانشجو در دانشگاه ها بود که این ظرفیت در طول دوره بعد از انقلاب صد ها برابر شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 5 میلیون نفر همزمان در بخش دانشجویی دانشگاه های کشور مشغول تحصیل هستند که این ظرفیت ارزشمندی در حوزه دانشگاهی محسوب می شود.  

مشاور رئیس جمهور در رابطه با دیداری که با پرفسور لین که معاون ارشد بانک جهانی بین سال های 2008 تا 2012 و یکی از اقتصاد دانان صاحب نظریه در دنیا هستند بر دو محور مهم "جوانان فرهیخته و تحصیل کرده" ایرانی تاکید داشتند و این ظرفیت های ایجاد شده بسیار ارزشمند است.

حجت اله عبدالملکی با اشاره به تمام تحولاتی که بعد از انقلاب اسلامی در حوزه های صنعتی، علم و فناوری و ...  تحقق یافته است، افزود: این تحولات به دست جوانانی بود که در دوره دانشجویی و یا سال های اندکی بعد از دانشجویی محقق شده است.

عبدالملکی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی "تحول شکل نمی گیرد تا زمانی که دانشگاه ها اصلاح شود" گفت: با توجه به این که در چهارمین سال گام دوم انقلاب اسلامی هستیم مطالعاتی در خصوص وضعیت پیشرفت ایران و جهان در گام اول انقلاب اسلامی از سال 57 تا 97 مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی در رابطه با نتیجه مطالعه انجام شده در گام اول انقلاب اسلامی اظهار داشت: برآیند مطالعه شاخص های یاد شده برای سنجیدن کشورمان میانگین 20 کشور برتر دنیا انجام شده است که در اواخر دهه 80 از میانگین 20 کشور برتر دنیا عبور کرده و در سطح بالاتری قرار گرفتیم در حالی که در سال 57 یک مقدار قابل توجهی پایین تر از میانگین 20 کشور دنیا بودیم.

حجت اله عبدالملکی گفت: دشمن در حال تلاش است که وضعیت پیشرفت کشور ما را نزولی القاء کند و یک پروپاگاندای سنگین رسانه ای به جریان بیندازد.

عبدالملکی تاکید کرد: ایران در افزایش امید به زندگی که شاخص های حوزه سلامت ایران است بیشترین رشد میان تمام کشورهای دنیا داشته است.

وی اظهار داشت: در سال های متمادی بیشترین نرخ رشد علمی و فناوری دنیا را تجربه کردیم و در بخش های رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز پیشرفت داشتیم.

گفتنی است در دیدار صمیمانه مشاور رئیس جمهور با دانشجویان دانشگاه های مستقر در جزیره کیش که روسای پردیس های بین المللی و دانشگاه علمی کاربردی نیز حضور داشتند دانشجویان در گفتگویی صمیمانه مشکلات و موضوعات مختلفی را در راستای ارتقاء سطح مراکز آموزشی این منطقه با دبیر  شورایعالی مناطق آزاد در میان گذاشتند.