مناطق آزاد شرایطی دارند که راحت‌تر می‌توانند تحریم را دور بزنند

رئیس جمهور جنگ آمریکا را نه با دولت، بلکه با ۸۲ میلیون ایرانی خواند و با بیان اینکه آمریکایی ها بارها راهی رفتند و سرشان به سنگ خورد؛ اما باز به همان اقدامات روی آورده اند، تصریح کرد: اقدامات امروز آمریکا علیه ملت ایران جنگ و تحریم نیست، جنایت علیه بشریت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی و افتتاح همزمان طرحهای زیربنایی و اقتصادی در این استان با اعتباری بالغ بر 3500 میلیارد تومان گفت: افتتاح طرحهای بزرگ در روزهایی که آمریکا تمام تلاشش را علیه ما به کار بسته است ، نشانه قدرت و سرزندگی ملت است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در استان آذربایجان غربی همزمان با سعادت روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: افتتاح طرحها و رشد کشور، از بهترین لحظات برای ملت است.  امروز که بزرگترین قدرت استکباری جهان یعنی آمریکا همه تلاش خود را علیه ما بکار بسته است ، جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد دین ، اسلام ، عزت و استقلال در برابر ان قدرتی که مظهر کفر است  ایستاده است.

دکتر روحانی با بیان تعبیری از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) راجع به امیر المومنین(ع) در جنگ احزاب که فرمودند اکنون همه ایمان در برابر همه کفر قرار گرفته است، گفت: آن صحنه، صحنه سرنوشت‌ساز برای اسلام ، مسلمانان و آزادی بشریت بود چرا که اگر در آن جنگ طرف مقابل پیروز می‌شد و امیرالمؤمنین (ع) شکست می‌خورد کل اسلام از دست رفته بود.

رئیس جمهور افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران یک چنین شرایطی دارد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر ایستادگی، استقلال و ایمان مردم،  در برابر کفر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها چند بار یک مسیر را طی کردند، سرشان به سنگ خورد و برگشتند، تاکید کرد: متأسفانه همان کار را دو مرتبه تکرار می‌کنند و بار دیگر در برابر این اقدام نابخردانه‌ای که در برابر یک ملت بزرگ و آزاد انجام می‌دهند، پشیمان خواهند شد

دکتر روحانی ادامه داد: کار امروز آمریکا جنگ و تحریم نیست ، جنایت علیه بشریت است. تحریم و جنگ عادی نیست و اقدام امروز آمریکا با یک جنگ و تحریم متفاوت است چراکه کشوری که جلوی خرید دارو و مواد غذایی ما را می‌گیرد و از سفر یک بیمار برای معالجه ممانعت بوجود می‌آورد، جنایت علیه بشریت است.

رئیس جمهور با تاکید براینکه آمریکایی‌ها می‌توانستند راه دیگری را انتخاب کنند تا در تاریخ رسوا نشوند، افزود: می‌توانستند اعلام کنند مواد غذایی، دارو و نیازمندی‌های مردم آزاد است اما در بخش صنعت پیشرفته و های تک می‌خواهیم جلوی ایران را بگیریم.

دکتر روحانی تصریح کرد: آمریکا با همه توان و فشار می خواهد جلوی یک ملت بایستند و امروز جنگ آمریکا با دولت ایران نیست بلکه جنگ آمریکا با یک ملت بزرگ و  82 میلیون نفر است و در این شرایط ما بار سنگین و بزرگی را بردوش داریم.

رئیس جمهور اظهارداشت: در سفر مهرماه سال گذشته به نیویورک یکی از رهبران معروف به من گفت که  دیروز با رئیس جمهور آمریکا ملاقات داشتم و به من گفت که شما 3 ماه دیگر به ما مهلت دهید و به ایران کمک نکنید و در برابر تحریم ما نایستید و بعد از 3 ماه دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. در همان ملاقات به او گفتم اگر آن آقا را دوباره ملاقات کردید، به او بگو که ایران از هر زمان دیگر مستحکم‌تر است.

