آئین کلنگ زنی نخستین کارگو هوشمند بخش خصوصی در کیش

با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور آئین کلنگ زنی نخستین کارگو هوشمند در زمینی به مساحت 3600 مترمربع، با حجم سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان در کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آئین کلنگ زنی نخستین کارگو هوشمند کیش با سرمایه گذاری بخش خصوصی صبح شنبه 12 شهریور با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

کشاورز در این مراسم با بیان این که تمام طرح های در دست اقدام از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش بهره مند می شوند بر اهمیت اشتغال آفرینی، درآمد زایی و دسترسی آسان تجار به کالاهای خود که سبب کاهش قیمت تمام شده خواهد شد، تاکید کرد و گفت:  این اقدام مهم و ارزشمند به عنوان مزیت رقابتی میان مناطق آزاد داخلی و خارجی مطرح می شود.

وی اظهار داشت: برای تسریع در پیشرفت طرح های زیر ساختی و عمرانی؛ سازمان منطقه آزاد کیش از هیچ کمک حمایتی در چار چوب قانون دریغ نخواهد کرد.

لازم به ذکر است این طرح بر اساس برنامه زمان بندی شده در بازه زمانی 18 ماه،  اسفند 1402 به بهره برداری می رسد.

این طرح برای نخستین بار در سطح کشور در کیش رونمایی می شود و جایگاه آن در سطح کشور به عنوان کارگو هوشمند یکپارچه مطرح است و در فاز نخست این طرح تعداد 80 نفر مشغول به کار خواهند شد.

دقت نظر و ارتقاء ایمنی بار و همچنین ظرفیت ورودی و خروج به طور متوسط 500 تن در روز و استفاده از ظرفیت بومیان کیش از شاخصه های بارز این طرح محسوب می شود.