اجرای نمادین نه به کیسه پلاستیکی در جزیره کیش

به همت مدیریت پسماند شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، اجرای نمادین یا پرفورمنس " نه به کیسه پلاستیکی" در جزیره کیش در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و پیشبرد طرح " کیش جزیره بدون پلاستیک" ، پرفورمنس یا اجرای نمادین   "نه به کیسه پلاستیکی" در جشنواره تابستانی کیش اجرا می شود.

بنابراین گزارش، اجرای این برنامه که از 27 مرداد آغاز شده و تا پایان جشنواره تابستانی کیش روزانه در 3 بازار و  فرودگاه بین المللی کیش ادامه خواهد داشت ، ساکنان و گردشکران کیش را با معضلات استفاده از کیسه پلاستیکی و آسیب به محیط زیست آشنا می سازد.

جزیره کیش به عنوان جزیره دوستدارمحیط زیست همواره دراجرای طرح های محیط زیستی پیشرو بوده است و کاهش مصرف ظروف و کیسه های پلاستیکی ازجمله مواردی است که درچندسال اخیر ساکنان و مسئولان کیش به آن توجه ویژه ای داشته اند. تجزیه کامل کیسه های پلاستیکی در طبیعت حدود 300 سال طول می کشد و سالانه هزاران گونه جانوری در اثر گرفتار شدن در زباله های رها شده و یا خوردن کیسه های پلاستیکی تلف می شوند.

لازم به ذکراست پرفورمنس آرت (هنر نمایش گون ، هنر اجرامحور ، هنر زنده)در زمره هنرهای معاصر است که با بهره گیری ازاجرای همزمان هنرمندان و به نمایش گزاردن مفاهیم، در قالب فرهنگ و سنت یا مکان خلق اثر، مفاهیم نابی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و... رابه مخاطبان انتقال می دهد.