 دکتر روحانی  افزود: تو، امثال تو و حکومت کاخ سفیدتان بارها دورانشان سپری می‌شود اما نظام اسلامی ایران و ملت ایران جاودانه تاریخ خواهد بود. ما هزاران سال قبل از شما بودیم، شما که عمر کشورتان 500 سال است و خیلی زیاد نیست و عمر کشور ما بیش از 10 هزار سال است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باز هم در تاریخ جاودانه خواهیم ماند، اظهارداشت: آنها پیش‌بینی کرده بودند و بعداً یکی از مقاماتشان گفت که در عید کریسمس امسال در تهران خواهیم بود و در جای دیگر هم گفتند که امسال جمهوری اسلامی ایران جشن چهلمین سال انقلاب خودش را نمی‌تواند برگزار کند. همان موقع گفتم که این تاریخ را یادداشت کن و ببین جمهوری اسلامی ایران پس از این مدت در کجا خواهد بود.

دکتر روحانی تاکید کرد: محاسبات غلط و کودکانه‌ای در ذهن آنها قرار گرفته که این موضوع موجب زحمت برای ملت ایران و البته موجب روسیاهی آنها در تاریخ خواهد بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه چند گروه سر آمریکا و کاخ سفید کلاه گذاشته اند، گفت: یک گروه، افراطی‌های داخل آمریکا هستند که متأسفانه همه آن افراطی‌ها ، جزو حکومت و هیأت حاکمه آمریکا شدند، گروه دوم صهیونیست‌ها هستند، بعضی از کلماتی که سردمداران آمریکا می‌گویند عین لغت‌ها و جملات صهیونیست‌ها است. عبارت‌های اینها را می‌شناسیم این عبارت های کشورهای غربی یا صهیونیست‌ها و یا ضدانقلاب است با این کلمات و عبارت‌ها آشناییم که بکار می‌برند.

دکتر روحانی اضافه کرد: نطق‌هایی که علیه ایران ایراد می‌کنند، نوشته صهیونیست‌ها است، یعنی لغت و واژه‌ها و جمله‌بندی آنهاست. افراطیون، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه که 40 سال است  در فکر روزی هستند که جمهوری اسلامی ایران شکست بخورد و آنها فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران برای کشورشان و برای حکومت‌شان خطر بزرگ است و گروهک‌های ضدانقلاب ،چهار گروهی هستند که مشاورین اصلی هیأت حاکمه آمریکا بوده و سر اینها را کلاه گذاشتند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: این گروهها ابتدا طراحی کرده بودند که در آغاز حکومت اینها، یعنی اواخر سال 95 که اینها روی کار آمده بودند، کاری کنند که ما را تحریک کنند که از برجام خارج شویم و آن وقت آنها بگویند که خوب اینها خودشان عهدشان را زیر پا گذاشتند و با این بهانه پرونده ما را به شورای امنیت ببرند و یک تحریم جهانی علیه ایران بوجود بیاورند.

 رئیس جمهور با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی ریختند که ما را عصبانی کنند تا از برجام خارج شویم و این پیمان 7 جانبه را ما نقض کنیم و در نهایت موفق نشدند، ادامه داد: بعد از آن تلاش کردند که همه 6 کشور با هم از برجام خارج شوند و بویژه روی اروپایی‌ها کار می‌کردند که با هم از برجام خارج شوند و در این راه تا ماه ها تلاش کردند.

دکتر روحانی گفت: تمام سال 96 به دنبال این بودند و در اواخر همین سال  علامت‌هایی به دست آوردند و بر مبنای آن حرکت کردند و نتوانستند کسی را همراه خودشان کنند تا آمریکا ناچار شد خودش آغازگر باشد و خودش این عهد را زیر پا بگذارد و به تنهایی هم این کار را بکند.

