هر 500 نفر یک تخت بیمارستانی در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه هدف سازمان در راستای برای هر 500 نفر یک تخت بیمارستانی خبر داد.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در آئین بهره برداری از پروژه تاسیس ساختمان جدید اورژانس 18 تخته بیمارستان شهید معرفی‌زاده شهرستان شادگان اظهار کرد: ایجاد حدود 40 درمانگاه را به صورت اقماری در شهرهای آبادان و خرمشهر در دست اقدام داریم که امید می‌رود با راه اندازی آنها، بار بیمارستان‌ها به لحاظ پذیرش بیماران سرپایی کاهش یابد و بیمارستان‌ها بتوانند به کارهای تخصصی خودشان بپردازند.

وی افزود: طی توافقی که بین سازمان منطقه آزاد و وزیر بهداشت با هدف ارتقای سطح درمانی و سلامت منطقه صورت گرفت، قرار شد سطح بیمارستان‌ها، سطح آموزش و توسعه بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان طالقانی، شهید بهشتی، ساخت بیمارستان سوم خرداد، بیمارستان تخصصی زنان و زایمان، تخصصی کودکان، بیمارستان اروندکنار، توسعه بیمارستان ولیعصر در دستور کار اقدام قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: امید می‌رود با انجام این اقدامات و دیگر برنامه‌ها در سایر بخش‌ها که در منطقه در حال راه اندازی است بتوانیم برای هر 500 نفر یک تخت بیمارستانی داشته باشیم که این روند، در سطح استاندارد کشوری است.

زمانی اضافه کرد: برای بیمارستان 160 تخته شهید بهشتی آبادان، 5.5 میلیارد تومان را منطقه آزاد تعهد پرداخت داده بود و 10 میلیارد تومان را وزارت بهداشت تقبل کرد که این بیمارستان بعد از دو دهه معطلی بالاخره امروز راه اندازی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین عنوان کرد: سقفی برای هزینه کرد در بخش سلامت و بهداشت عمومی نداریم و هر آنچه که توافق بشود در این زمینه‌ها به انجام خواهیم رساند.

وی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان سوم خرداد نیز 120 میلیارد تومان را منطقه آزاد اروند تقبل کرده که بیش از دو برابر آن را نیز وزارت بهداشت زیرپوشش قرار داده است.

زمانی اضافه کرد: برای راه اندازی بیمارستان ولیعصر از سوی منطقه آزاد، 25 میلیارد تومان و برای بیمارستان طالقانی، 10 میلیارد تومان در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آزمایشگاه غذا و دارو نیز تجهیزاتش خریداری شده و به زودی راه اندازی خواهد شد، بخش آنژیوگرافی و قلب نیز در بیمارستان‌های شرکت نفت و ولیعصر به زودی راه اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امید می‌رود تا پایان سال آینده (95) بتوانیم در بخش‌های درمانی و تخصصی، به سایر نقاط کشور که بهره مند از این امکانات هستند، برسیم.

زمانی در پایان خطاب به آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در صورتی که دانشکده آبادان 100 پرستار 100درصد بومی را جذب کند ما به آنها بورسیه خواهیم داد.

اروند