ضرورت ایجاد وحدت رویه رسانه ای در مناطق آزاد کشور

سومین کمیته راهبردی رسانه در مناطق آزاد کشور با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، این نشست با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورا، حجت الاسلام زم معاون فرهنگی دبیرخانه شورا، مدیران روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد و اساتید و صاحبنظران رسانه در تهران برگزار شد.

اکبر ترکان در این نشست گفت: برای اصلاح نظام برنامه ریزی چاره ای جز ورود به برنامه ها نداریم و می بایست خود را در شرایط موجود مورد سنجش قرار دهیم.

وی نام بردن مناطق آزاد به عنوان "دروازه واردات"، "حیاط خلوت برخی ها"، "افزایش قاچاق در مناطق آزاد" و امثال آن در رسانه ها را بی اساس و عدم اطلاعات کافی از قوانین و مقررات این مناطق خواند و تاکید کرد: این خبرها و مطالب در شرایطی منتشر می شود که تمامی دستگاه های ذیربط و قانون گذار در مناطق آزاد مثل گمرک، استاندارد و مرزبانی حضور دارند و طرح این موضوعات خلاف واقع است.
ترکان اظهار داشت: باید به دنبال راهکارها و مقابله با اتهامات باشیم و برای رفع اشکالات موجود در مناطق آزاد کشور تلاش کنیم.

ترکان به استفاده از ظرفیت تمام رسانه ها برای آگاهی بخشی بیشتر جامعه از توانمندی ها و امکانات مناطق آزاد اشاره کرد و بر توجه بیشتر همکاری های رسانه ای در مناطق آزاد تاکید کرد.

مشاور رییس جمهور هم چنین در این نشست بر ضرورت آماده سازی گزارش عملکرد 3 ساله مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور برای ارائه به دکتر روحانی رییس جمهور تاکید کرد.

ترکان مشارکت همه روابط عمومی های سازمان های مناطق آزاد در برگزاری اجلاس رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند را خواستار شد و گفت: برگزاری این اجلاس که اواخر اردیبهشت ماه در چابهار برگزار می شود یکی از مهم ترین برنامه های بین المللی مناطق آزاد کشور است و می طلبد همه سازمان های مناطق آزاد در برگزاری آن مشارکت جدی داشته باشند.