 دکتر روحانی با تاکید بر اینکه این جزو افتخارات بزرگ تاریخ سیاسی ایران است که هیچ کس با آمریکا همراهی نکرد، افزود: نه اینکه ما پیروز می‌شویم بر آمریکا این حرف دقیق نیست، بلکه ما پیروز شدیم بر آمریکا و آمریکا به دنبال این بود که از برجام خارج شویم و موفق نشد.

رئیس جمهور  با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواست کاری کند که همه دست به دست هم بدهند و برجام را پاره کنند اما موفق نشد، گفت:  آمریکا می‌خواست با تبلیغات وسیع‌ کاری کند که سازمان ملل و آژانس در کنار او قرار بگیرد و موفق نشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه حتی در دادگاه بین‌المللی که فکر می‌کنم شاید در تاریخ ایران سابقه نداشته باشد و در زمان مرحوم مصدق هم با این موضوع متفاوت بود، افزود: برای اولین بار در سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی لاهه و در مرحله اول در حکم موقت، آمریکا را محکوم کردیم ، یعنی دادگاه بین‌المللی لاهه حکم موقت صادر کرد که تحریم آمریکا خلاف مقررات بین‌المللی است و به آمریکا هشدار داد که این تحریم را اجرا نکند و یک موفقیت بزرگ در تاریخ حقوقی به دست آوردیم نه اینکه پیروز می‌شویم بلکه پیروز شده‌ایم.

 رییس جمهو با اشاره به اینکه تورم و سختی معیشت، مردم را در فشار قرار داده است ، گفت: ملت ایران باوجود همه سختی ها در برابر دشمن استوار ایستاده و حامی نظام‌شان هستند و هر روزی هم که لازم بوده و لازم باشد، به صحنه می آیند، همیشه از مرزهای سیاسی ، جغرافیایی و حقوقی خودشان به خوبی دفاع کردند لذا نه اینکه ملت ایران  در برابر دشمنی ها پیروز می‌شود بلکه پیروز شده است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی پیروز میدان است. البته روزهای سختی را پشت سرگذراندیم، ممکن است روزهای سختی هم داشته باشیم، اما مطمئنم در این راه پیروزی نهایی و موفقیت نهایی از آن ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران در برابر آمریکا شکست نمی‌خورد،گفت: کاخ سفید نمی‌تواند ملت ایران را شکست بدهد،این کار امکان‌پذیر نیست. اگر با یک گروهی و یا با یک تعدادی طرف شده بود ممکن بود ، پیروز شود اما با کل ملت ایران روبرو شده است و  شکست آمریکا بدست خودمان و با عنایت حق امکان‌پذیر است.

رییس جمهور اضافه کرد: اراده حق بر این است که ما همه توان‌مان را بکار بگیریم و وقتی همه توان‌مان را بکار گرفتیم خدا ما را پیروز و موفق کند. در انقلاب اسلامی 16 سال تلاش کردیم، زندان، تبعید، زجر، شهادت، همه را تحمل کردیم. پایان 16 سال خدا ما را پیروز کرد، 8 سال در جنگ تحمیلی ، مقاومت کردیم و خداوند ما را موفق کرد و نگذاشت دشمنان ما پیروز شوند و خدا اراده کرد که یک میلیمتر از سرزمین ما در اشغال دشمن باقی نماند.

دکتر روحانی گفت: امروز هم ملت ایران از زمان تحریم یعنی از اردیبهشت پارسال تا امروز که بیش از یک سال است، علیرغم همه فشارها ایستادگی و مقاومت کرده است آنها گفته بودند که دلار به زودی 30  الی 50 هزار تومان و کسی گفته بود 100 هزار تومان می‌شود اما موفق نشدند، چرا؟ بخاطر ایستادگی و تلاش ملت بزرگ ایران. لذا  امروز مسئولیتی  که بر دوش داریم از همیشه سنگین‌تر است.

