دکتر مونسان در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی تدکس کیش؛

کیش دروازه ورود اندیشه های ناب به ایران و محور ارتباط بین اندیشه ورزان جوان ایران و جهان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش دروازه ورود اندیشه های ناب به ایران و محور ارتباط بین اندیشه ورزان جوان ایران و جهان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی تدکس کیش با اشاره به میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش و مردم این منطقه از همایش تدکس افزود: جزیره کیش آماده ایجاد بستری مناسب برای تبلور تفکرات نوآورانه و خلاق برای رشد و توسعه ایران در آینده است.

وی با بیان اینکه آینده از آن ملتهایی است که منشا اندیشه های نوین و خلاق و ناب باشند تاکید کرد: قدرتمند ترین کشورها در قرن بیست و یکم کشوری خواهد بود که بیشترین میزان خلق اندیشه های نوآور و خلاق و همچنین برترین نظام تولید مبتنی بر نوآوری را دارا باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تمدن پویا و ماندگار هفت هزار ساله ایران اظهار داشت: ریشه ماندگاری و تداوم ملت ایران بیش از هر چیز در سنت اندیشه ورزی متفاوت ایرانیان از سایر ملتها و الهام پذیری از دستاوردهای سایر ملتها نهفته است.

مونسان انقلاب اسلامی ایران را برخاسته از تفکر تجدید نظر طلبانه ملت ایران دانست و گفت: ایران با نگاهی نو به جهان معاصر و روابط جهانی تلاش در بهره برداری از ریشه های اندیشه ها و دستاوردهای ناب جهان برای ساخت ایران نوین و قدرتمند دارد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید که محور انتخاب آن حاکمیت اندیشه بوده با همین منطقه از سوی ملت ایران برای خدمتگذاری انتخاب شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در سال های پس از جنگ جهانی دوم تصور بر این بود که آموزش دانشگاهی و کلاسیک و افزایش سطح آموزش عمومی به تنهایی محور نوآوری و خلاقیت است .

مدیرعامل منطقه آزاد کیش افزود: پیشرفت دانش مدیریت و تغییرات روز افزون در مطالعات نو آوری و خلاقیت توسط دانشمندانی همچون 'گری همر' ، 'کاوازاکی' و همچنین تحولات نو آورانه و عظیم پس از انقلاب اطلاعات در دهه 90 و ظهور شرکت هایی با سرعت رشد بالا و دانش بنیان خط بطلانی بر نظریات علم گرایانه رفتاری در مورد منشا نو آوری و خلاقیت کشید .

وی افزود : در عصر حاضر مشخص شده است آنچه که باعث و ریشه نو آوری ، ابتکار و خلاقیت است ادراک متفاوت هستی ، نگاه چند بعدی ، اندیشه نو و خارج از چهار چوب های تکراری رایج است .

مونسان گفت : تحول بر شیوه اندیشه ورزی به همراه توسعه روش های تفکر خلاقانه و همچنین نگاه از زوایای متفاوت به حقایق واحد و کل نگری به جهان هستی به جای جزنگری علمی از اصلی ترین مولفه های خرد ورزی قرن 21 است .