مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش:

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش از مرز یک میلیون تن گذشت

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از خبرگزاری تسنیم "محمود قنبری" ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر طی پنج ماهه سال 94، اظهارداشت: طی مدت یادشده، در مجموع یک  میلیون و 31 هزار و 45تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، 906 هزار و 922تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 124 هزار و 123تن به آن کالاهای نفتی اختصاص دارد.

صادرات 1800 تن کالای غیرنفتی از بندر کیش

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را بیش از 40 هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، قریب به 37 هزار و 928 تن مربوط به فعالیت های واردات و بالغ بر یکهزار و 814 تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون را 867 هزار و 180 تن اعلام کرد.

جابجایی 230هزار نفر مسافر دریایی در جزیره مرجانی

قنبری با اعلام اینکه این منطقه جغرافیایی زیبا به عنوان یکی جزایر دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع 230 هزار و 228 نفر مسافر در این جزیره جابجا شدند.

افزایش 25 درصدی جمعیت مسافران تفریحی دریایی

وی بیان کرد: طی سال جاری، 130 هزار و 379 نفر مسافر و گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند که 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، ورود و خروج 34 هزار و 474 دستگاه خودرو متعلق به مسافران طی پنج ماه گذشته از طریق شناورهای لندینگ کرافت در جزیره کیش به ثبت رسید.

تردد 6400 شناور در بندر کیش طی پنج ماه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش در پایان افزود: تردد شناورها در این جزیره به شش هزار و 401 فروند رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است، بندر کیش با بهره مندی از 14 پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از 4 میلیون تن و ظرفیت جابجایی 730 هزار مسافر دریایی در سال است. این بندر با آبخور حداکثر 10 متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت 15 هزار تن را داراست.