 رئیس جمهور با اشاره به اینکه افتتاح دو طرح بسیار عظیم و بزرگ آب و خاک در منطقه غرب کشور در قبل از ماه رمضان در کرمانشاه و در نیمه ماه رمضان در آذربایجان غربی و در ماکو و افتتاح سد کرم‌آباد، بویلاق پوش و سردشت با صدها کیلومتر کانال‌کشی‌های متعدد و کانال‌های آب و زهکشی‌ها، برای آبادانی این مرز و بوم، افتخار بزرگ برای کشورمان است، تاکید کرد: پس می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم. اینکه طبق اعلام معاون وزیر جهاد کشاورزی، با اجرایی شدن این طرح ها در استان، 720 هزار تن بر محصولات ما افزوده می‌شود، افتخار بزرگی برای کشور بوده و  بویژه در آذربایجان غربی و استان‌های مرزی که بسیار حائز اهمیت است.

دکتر روحانی با اشاره به حادثه سیل اخیر و بروز مشکلات و سختی برای برخی از هموطنان، تصریح کرد:  اما علیرغم این سختی‌ها، باران رحمت الهی یک نعمت بسیار بزرگ برای کشور ما بود چراکه غربی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که ایران تا سال 2050 آبی در کشور نخواهد داشت و تمام مردم ایران باید مهاجرت کنند و گفته بودند که تنها در گوشه‌هایی از منطقه شمال و غرب ایران نقاطی باقی می‌ماند و بقیه کشور در اثر خشکسالی نابود می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه الحمدالله همه پیش‌بینی‌ها به عکس شد و امروز بهترین سال ما از لحاظ شرایط آبی در کشور است و امیدواریم خداوند سال‌های دیگر هم لطف و عنایت خودش را بر ما ارزانی بدارد، تاکید کرد: امروز باید از این آب استفاده کنیم و امروز روز تحول در کشاورزی است.

دکتر روحانی با اشاره به برخی دستاوردهای مهندسین و متخصصین کشاورزی در سنبله‌های گندم و اینکه الان یک هکتار زمین در شرایط خوب 12 تن گندم به ما می‌دهد، ادامه داد:این متخصص اعلام کرد که اگر این بذر استفاده شود، در هر هکتار 40 تن گندم برداشت می‌کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه با علم و دانش و فناوری می توان تحولات بزرگی در زندگی بوجود آورد ، گفت: اینترنت اشیاء تحول بزرگی را در جهان بوجود می‌آورد و شرایط زندگی متفاوت خواهد شد. یک فرد با استفاده از فناوری در حالیکه در خانه‌اش نشسته و فرمان را از خانه صادر می‌کند، آبیاری انجام می‌گیرد. اصلاً آبیاری اتوماتیک انجام می‌گیرد و به محض اینکه رطوبت ‌کاهش می یابد، آبیاری شروع می‌شود . در دامپروری هم همینطور است اینترنت اشیاء به موقع به دام آب می‌دهد به موقع قطع می‌کند و به موقع غذای مورد نیاز را می‌دهد.

