با هدف استفاده از مزیت های خوب اقتصادی کیش برگزار شد؛

نشست تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات غذایی با دکتر مونسان

استفاده از مزیت های حمایتی کیش از سرمایه گذاران، موضوع نشست تولید کنندگان و وارد کنندگان محصولات غذایی با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، وارد کنندگان و تولید کنندگان محصولات غذایی در نشستی با دکتر مونسان از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته کیش تقدیر کردند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست در گفت و گو با وارد کنندگان ضمن اطلاع از نیازهای آنان برای انتقال مواد اولیه صنایع غذایی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی دارد نسبت به ساخت انبارهای سردخانه ای اقدام کند و یا در صورت علاقمندی بخش خصوصی این پروژه را به آنان واگذار کند.

وی افزود: در خصوص انتقال محصولات وارداتی نیز وارد کنندگان می توانند از طریق خطوط هوایی شرکت کیش ایر از دبی محصولات خود را وارد کنند و یا از مسیر دریایی در این خصوص اقدام کنند.

دکتر مونسان با بیان اینکه در حال حاضر بندرگاه کیش ظرفیت پذیرش کشتی های 15 هزار تنی را داراست افزود: با ساخت اسکله 35 هزار تنی بزودی ظرفیت پهلو گیری کشتی ها در کیش افزایش می یابد و تجار می توانند محموله های بزرگ کالاهای خود را مستقیم در بندر کیش پیاده کنند.

وی همچنین تاکید کرد: تسهیلات قانونی مناطق آزاد و شرایط سهل فرایندها در جزیره کیش مزیت خوبی برای وارد کنندگان است زیرا علاوه بر بر خورداری از تخفیفات گمرکی، در زمانی کوتاه و به سرعت عملیات ترخیص انجام می شود و این سرعت عمل در ترخیص کالا در مورد محصولات غذایی باعث حفظ کیفیت مواد اولیه می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در طی سالهای گذشته جزیره کیش به واسطه مراکز خرید در صدر توجه گردشگران بود اما با توسعه کشور، مراکز خرید بزرگ و متنوع در همه شهرها ایجاد شده است. این امر باعث کاهش انگیزه های خرید و تغییر گردشگری کیش به گردشگری تفریحی شده است.

دکتر مونسان تصریح کرد:  با توجه به این تغییرات و ظرفیت های موجود در جزیره کیش، سیاستگذاریهای سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه تبدیل کیش به پایگاه تولید دارو، تجهیزات نفتی و محصولات غذایی است.

در این نشست علیرضا مناقبی رییس مجمع واردات ایران ضمن ابراز خرسندی از توجه و حمایت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: وارد کنندگان قانونی درکنار تولید کنندگان و یار و همراه تولید هستند.

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از مردم کیش را تنها محل تفریح و سیاحت می دانند اما جزیره کیش پایگاه تولید، تجارت و پویایی اقتصادی است که برای تغییر نگاه مردم نیاز است ظرفیت های این جزیره به خوبی معرفی شوند.

مناقبی برگزای این نمایشگاه و این نشست را فرصت مناسبی عنوان کرد که بسیاری از واردکنندگان در عرصه صنایع غذایی موفق شدند ظرفیت های کیش را بشناسند و از پتانسیل های این منطقه آزاد استفاده کنند.

در این نشست شرکت کنندگان با آگاهی از مزیت های جزیره کیش اعلام علاقمندی کردند از ظرفیت های کیش برای واردات و تولید محصولات خود استفاده کنند.

در پایان نیز دکتر مونسان به منظورتوسعه فعالیت های اقتصادی، بررسی شرایط برای ایجاد شهرک تولید محصولات غذایی و تسهیل شرایط برای واردات مواد اولیه از بندر و فرودگاه کیش به کشور، نسبت به برگزاری نشست های تخصصی با تولید کنندگان مواد غذایی و وارد کنندگان محصولات غذایی به مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش دستور اقدام داد.