70 درصد از گردشگران نوروزي علاقمند به بازديد از مراكز سياحتي كيش

84 هزار مسافر نوروزي از مراكز سياحتي و جاذبه هاي گردشگري كيش بازديد كردند.

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، تا پنجم فروردين 84 هزار و 175 گردشگر از مراكز سياحتي و اماكن تاريخي جزيره كيش بازديد و از امكانات تفريحي و گردشگري متعدد در اين جزيره استفاده كردند.

با توجه به اينكه تا پايان روز پنجم فروردين شمار مسافران نوروزي جزيره كيش به  126 هزار و 243 نفر رسيده است حدود 70 درصد از اين گردشگران نوروزي در بازديد از اماكن سياحتي و فرهنگي جزيره كيش با تاريخ و فرهنگ مردمان اين منطقه بيشتر آشنا شده و با استفاده از امكانات تفريحي متنوع و جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش روزهاي شادي را در نوروز 95 سپري كردند.

بر اساس اين گزارش از 28 اسفند تا 5 فروردين بيش از 15 هزار و 500 گردشگر از شهر باستاني حريره، 12 هزار و 314 مسافر از پارك دلفين ها و بيش از 11 هزار گردشگر از شهر زير زميني كاريز ديدن كردند.

بيش از 2 هزار گردشگر نيز با استفاده از امكانات سافاري پارك جزيره كيش لحظات مهيج و خاطره انگيزي را تجربه كردند. مجموعه ورزشی، تفریحی و توریستی سافاري كيش از فروردين 92 با هدف توسعه گردشگری و ایجاد محیط مفرح و سالم، در زمینی به مساحت 500.000 مترمربع ساخته شده است. اين مجموعه كه با امکانات پیشرفته و پیستهای مختلف و امن برای استفاده تمام سنین مناسب است اولین برگزارکننده تورهای سافاری صحرا در ایران می باشد و به همت مهندسین و متخصصین ایرانی طراحی و ساخته شده است.

خانه مردم شناسي بوميان كيش نيز كه منزلي مسكوني با قدمت 200 ساله است و در قدیمی ترین منطقه بومی نشین جزیره قرار دارد تا پايان فروردين ميزبان بيش از 2 هزار گردشگر بوده است .

از سال 93 به منظور معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش تمام اتاق ها و فضاي داخلي اين خانه  كه ۱۲۰۰ متر مربع وسعت دارد با حفظ معماری سنتی و با استفاده از مصالح بومی باز سازی و سبک زندگی بومیان کیش در ۸۰ سال پیش باز زنده سازی شد.

در نوروز امسال مجموعه تفريحي بولينگ مريم  نيز تا 5 فروردين پذيراي 8 هزار و 100 گردشگر علاقمند به استفاده از امكانات تفريحي و ورزشي اين مجموعه بوده است .

مجموعه تفريحي بولينگ مريم  شامل سالن هاي بولينگ ، بيليارد ، بدنسازي ،سونا و چكوزي ، دنياي بازي كودكان و رستوران است و در ابتداي خيابان دريا واقع شده است.

همچنين در اين مدت 13 هزار و 200 مسافر نوروزي نيز از برنامه هاي شاد و فرهنگي ستاد جشنواره هاي كيش شامل، جنگ هاي مفرح، مسابقه و سرگرمي و اجراي موسيقي زنده ديدن كردند.

بيش از 6 هزار و 200 گردشگر نيز براي ديدن نقاط مختلف جزيره كيش، اماكن تاريخي و فرهنگي و طبيعت بكر و زيباي منطقه، از امكانات گشت تفريحي دور جزيره كيش استفاده كردند.

در بخش تفريحات دريايي نيز تا 5 فروردين امسال پلاژ آقايان پذيراي 3 هزار و 953 نفر از گردشگران نوروزي بودند

مجموعه تفریحی ساحلی و پلاژ آقایان با مساحتي در حدود 10000 مترمربع در شمال شرقی جزیره واقع شده است. این مجموعه شامل پلاژ، 3 باب زمين واليبال ساحلي، يك باب زمين فوتبال ساحلي، امكانات قايقراني پاروئي ( كانو- تورينگ )، دوش هاي سرپوشيده و رو باز، رختكن، اتاق ماساژ، بوفه و نمازخانه مي باشد. علاوه برآن وجود ناجيان غريق، نيز ايمني و رضايت خاطر استفاده كنندگان را فراهم آورده است.

مجموعه پلاژ بانوان با امكانات متعدد از جمله دوش هاي سرپوشيده و رو باز، رختكن، اتاق ماساژ، بوفه و نمازخانه نيز تا 5 فروردين پذيراي 7 هزار و 540 نفر از بانوان علاقمند به ورزش و تفريحات دريايي بوده است.

در اين مدت  استخرهاي جزيره كيش نيز به 2 هزار و 235 گردشگر نوروزي خدمات ارائه كرده اند.  

100 نفر از گردشگران علاقمند به ورزش تنيس هم از امكانات مطلوب و استاندارد زمين هاي تنيس در مجموعه ورزشي المپيك كيش استفاده كردند.   

لازم به ذكر است جزيره كيش در 18 كيلومتري كرانه جنوبي كشورمان واقع شده است و به عنوان مهم ترين قطب گردشگري كشور سالانه پذيراي حدود يك ميليون و هفتصد هزارگردشگر داخلي و خارجي است .