دکتر روحانی با بیان اینکه با علم، فناوری، جهاد، تلاش و کوشش می توانیم موفق بوده و دستاوردهای بزرگی را ایجاد کنیم ،اظهارداشت: سدی که امروز افتتاح کردیم، چند سال پیش در همین استان عملیات اجرایی آن را اعلام کرده بودیم و این معنایش آنست که ما ملت توانمندی داریم. مهندسین کارشناس، کارگران غیور و کشاورزان با استعداد در این کشور داریم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مبارزه امروز ما با آمریکا این است که تولید را تقویت و صادرات را افزایش دهیم ، گفت: مگر لازم است که فقط صادرات کشورمان متکی به نفت یا به موادی باشد که وابسته به نفت است. اینطور نیست بلکه راه باز است. گردشگری می‌تواند بزرگترین تحول را در کشورمان ایجاد کند. چون در یکسال گذشته گردشگری در کشور 50 درصد افزایش یافته است. گردشگری می‌تواند اشتغال درست کند و در یکسال گذشته 70 هزار شغل بوجود آورده است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر 300 هزار شغل از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان بوجود آمده است. در دولت یازدهم و دوازدهم از 4 هزار و 400شرکت دانش‌بنیان حمایت شده است. هر روز که می‌گذرد 1.5 تا 2 نفر از تحصیلکردگان رده بالای ایرانی که خارج از کشور بودند ،به کشور برمی‌گردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این به اندازه همان باران، رحمت است که در بسیاری از تحولات علمی و فناوری در این چند سال، دانشمندان ایرانی از خارج به داخل آمدند، تصریح کرد: در عرض 2 سال گذشته، 1130 دانشمند و متخصص از دانشگاه‌های برتر دنیا به ایران برگشتند و در مراسم افطاری در چند شب پیش با عده‌ای از این عزیزان، هر کدام می‌گفتند چقدر مشغول کار و فعالیت با درآمدهای سرشار هستند.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه پس خداوند استعداد، سرزمین خوب، فرهنگ خوب، بهترین دین، بهترین راهنمایان به نام اهل بیت عصمت و طهارت(س) و عنایت ولی عصر(عج) را به ما ارزانی داشته است، تصریح کرد: کسی فکر نکند، ایران تنها است و مخالفین ایران دست روی دست گذاشتند و دست به دست هم دادند و می‌خواهند علیه ما اقدام کنند چراکه جوان‌های پرتلاش و انسان‌های شایسته داریم و همین نزول باران رحمت باید وسیله برای کشاورزی بهتر و آبادتر  و صادرات بیشتر شود.

دکتر روحانی با اشاره اینکه کشاورزی گلخانه‌ای یک تحول بسیار بزرگ است و  توانستیم از آغاز فعالیت دولت یازدهم طرح‌های گلخانه‌ای را بیش از 2 برابر افزایش دهیم، گفت: بشر می‌تواند تحول بزرگ درست کند و لازم نیست با همان شیوه‌های سنتی ادامه کار دهیم.

 رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه تقویت تولید، اشتغال و رفع فقر مطلق، سه شعاری بود که از ابتدای دولت دوازدهم آنرا مطرح کرده ام ، گفت: در روز مراسم تنفیذ در خدمت مقام معظم رهبری اعلام کردم که در دولت دوازدهم تلاشم بالا بردن تولید و اشتغال و رفع فقر مطلق است و امروز در هر سه زمینه در حال تلاش هستیم البته کار ما سخت و مشکل شده است، اما اگر همه به صحنه بیایند ،می‌توانیم از این فرصت استفاده بیشتری کنیم و کاری کنیم که اشتغال در این کشور به مرز قابل قبول برسد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: مسأله بیکاری مشقت و خطر بزرگی برای کشورمان است. تولید را می‌توانیم ارتقاء دهیم ، در بعضی از زمینه‌ها مشکلاتی داریم اما در بعضی زمینه‌های دیگر شرایط مان شرایط بهتری است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در رفع فقر مطلق تلاش زیادی انجام شده است، گفت: در دولت دوازدهم تبصره 14 را برای همین منظور فعال کردیم و 2 سال است که تبصره 14 را برای رفع فقر مطلق به مجلس می دهیم و تقریباً مستمری که دولت برای اقشار مستضعف جامعه پرداخت می‌کند در عرض 2.5 سال اخیر بین 3.5 تا 4 برابر افزایش دادیم البته هنوز کم است و خیلی کارهای دیگر باید انجام بگیرد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه در برابر تحریم آمریکا باید با اراده محکم بایستیم، اظهارداشت: آمریکا باید بفهمد که این راهی که انتخاب کرده، غلط است و این را شما باید به آمریکا بفهمانید نه دولت. ملت ایران باید با کار و تلاش و تولید و خودکفایی بییشتر به آنها بفهماند.

