اشغال 90 در صدی هتل ها / پروانه افزایش دهندگان قیمت بلیت هواپیمایی کیش باطل می شود

رئیس جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه ضریب اشغال برخی هتل ها به 100 در صد رسیده است افزود: بطور میانگین ضریب اشغال هتل های کیش در هفته گذشته نیز به 90 در صد رسید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مسیح الله صفا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما از کیش به تهران در روزهای آینده (پنجشنه تا شنبه) گفت: این افزایش قیمت در برخی از ایرلاین ها به دلیل تعطیلات است.

وی با تاکید بر اینکه هتل ها در این روزها افزایش قیمت نداشته اند یاد آور شد: چارتر کنندگان پروازها را بصورت سالانه اجاره کرده اند و بر اساس برنامه، ظرفیت خود را برای هتل هایی که سهمیه دارند تقسیم می کنند.

رئیس جامعه هتلداران به آزاد سازی نرخ بلیت اشاره کرد و افزود: این آزاد سازی در کیش معکوس عمل می شود زیرا با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده از سوی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه کنترل نرخ بلیت به ویژه هواپیمایی کیش، قیمت بلیت ها تا 20 در صد زیر قیمت به چارترکنندگان واگذار شده است تا با افزایش قیمت بلیت در زمانهای پر مسافر رو برو نشویم .

صفا به افزایش تقاضای بالای مسافران برای سفر به کیش اشاره کرد و افزود: افرادی که در ایام تعطیل بدون برنامه ریزی از قبل وارد جزیره کیش می شوند کسانی هستند که در خانه های استیجاری ساکن می شوند یا خانه های شخصی داشته که این امر گرانی بلیت را به دنبال دارد.

صفا ضریب اشغال برخی هتل های کیش را در پایان هفته تا 100 در صد اعلام کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: بطور میانگین ضریب اشغال هتل های کیش در هفته گذشته نیز 90 در صد بود.

* با افزایش دهندگان بلیت هواپیمایی کیش ایر بر خورد و پروانه آنها باطل می شود

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در مورد افزایش قیمت بلیت به خبرنگار ایرنا گفت: با افزایش دهندگان قیمت بلیت هواپیمایی کیش بر خورد و پس از کنسل کردن سهمیه، پروانه آنان نیز باطل خواهد شد.

محمد محب خدایی افزود: معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرده که چارتر کنندگان حق افزایش قیمت بلیت را ندارند و در صورت افزایش قیمت مشمول قوانین تعزیراتی شده و تا باطل شدن پروانه پیش خواهد رفت.

وی گفت: با کنترل قیمت بلیت ها به کیش شاهد رشد 14 در صدی ثابت پرواز ها بوده ایم.

محب خدایی به اضافه شدن برخی مسیرهای هوایی به مقصد کیش اشاره کرد و افزود: بزودی پروازهای کاشان و شاهرود به خطوط هوایی کیش اضافه خواهد شد.

گفتنی است قیمت بلیت برخی از خطوط هوایی از مسیر کیش به تهران در روزهای تعطیل و آخر هفته با افزایش بی رویه مواجه شده و تا 7 میلیون و ششصد هزار ریال معادل 760 هزار تومان به فروش می رسد.

این در حالی است که قیمت های مصوب کیش –تهران و بالعکس خطوط هوایی کیش ایر حدود 2 میلیون و 300 هزار ریال است.