آخرین اثر هنرمند معرق کارجزیره کیش با حضور دکتر مونسان رونمایی شد؛

روایت هنر مسگری در تابلوی بازار استاد صیاد

درمراسمی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تابلوی بازار اثر استاد کیومرث صیاد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ آخرین وبزرگترین اثر استاد کیومرث صیاد با نام بازار مسگرها سه شنبه 26 خرداد در جشن طعم شیرین رمضان با حضور علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد.

این اثر برگرفته از نقاشی استاد رحیم نوه سی از نقاشان معاصر است که در ساخت آن بدون بهره گیری از هیچ رنگی از چوب هایی همچون پرتقال ، عناب ، سنجد ، توت ، شمشاد ، توسکا ، گردو ، پسته ، بادام و انجیر بهره گرفته شده است.

به گفته کیومرث صیاد خالق این اثر زیبا ابعاد این تابلو 110 در 70 سانتی متر است و برای خلق این اثر پنج ماه و نیم زمان صرف شده است.

استاد صیاد درمراسم رونمایی از این تابلو با قدردانی از توجه ویژه مدیرعامل منطقه آزاد کیش به مباحث فرهنگی و هنری اظهار داشت : معرق هنری ماندگار است و باید به این هنر اصیل ایرانی توجه بیشتری کرد.

این هنرمند معرق کار برای تهیه چوب های متنوع در خلق این اثر که از تنوع رنگی بسیار زیاد و پیچیدگی نقوش برخوردار است به شهرهای مختلف کشور از جمله اصفهان و مشهد سفر کرده است.
عصر عاشورا، مولود کعبه ، سهراب و گرد آفرید اثر استاد فرشچیان، گوساله سامری ، یوسف و برادرانش ، هاجر و اسماعیل ،علمدار کربلا، موعظه در کوهستان، شب یلدا، نوروز، شکار شیر، نماز در جبهه ، یوزپلنگ ایرانی و کوچ عشایر ازجمله تابلوهای معرق این هنرمند به شمار می رود.

کیومرث صیاد متولد 1334 درشهرستان ری است و از کودکی درمکتب پدر وارد عرصه هنر وساخت صنایع دستی شده است.

وی هنر معرق را نزد اساتیدی همچون استاد شمسیان٫ وهنرنقاشی وخطاطی را درمحضر استادان شیرازی ٫ چیت ساز وخلج فرا گرفته است.

تاکنون آثار این هنرمند دربیش از 15 نمایشگاه به نمایش درآمده وبرخی از این تابلوها در نمایشگاههای آثار چوبی میراث فرهنگی درسال 78 وهشتمین نمایشگاه قرآنی به عنوان آثار برتر برگزیده شده است.

نمایشگاه دایمی آثار استاد کیومرث صیاد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شامل 30 اثراست و بیش از 23 سال برای طراحی و ساخت این آثار زمان صرف شده است.

این نمایشگاه همه روزه از ساعت 19 تا 23 در مرکز همایش های بین المللی کیش میزبان علاقمندان به هنر است .
مسگری یکی از صنایع دستی قدیمی ایران است و مراکز عمده این هنر شهرهای کاشان، اصفهان، کرمان و شیراز است .