رییس جمهور اضافه کرد: اینکه در دانه‌های روغنی از پارسال تا امسال، تولید 3 برابر شده است یعنی توان داریم و می‌توانیم این کار را بکنیم بنابراین، معتقدم ما در برابر تحریم می‌توانیم بایستیم و جایی که باید بیشتر به ما کمک کند استان‌های مرزی و مناطق آزاد هستند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: استان‌های مرزی خیلی راحت می‌توانند تحریم را دور بزنند، استان‌های مرزی می‌توانند با آن سوی مرز رابطه برقرار کنند، شرکت‌های خصوصی با شرکت‌های خصوصی‌ آن طرف مرز ، دولتی‌ها با دولتی‌های آن طرف، مردم عادی با مردم عادی آن طرف و همچنین مناطق آزاد براحتی می توانند رابطه برقرار و در زمینه دور زدن تحریم ها نقش آفرینی کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مناطق آزاد شرایطی دارند که راحت‌تر می‌توانند تحریم را دور بزنند، تاکید کرد: البته ما تحریم را با افتخار دور می‌زنیم و الان هم در فروش نفت تحریم را دور می‌زنیم و با افتخار هم این کار را می‌کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در خط مقدم مبارزه با تحریم بانک مرکزی، وزارت خارجه، وزارت نفت و وزارتخانه‌های اقتصادی ما هستند، که می‌توانند تحریم را بشکنند و الان این کار را می‌کنند، تاکید کرد: همه بخش‌ها، مردم و نهادهای ما این فعالیت را انجام می‌دهند و موفق خواهیم شد که در برابر تحریم پیروز شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیام امام مجتبی(ع) این است که خداوند بهترین رهبر، بهترین دین و  بهترین الگو را در اختیار مردم گذاشت اما متحد نیامدند و در کنار امام عزیز نتوانستند به همه اهداف بلندشان برسند، تصریح کرد: البته امام مجتبی(ع) به اهدافش رسید اما مردم می‌توانستند در کنار آن امام معصوم،  به اهداف بیشتری برسند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه فردی به امام مجتبی(ع) گفت چرا چنین اتفاقی افتاد و حکومت از اهل بیت گرفته شد و به دست معاویه افتاد، افزود: ایشان فرمودند که وقتی که شما به صفین می‌رفتید، آن روز که دین‌تان جلو و راهنمای شما بود و دنیا پشت سر دین قرار داشت، شما پیروزی‌های بزرگ به دست آوردید اما امروز دنیای شما جلو است و دین را پشت سر دنیا گذاشتید و می‌گویید اول دنیا، سود، کاسبی و بعد اجرای فرمان خدا، ملت، مردم، فقرا.

رئیس جمهور ادامه داد:  اگر دین راهنمای ما نبود و نور دین جلوی ما نبود، آن که فانوس را می‌خواهد جلو بگیرد، اگر پشت سر بگیرد در چاله می‌افتد.

رییس جمهور تصریح کرد : دین بعنوان چراغ هدایت باید پیش روی ما باشد و زندگی و سیره امام مجتبی(ع) این درس را به انسان ها می‌دهد و از میلاد این امام همام می توان چنین درس هایی را آموخت.

دکتر روحانی گفت: در طول گذشت این یکسال از تحریم یعنی از اردیبهشت پارسال تا به امروز، مردم ایستادگی کردند، دولت هم در کنار مردم بوده است و با کمک مردم کارهای بزرگی انجام شده است و ان شاء الله امسال کارهای بزرگتری هم انجام می‌دهیم. نمونه‌اش همین حادثه سیل بود که توانستیم با حضور و اتحاد و کمک مردم و تلاش همه، از آن عبور کنیم و ان شاء‌الله در بازسازی هم عبور خواهیم کرد.

رییس جمهور افزود: وزیر کشور مسئول و فرمانده قرارگاه بازسازی شده است. امیدواریم با وعده ای که داده، خانه‌هایی که نیازمند مرمت است تا تیرماه و آنهایی که بازسازی و نوسازی می‌خواهد و باید احیاء شود تا شب عید تکمیل و در اختیار مردم قرار بگیرد و البته با همت و تلاش مردم و کمک همه انسان‌ها این کار را خواهیم کرد.