اولین دوره آموزشی و باز آموزی احتیاط های استاندارد HIV، HCVو HBV در کیش برگزار شد

اولین دوره آموزشی و باز آموزی احتیاط های استاندارد بیماری های ایدز و هپاتیت C وB با حضور پزشکان و کارشناسان بهداشتی- درمانی و مراقبان سلامت، در مرکز توسعه سلامت کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به اهمیت رعایت اصول احتیاط های استاندارد در نظام بهداشتی و آشنایی با دستورالعمل های جدید کشوری بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده، این کلاس آموزشی با اهداف توانمند سازی كاركنان و آشنایی با وسایل و تجهیزات حفاظت فردی، چگونگي ایزولاسیون، دستور العمل هاي جدید بين المللي در زمينه روش هاي احتیاط های استاندارد، راه های انتقال بیماری و عفونت های شایع بیمارستانی و روش هاي تنظيم گزارش در جزيره كيش برگزار شد.

دکتر مریم ستاریان، پزشک مبارزه با بیماری های مرکز توسعه سلامت کیش در اين نشست آموزشی با اشاره به اهمیت آشنایی با دستورالعمل هاي ضروري در زمان مواجهه شغلی تأکید کرد كاركنان بهداشتی باید از وضعیت سلامت خود آگاهی کامل داشته و نسبت به اندازه گیری تیتر آنتی بادی هپاتیت و انجام واکسیناسیون دقت كافي داشته باشند..

در پایان دستورالعمل های مواجهه شغلی و غیر شغلی HIV،HCV،HBV در اختیار پزشکان و مراقبین سلامت جهت بهره برداری و اجرا قرار گرفت.

لازم به ذکر است، این کلاس آموزشی به همت واحد مبارزه با بیماریها و کلینیک مشاوره بیماریهای رفتاری در راستای طرح تحول نظام سلامت و سياست گذاري هاي کشوری در زمينه پيشگيري و مبارزه با ایدز برگزار شد.

 در هفته آخر مرداد ماه نیز دوره مشاوره سطح اول (PET) برگزار شده بود.