با هدف سازماندهی شرکت های دانش بیان انجام شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد کیش

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در جهت حمایت از مراکز رشد و گسترش شرکتهای دانش بنیان تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تفاهم نامه ای را در راستای حمایت از مراکز رشد و گسترش شرکتهای دانش بنیان به امضا رساندند.
هدف از امضای این تفاهم نامه کمک به شرکت های دانش بنیان برای فعالیت و سود آوری از مسیر دانش است. سازمان منطقه آزاد کیش برای تحقق این هدف، وظیفه در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی به این شرکتها را بر عهده خواهد داشت.

دکتر ملک زاده در این رابطه گفت: یکی از اهداف ما در وزارت بهداشت گسترش شرکت های دانش بنیان به خصوص در مناطق آزاد است زیرا بسیاری از کشورها تمایل دارند که با شرکت های داخلی همکاری داشته باشند.
وی گفت: برای رسیدن به این هدف گفتگوهای فراوانی را با دست اندرکاران منطقه آزاد کیش انجام دادیم که در نهایت قرار شد یک ساختمان و یک مرکز رشد برای استقرار این شرکت ها در جزیره کیش راه اندازی کنیم.
دکتر ملک زاده در این باره افزود: راه اندازی این شرکت ها برای سازمان منطقه آزاد کیش نیز که توجه ویژه ای به امر صادرات دارد اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره توان بالقوه جزیره کیش برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر این توان در بحث تجهیزات پزشکی و دارویی وجود دارد ولی به نظر ما قابلیت این منطقه بسیار بالاتر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: جزیره کیش می تواند دروازه صادرات کشور در زمینه تولید محصولات و دانش باشد.

دکتر مونسان با بیان اینکه در حال حاضر برخی شرکت های دانش بنیان فعالیت موفقی را در کیش دارند تاکید کرد صادرات محصولات این شرکت ها ارزش افزوده خوبی برای کشور به همراه دارد که علاوه بر رونق اقتصادی٫ رشد علمی و اشتغالزایی، جزیره کیش را به پایگاه فناوریهای پیشرفته تبدیل می کند.

وی با اشاره به برنامه های تبیین شده در اقتصاد مقاومتی گفت: ما باید در مناطق آزاد محلی برای انتقال فناوری و تکنولوژی باشیم که این کار را با وزارت بهداشت شروع کرده ایم و تفاهم نامه ای را نیز با دفتر فناوری نهاد ریاست جمهوری در حال تدوین داریم و امیدواریم که با توجه به قوانین خوبی که در مورد مناطق آزاد وجود دارد، بتوانیم کانون خوبی برای این نوع فعالیت ها باشیم.

دکتر مونسان نیز ضمن ابراز امیدواری از اجرای موفق این طرح در جزیره کیش افزود: سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تمام توان خود از این موضوع حمایت خواهد کرد تا این شرکت ها بتوانند با فعالیت خود علاوه بر تامین نیازهای داخلی در زمینه صادرات نیز موفق باشند.