دبیر شورایعالی مناطق آزاد تاکید کرد :

مناطق آزاد الگوی توسعه فعالیت های اقتصادی کشور

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، اقتصادی و صنعتی در مراسم معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: درمسیر فعالیت های اقتصادی کشور مناطق آزاد الگویی برای توسعه هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مرتضی بانک در آئین معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برای رسیدن به اهداف کشور باید همه عوامل و عناصر به کار گرفته شود تا شاهد تحقق این اهداف باشیم .

وی افزود : نباید در برابر برخی ناملایمات هدف را گم کنیم. اهدافی که در مناطق آزاد پیش‌بینی شده تا حدود زیادی توانسته موفق باشد و نتایجی که مورد نظر بوده را تا حدودی محقق کند.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه مناطق آزاد الگوی توسعه مبتنی بر علم روز هستند و مبنای فعالیت‌های اجتماعی در مناطق آزاد تلاش و کوشش بخش خصوصی است گفت:‌ مناطق آزاد در کشور ما می‌توانند یک نمونه موفق و موثر در استفاده از بخش خصوصی باشند.

مرتضی بانک در ادامه با بیان اینکه مسیری که مناطق آزاد می پیمایند مسیر موفقی است افزود: هدف اصلی ما ایجاد شرایط لازم برای فعالیت‌های بخش خصوصی در مناطق آزاد است و سرمایه‌گذار باید به عنوان یکی از ارزش‌های اقتصادی در افکار عمومی تلقی شود.

وی گفت:‌ نمی توانیم فارغ از مسائل کشور از یک حوزه نیازها و برنامه ها را انتظار داشته باشیم . کشور ما توانمندی‌های بالایی دارد که اگر از آنها درست استفاده شود می‌توانیم در زمره قدرتمندترین بنیان‌های اقتصادی دنیا قرار گیریم.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: مدیریت مناطق آزاد در حد نظارت، تامین امکانات و بهبود فضای کسب وکار است و مابقی امور دردست بخش خصوصی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری،  تلفیق سرمایه های داخلی و خارجی، تعامل سرمایه گذاران و مبادله تجربیات داخلی و بین المللی را عامل افزایش توانمندیهای داخلی برشمرد و گفت: تکمیل توانمندیهای داخلی با ظرفیت های خارجی باعث شکوفایی کشور می شود.

بانک با اشاره به اینکه باید از امکانات بین‌المللی در کشور استفاده کنیم افزود: رشد بیش از 12 درصدی اقتصادی در سال گذشته پاسخ محکمی به کسانی است که فرصت‌های محدود برای اقتصاد ما پیش‌ بینی می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کیش باید به مقاصد اصلی منطقه‌ای و بین‌ المللی تبدیل و چرخه و زنجیره گردشکری در این جزیره کامل شود و آن چنان قدرت رقابت را در بخش گردشگری افزایش دهیم که مقصد مردم ما و گردشگران خارجی جزیره کیش باشد.

بانک با بیان اینکه بهترین تولیدات و امکانات گردشگری در کیش باید عرضه شود افزود: باید امکانات اطلاع رسانی یکپارچه از تمامی خدماتی که در مناطق آزاد ارائه می‌شود ایجاد شود.

در پایان این مراسم که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار هرمزگان، سفرای خارجی، هیات عمانی، نمایندگان مجلس، مسئولان نهادها وارگانهای محلی کیش، مسئولان استانداریهای هرمزگان و فارس، فعالان اقتصادی و شهروندان کیش برگزار شد ضمن تقدیر از عملکرد علی‌ اصغر مونسان مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش، محمد ابراهیم انصاری‌ لاری به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش معرفی شد.