مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛

جزیره کیش دربخش های گردشگری وصنعت موفق به اجرای منویات رهبر در تحقق اقتصاد مقاومتی شده است

دکتر مونسان در برنامه زنده تلویزیونی همام از تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های گردشگری وصنعت درجزیره کیش خبرداد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکترمونسان که چهارشنبه شب دوم فروردین میهمان برنامه زنده تلویزیونی همام از شبکه پنج سیما بود با تبریک فرارسیدن سال نو واشاره به رشد گردشگری جزیره کیش گفت : در سال جاری رشد 27 درصدی گردشگری را نسبت به سال قبل داشتیم درحالیکه سال گذشته نیز جزیره کیش یکی از پررونق ترین نوروزها را پشت سرگذاشت وجای بسی خوشحالی دارد که مردم کشورمان به جای سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس به جزیره کیش سفر می کنند واین امر باعث جلوگیری از خروج ارز وبازگشت سرمایه به داخل کشور می شود.

دکتر مونسان تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به خوبی دربخش های گردشگری وصنعت در کیش اتفاق افتاده است  امسال هم شاهد چند اتفاق جدید درکیش هستیم که اولین ها درکشور هستند .

وی با اشاره به ورود کشتی اقیانوس پیمای مسافری تفریحی 7 طبقه گفت: امیدواریم با ورود این کشتی که در دنیا طرفداران زیادی دارند مسیر تفریحی گردشگری دریایی را راه اندازی کنیم. اولین مسیرمان از دو روز آینده به سمت جزیره قشم است . درنوروزامسال تورهای ارزان قیمت  این کشتی به مسافران عرضه می شود و تنها تلاش می کنیم هزینه های تمام شده را بدون سود دریافت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص برنامه های آتی این کشتی گفت : درمرحله نخست سفرهای دوروزه به قشم را برنامه ریزی کرده ایم و درآینده نزدیک این کشتی درمسیر دیگر جزایر و بنادر خلیج فارس وحتی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز خدمات رسانی می کند. این کشتی اقیانوس پیما دارای 420 تخت واتاق های یک تخته، دوتخته و ویژه است . همچنین امکانات رفاهی خوبی درآن تعبیه شده که سفر دریایی خوبی را برای مسافران رقم می زند.

دکتر مونسان ادامه داد : یکی دیگر از اولین های جزیره کیش درنوروز 96 مربوط به جزایر الحاقی کیش است. جزایر هندورابی وفارور کوچک وبزرگ جزایر الحاقی به منطقه آزاد کیش هستند . که برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه جزیره هندورابی دردولت تدبیرو امید دردست اقدام قرار گرفت. درمدت کوتاه یکسال ونیم فرودگاه، بندرگاه، هتل ، زیرساخت های انرژی و امکانات تفریحی گردشگری دراین جزیره آماده بهره برداری  شده است و برای اولین بار تورهای گردشگری هندورابی درنوروز امسال راه اندازی شده است و گردشگران می توانند از این جزیره زیبا براحتی دیدن کنند.

وی افزود: پروژه تم پارک آبی اوشن کیش بزرگترین پارک آبی منطقه است که علاوه بر وسعت،  روباز بودن این پروژه یکی از مزیت های آن است که بسیار مورد توجه گردشگران وشهروندان قرار گرفته است.

دکتر مونسان گفت: آوای خلیج فارس نیز پروژه بسیار بزرگ وزیبایی است که تلفیقی از آب نماها، نورپردازی وآتش برای نمایش است . پیش از این بسیاری از گردشگران برای دیدن این گونه آب نماها به کشورهای همسابه می رفتند اما با راه اندازی این پروژه به جزیره کیش سفر می کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درپایان از تحقق اقتصاد مقاومتی دراین جزیره مرجانی ابراز خرسندی کرد وافزود : خوشحالیم که جزیره کیش براساس سند چشم انداز خود درمسیر توسعه گردشگری قرار گرفته است وابراز آمیدواری کرد روند روبه رشد توسعه کیش با شتاب بیشتری درسال جدید ادامه یابد تا هرسال شاهد رشد وشکوفایی گردشگری واقتصادر دراین جزیره باشیم.

گفتنی است ویژه برنامه همام با هدف معرفی جاذبه های جزیره کیش وتوسعه گردشگری هرشب با حضور هنرمندان مطرح کشور از شبکه پنج سیما پخش می شود.