شرکت هواپیمایی کیش میزبان بازرسان IOSA بود

بازرسان IOSA با هدف تمدید گواهینامه شرکت هواپیمایی کیش از این شرکت بازرسی کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، IOSA مخففی از (IATA Operational Safety Audit)  و به منظور بازرسی از 8 قسمت یک شرکت هواپیمایی مشتمل بر فنی، عملیات پرواز، عملیات کابین، عملیات دیسپچ، عملیات بار، حراست و سازمان مدیریت است.

 این بازرسی توسط یاتا جهت تداوم و یا  عضویت جدید شرکت مربوطه صورت می گیرد که در نهایت گواهینامه IOSA با اعتبار 2 ساله برای آن شرکت صادر می شود.

هدف دیگر این بازرسی ارتقای ایمنی پرواز شرکت مربوطه است که آن شرکت پس از اخذ گواهینامه از امکانات IATA ( آموزش، اطلاعات ایمنی، نحوه حمل بار و غیره..)  بصورت آنلاین و به روز برخوردار می شود. 

بازرسان IOSA  از شرکت هواپیمایی کیش بازدید کردند و بخش های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.  در جلسه اختتامیه که با حضور معاونین، مدیران، کارشناسان شرکت و 4 نفر از بازرسان IOSA در ساختمان مرکزی کیش ایر برگزار شد با اشاره به برخی شاخصه های مثبت در عملکرد هواپیمایی کیش، تمدید مجدد گواهینامه IOSA  را برای این شرکت هواپیمایی اعلام کردند.

 لازم به ذکر است شرکت هواپیمایی کیش اولین شرکت هواپیمایی کشور بود که در بین شرکت های داخلی موفق به اخذ مجوز IOSA شد و امسال نیز برای پنجمین بار توانست این مجوز را بدست آورد.