مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از خانه بومیان؛

کیش پتانسیل خوبی در بخش بوم گردی دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد خانه بومیان در جذب گردشگر گفت: طرح های بوم گردی موضوع بسیار خوبی برای کیش و بومیان است و طرح های این بخش را تعقیب می کنیم تا بومیان در چنین اقداماتی نقش محوری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان در بازدید از خانه بومیان کیش از روند رو به رشد این بخش ابراز خرسندی کرد و گفت: قطعا باز پیرایی منطقه صفین سبب می شود که محل خوبی برای بوم گردی ایجاد شود.

وی افزود: حضور قابل توجه گردشگران در خانه بومیان بیانگر این است که این بخش طی سه سال فعالیت خود روند خوبی را طی کرده است و قابلیت توسعه بوم گردی را دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: به نظر می رسد که بوم گردی موضوع بسیار خوبی برای کیش و بومیان است لذا ما طرح های این بخش را تعقیب می کنیم تا بومیان در چنین اقداماتی نقش محوری داشته باشند. 

مونسان توضیح داد: همانطور که می دانید امروزه توریست ها بیشتر به سمت بوم گردی تمایل دارند و موضوعات فرهنگی و اقامتگاه های این چنینی مورد توجه آنان قرار می گیرد. در واقع توریست ها علاقمند به محله های بومی و طبیعت گردی هستند که می تواند در کیش به شکل خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد: خانه بومیان به شکل خوبی کار را شروع کرده و تا امروز ادامه داده است به نحوی که جوایز متعدد ملی را به دست آورده است و این مایه خرسندی است لذا ما نیز از هیچ کمکی در راستای توسعه این بخش دریغ نمی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: با پایان یافتن پروژه باز پیرایی منطقه صفین به صورت کلی حضور بومیان در موضوعات گردشگری کیش جدی خواهد شد و بومیان نقش محوری خواهند یافت و کسب و کار خوبی در این حوزه به راه خواهد افتاد.

مونسان درباره توسعه خانه بومیان کیش گفت: طرحی برای توسعه خانه بومیان به ما ارائه شده که ما با آن از همین امروز موافقت کردیم در واقع اینکه بتوانیم خانه مهمان ها و محل اقامت را در حاشیه خانه بومیان اجرا کنیم، موضوع بسیار خوبی است که ما با آن موافق هستیم.

وی افزود: طرح «کاشانه مهمان» قطعا امروز برای مردم و گردشگران جذاب خواهد بود زیرا بیشتر توریست ها علاقه دارند به جای هتل در اینگونه مکان ها اقامت کنند لذا ما برای حمایت از این طرح و گسترده شدن چنین اقداماتی آمادگی خود را اعلام می کنیم.