آغاز نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش

نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش، امروز 19بهمن با حضور بيش از 35هنرمند داخلی و خارجی به طور رسمی آغاز به کار كرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش، نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش و با حضور 12 هنرمند خارجی و 5 هنرمند داخلی  به همراه 17 هنرمند ايراني به عنوان دستيار براي اجراي بهتر طرح ها در محل كلبه هورآغاز شد.

تاكيد دكتر مونسان براي بهره گيري از آثار فاخر هنري در زيبا سازي فضاي شهري و استفاده از نظرات هنرمندان مجرب در حوزه هاي مختلف انگيزه اصلي برگزاري اين سمپوزيوم بود.

بهبود بهي زادي مديرعامل شركت توسعه سرمايه گذاري با اشاره به  سوابق درخشنده دكترمونسان در اجراي برنامه هاي وزين فرهنگي وطرح هاي بزرگ عمراني و گردشگري گفت : مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش همواره بر ارائه طرح ها وايده هاي خلاق و نوآوري در طرح هاي عمراني و گردشگري تاكيد داشتند و به همين دليل اين سمپوزيوم با هدف خلق اثار برجسته هنري درجزيره كيش و فراهم شدن  زمينه  تبادل هنر و انديشه و افزايش تعامل ميان هنرمندان داخلي و خارجي در اين منطقه برگزار شد.

وي با اعلام اينكه از اين پس هر ساله جزيره كيش ميزبان برگزاري سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي    خواهد بود افزود: در سالي كه مزين به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي است برگزاري اين سمپوزيوم با حضور مجرب ترين هنرمندان مجسمه ساز بين المللي گامي مهم در عرصه ارتقاء هنر و تثبيت جايگاه كشورمان در جوامع هنري بين المللي است.

موسوي دبير نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش نيز با اشاره به مراحل دشوار انتخاب شركت كنندگان اصلي از ميان  32 هنرمند خارجي و 77 هنرمند داخلي داوطلب گفت : با  انتخاب برجسته ترين مجسمه سازان بين المللي تلاش كرده ايم تا سمپوزيوم از سطح بالايي برخوردار باشد.

وي افزود :  طي مصوبه شوراي سياست گذاري سمپوزيوم پس از اعلام  فراخوان بين المللي 12 هنرمند خارجي و 5 هنرمند ايراني براي شركت در اين سمپوزيوم انتخاب شدند كه به كمك  17 نفر از مجسمه سازان به نام و با تجربه كشورمان به عنوان دستيار  تا 10 اسفند آثار زيبايي را بر روي سنگ هاي تراورتن خلق مي كنند.

شهلا پورهنرمند پيشكسوت مجسمه سازي كشورمان نيز در اين مراسم با تاكيد بر اينكه برگزاري اين سمپوزيوم موجب دلگرمي اهالي هنر است گفت : امروزه در جهان از  برگزاري سمپوزيوم هاي بين المللي و جشنواره هاي هنري به عنوان راهكار مناسبي در توسعه صنعت گردشگري بهره مي برند.

وي افزود حمايت از برگزاري مستمر اين برنامه ها زمينه جذب گردشگران فراواني را به اين جزيره زيباي مرجاني فراهم كرده و فرصت ارزشمندي براي معرفي جاذبه هاي گردشگري كشورمان و فرهنگ و هنر غني ايران اسلامي است.  

در پايان اين مراسم نيز  هنرمندان با حركتي نمادين  تراش مجسمه ها را بر روي سنگ هاي تراورتني كه در محوطه وسيعي در ساحل كلبه هور قرار گرفته بود آغاز كردند.

اين سمپوزيوم تا دهم اسفند ادامه خواهد داشت و  در نهایت در بخش اصلی به سه اثر برگزیده به ترتیب 7هزار، 5 هزار و سه هزار دلار و دیپلم افتخار به عنوان جایزه تعلق خواهد گرفت و سه هزار دلار به عنوان ورودیه پرداخت می شود.

لازم به ذكر است هنرمندان خارجي سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي كيش از كشورهاي آمريكا ، المان ، مجارستان ، ايتاليا ، سروستان ، بلاروس ، گرجستان و بلغارستان هستند وبه مدت 20 روز درجزيره كيش با خلق آثار هنري با هم رقابت مي كنند