آیین اختتامیه مسابقات قرآن و حدیث کیش برگزار شد

مسابقات قرآن و حدیث جزیره کیش با تقدیر از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ در آیین اختتامیه مسابقات قرآن و حدیث ویژه ماه مبارک رمضان حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سه شنبه 23 تیر با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن به عنوان یکی از برنامه های ارزشمند فرهنگی در جزیره کیش٫ از فراهم شدن بسترهای لازم برای رشد و توسعه برنامه هایی از این دست قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کیفیت برگزاری این رقابت ها هر سال بهبود می یابد افزود :هر چه آدمی نسبت به قرآن کریم ، معارف دینی ، روایات اسلامی و احادیث آشناتر شود راه رسیدن وی به سعادت هموارتر خواهد شد.

امام جمعه کیش آشنایی به قرآن را زمینه ساز عمل به آن عنوان کرد و گفت: عمل به منویات قرآنی ، تاسی به سیره آن و همچنین پیروی از سخنان معصومین (ع) تنها راه سعادت بشر در زندگی است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی تصریح کرد: عمل به قرآن ذخیره ارزشمندی برای روز حساب خواهد بود ، روزی که دست آدمی از دنیا کوتاه است ، خوب است به فکر این ذخیره الهی باشیم تا گرفتار حسرت و اندوه نشویم.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطرگفت : امیدوارم فضیلت های این ماه٫ ما را در زمره چهره هایی قرار دهد که به دستورات و خطابه های قرآن بیشتر عمل کنیم.

خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت تیم ایران درمذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود : این روز یکی از پرشکوه ترین و تاریخی ترین روزهای پس از انقلاب اسلامی است، دعا کنیم جمع بندی صورت گرفته بین ایران و کشورهای پنج به اضافه یک ختم به خیر شود و به نفع نظام جمهوری اسلامی و مردم شهید پرور رقم خورد.

در ادامه این مراسم سرپرست مدیریت فرهنگی و آموزشی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه امسال با رویکرد جدیدتری برنامه های فرهنگی را برگزار کرده ایم اظهار داشت : تلاش ما توسعه کمی و کیفی مسابقات قرآنی است.

سعید دهقان با بیان اینکه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خود از خانواده ای قرآنی است به نقطه نظرات مثبت وی در برگزاری و ترویج برنامه های فرهنگی به ویژه درحوزه قرآن اشاره کرد و افزود : مسابقات قرآن و حدیث رمضان امسال به صورتی ویژه و در رشته های حفظ ، قرائت ، ترتیل ، اذان و حفظ حکمت های نهج البلاغه برگزار شد.

وی با اعلام اینکه بیش از 800 نفر در این رقابت ها و در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های زیر 16 و بالاتر از 16 شرکت کردند افزود : در هر رده به نفرات اول تا سوم جوایز ارزنده ای اهدا شد.

برگزاری بخش قرآن بخوانید و جایره بگیرید ، حدیث بخوانید و جایره بگیرید و همچنین چهره به چهره شدن اساتید با شرکت کنندگان و رفع ایرادات به صورت شفاهی از برنامه های ابتکاری مسابقات امسال بود.

پخش نماهنگ قرائت قرآنی قاریان ایرانی و مصری، اجرای برنامه توسط گروه تواشیح کیش، اجرای دو قطعه در وصف امام زمان (عج) و همچنین اتحاد و انسجام مسلمین کاری از گروه بین المللی مدیحه سرایی و همخوانی ذکر از دیگربخش های این برنامه بود.

محمد رضا پورزرگری قاری بین المللی قرآن نیز پیش از قرائت آیاتی از قرآن در این مراسم اظهار داشت : انسان هرچه دارد از قرآن است و هر اندازه در این زمینه و معارف دینی کار شود باز کم است.

وی با بیان اینکه باید برنامه ها و کارگاه های آموزش قرآن در طول سال فعال باشد از برگزار کنندگان این مسابقات در ایجاد فضای معنوی در ماه پرفضیلت رمضان قدردانی کرد.

این قاری بین المللی قرآن اظهار داشت : امیدواریم به برکت قرآن پیروزی تیم هسته ای برای مردم و کشور برکات زیادی به همراه داشته باشد.

تقدیر از داوران جزیره و اعزامی از تهران و اهدا جوایز به برگزیدگان بخش های مختلف این مسابقات با حضور مسوولان پایان بخش این برنامه بود.

این مسابقات به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد